Gå til innhold

Flere skyttere i Utøya-massakren.

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede redegjort for hvorfor jeg mener de ble skutt fra landsiden.. De trenger ikke å bli skutt med kirurgisk preisjon når Breivik og den andre lakeien var på Utøya for å fullføre dem.

"Denne gangen er smellene veldig høye. Tre-fem skudd blir avfyrt og noen av de som gikk ned mot vannet kommer løpende opp igjen og skriker at det skytes fra landsiden."

http://www.minblogg.net/min-utoya-historie/

Her synes jeg ikke du svarer meg på spørsmålene mine. Hva med måten de ble skutt på og ligger på tyder på at de ble skutt fra landsiden? Du svarer egentlig ikke på noe av det jeg skriver.

Forventet svar fra deg og grunnen til at jeg ikke har særlig lyst til å diskutere med deg siden du demonstrerbart shiller på dette forumet for Israel.. men jeg skal prøve.. men forventer atter en gang et slangeaktig, sleipt motsvar.

Flere av dem ligger i en posisjon som om de var på vei ut mot vannet da de ble skutt, de ligger også veldig samlet og bærer ikke preg av å være særlig spredt hvilket man burde forvente om de hadde en skytter i hælene, de ligger helt blottlagt og åpent (i den videoen som moderator av hensyn til sensurtroll fjernet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyddempere er også oppfunnet og ville ha blitt kamuflert godt av smellene fra våpnene til Breivik og skytter nr 2.

Ja, signaturdemper hjelper, men man må fortsatt inn og ut fra ildstillingen, med våpnene, uten å vekke oppsikt. Man skal ha en skjult stilling og være ganske sikker på at ingen tilfeldig eller med overlegg går på stillingen din. Signaturdemper fjerner uansett ikke smellene fra prosjektilene så den som blir skutt på vil høre det.

Ser dy har skrevet noe, skal lese det nå, takk

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ambulansepersonell-ble-skutt-paa-ved-utoeya-3547657.html

"Ambulansepersonellet som kom til kaia i Utvika for å hjelpe ungdommene som kom svømmende fra Utøya, ble selv skutt mot."

Enda flere av de 186 kulene til Breivik ble brukt på dette.

Så da har han altså tatt seg tid til å skyte på svømmende, skyte de som er i vannkanten, bruke ekstra skudd på de som kun er skadeskutt.

Totalt 136 offer.

Sannsynlig? Neppe.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede redegjort for hvorfor jeg mener de ble skutt fra landsiden.. De trenger ikke å bli skutt med kirurgisk preisjon når Breivik og den andre lakeien var på Utøya for å fullføre dem.

"Denne gangen er smellene veldig høye. Tre-fem skudd blir avfyrt og noen av de som gikk ned mot vannet kommer løpende opp igjen og skriker at det skytes fra landsiden."

http://www.minblogg.net/min-utoya-historie/

Her synes jeg ikke du svarer meg på spørsmålene mine. Hva med måten de ble skutt på og ligger på tyder på at de ble skutt fra landsiden? Du svarer egentlig ikke på noe av det jeg skriver.

Forventet svar fra deg og grunnen til at jeg ikke har særlig lyst til å diskutere med deg siden du demonstrerbart shiller på dette forumet for Israel.. men jeg skal prøve.. men forventer atter en gang et slangeaktig, sleipt motsvar.

Flere av dem ligger i en posisjon som om de var på vei ut mot vannet da de ble skutt, de ligger også veldig samlet og bærer ikke preg av å være særlig spredt hvilket man burde forvente om de hadde en skytter i hælene, de ligger helt blottlagt og åpent (i den videoen som moderator av hensyn til sensurtroll fjernet).

Først, hva er en shiller og hvordan mener du jeg er en?

Så. Vi har veldig mange mennesker samlet på ett veldig lite sted, og disse flykter i panikk. mange gjør vistnokk også irrasjonelle ting som å legge seg ned osv. En ting er at det er begrenset plass, og folk derfor vil opptre samlet, en annen er at man ofte i frykt søker sammen. Dette er ett ganske naturlig instinkt, å løpe den samme veien som de andre, eller følge saueflokken som du og dine er så glade i å snakke om ;) At disse var på flukt fra en drapsmann er det vell ingen tvil om uansett, så jeg ser fortsatt ikke hvorfor skyttere fra landsiden skulle være innvolvert.

• Liker 3
Lenke til kommentar

La oss oppsummere.

186 tomhyler, 136 skadde og døde totalt.. flere av de døde ble gitt flere skudd for å forsikre seg om at de var ferdige, skyting mot ambulansepersonell, skyting etter svømmende.

Rapportering om skyting fra landsiden.

Dommeravhør hvor vitner uavhengig av hverandre nevner flere skyttere.

Er det noe du vil henge deg opp i her Herzeleid?

israeli_flag_full.jpg

Lenke til kommentar

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ambulansepersonell-ble-skutt-paa-ved-utoeya-3547657.html

"Ambulansepersonellet som kom til kaia i Utvika for å hjelpe ungdommene som kom svømmende fra Utøya, ble selv skutt mot."

Så da har han altså tatt seg tid til å skyte på svømmende, skyte de som er i vannkanten, bruke ekstra skudd på de som kun er skadeskutt.

Totalt 136 offer.

Sannsynlig? Neppe.

Legg merke til at du er den eneste som oppererer med 186 kuler. Politiet selv opplyser at de ikke vet antallet skudd avfyrt. Men om vi skal tenke litt selv, som vi jo gjerne skal. Om du står på svaberget og skyter ut mot folk som svømmer, kan du se for deg at ganske mange hylser ender i vannet og ikke blir funnet igjen? Da kan du sikkert i likhet med meg tenke deg veldig mange andre grunner til at hylser ikke blir funnet, antagelig mange av de samme som er grunnen til at politiet oppererer med minst 186 skudd avfyrt. Man vet det ikke er under, og det er overveiende sannsynelig at det er over.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Totalt 136 offer.

Sannsynlig? Neppe.

Legg merke til at du er den eneste som oppererer med 186 kuler. Politiet selv opplyser at de ikke vet antallet skudd avfyrt. Men om vi skal tenke litt selv, som vi jo gjerne skal. Om du står på svaberget og skyter ut mot folk som svømmer, kan du se for deg at ganske mange hylser ender i vannet og ikke blir funnet igjen? Da kan du sikkert i likhet med meg tenke deg veldig mange andre grunner til at hylser ikke blir funnet, antagelig mange av de samme som er grunnen til at politiet oppererer med minst 186 skudd avfyrt. Man vet det ikke er under, og det er overveiende sannsynelig at det er over.

Har ikke politiet dykkere og metalldetektorer som fungerer under vann? Ja, du aksepterer mye inkompetanse for å få den offisielle historien til å stemme gitt... kanskje fordi at du ønsker å tro på den.

Og FYI det er ikke "bare jeg" som opererer med 186 tomhylser, men politiet selv.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/politiet-fant-186-tomhylser-paa-utoeya-3610252.html

Endret av RoaldN
Lenke til kommentar

La oss oppsummere.

186 tomhyler, 136 skadde og døde totalt.. flere av de døde ble gitt flere skudd for å forsikre seg om at de var ferdige, skyting mot ambulansepersonell, skyting etter svømmende.

Rapportering om skyting fra landsiden.

Dommeravhør hvor vitner uavhengig av hverandre nevner flere skyttere.

Er det noe du vil henge deg opp i her Herzeleid?

israeli_flag_full.jpg

Velger å ikke rapportere denne, og håper at moderator lar denne stå da dette, for meg, er ett veldig godt eksempel på hva slags person RonaldN (og de andre profilene hans) er og viser for alle hvordan det står til med han. Legg merke til at han over anklager meg for å være en Israelsk agent eller noe i den dur.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Totalt 136 offer.

Sannsynlig? Neppe.

Har ikke politiet dykkere og metalldetektorer som fungerer under vann? Ja, du aksepterer mye inkompetanse for å få den offisielle historien til å stemme gitt... kanskje fordi at du ønsker å tro på den.

Og FYI det er ikke "bare jeg" som opererer med 186 tomhylser, men politiet selv.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/politiet-fant-186-tomhylser-paa-utoeya-3610252.html

Nå er du uærlig igjen. Politiet oppererer med 186 hylser, og sier dette er minimumet. Du oppererer med 186 kuler, altså maksantall. Skal vi komme noen vei i diskusjonen må vi i allefall ikke prøve å vri på sannheten hele tiden.

politiet har helt sikkert dykkere, men at disse brukte mye tid og metalldetektorer på å søke bunnen av hele Oslofjorden finner jeg lite sansynelig. Fjorden har ganske mange strømninger (eks. Flo og Fjære) og å tro at tomhylser legger seg pyntelig til på havbunnen til politiet begynner ett eventuelt finsøk virker ikke sansynelig. Det er en grunn til at de sier minimum 186 skudd, du er sikkert smart og kan tenke deg flere.

Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du tror det var skarpskyttere på landsiden annet enn at likene lå litt rart. Ting som de vanskelige skyteforholdene og at en slik avgjørelse aldri ville kommet gjennom en "risk/gain" vurdering ser du ut til å ignorere.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor har jeg sagt at 186 er maksantallet? Det kan dog ikke være langt i fra det maksimale siden politiet bør og skal ha tilgang på metalldetektorer samt vite hvordan en opererer disse.

Ad hominem.. Interessant at du valgte å reagere på det Israelske flagget.. right on cue.

Det sier litt om deg når du poster et stort israel flagg.

De gale har det godt...

Plager det deg? Er du også en flagsucker?

Lenke til kommentar

Hvor har jeg sagt at 186 er maksantallet? Det kan dog ikke være langt i fra det maksimale siden politiet bør og skal ha tilgang på metalldetektorer samt vite hvordan en opererer disse.

"Enda flere av de 186 kulene til Breivik ble brukt på dette"

Værsågod

Ser at du ignorerer resten som forklarer hvorfor det kan være betydelig mer enn 186 skudd avfyrt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ad hominem.. Interessant at du valgte å reagere på det Israelske flagget.. right on cue.

Det sier litt om deg når du poster et stort israel flagg.

De gale har det godt...

Plager det deg? Er du også en flagsucker?

Du går rundt i ring. Du nekter plent å ta til deg hva folk skriver, men i stedet kommer med påstand etter påstånd fyllt med svada. Det er tydelig at du er en av de som tror på NWO, Rothschild osv. Det plager meg ikke at du poster et israelsk flagg. Det som plager meg er at du regelrett pisser på de drepte og etterlatte ved å dra konspirasjonskortet.

Seriøst.

Bruk tiden din på Nyhetsspeilet i stedet. Der kan du menge deg med Tore Tvedt, åpenlyste holocaustfornektere og andre fine folk som sikkert har like meninger som deg.

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Værsågod

Ser at du ignorerer resten som forklarer hvorfor det kan være betydelig mer enn 186 skudd avfyrt.

186 er tallet politiet opererer med og da må vi forholde oss til det.. hvor stor feilprosent vil du anta at de har da? personlig så finner jeg med tanke på at de har vært på befaring i ettertid at 80% er funnet.. At noen kan ligge i vannkanten kan så være, men det finnes metalldetektorer som er vanntette.. politiet skal også ha tilgang på dykkere om det er nødvendig og i en såpass alvorlig sak som dette så burde det være en selvfølge.

La oss si at 250 skudd ble avfyrt da.. fortsatt så er det svært usannsynlig at han skal ha truffet på såpass mange skudd, vært på flere plasser samtidig og truffet på såpass mange av skuddene.

Lenke til kommentar

Værsågod

186 er tallet politiet opererer med og da må vi forholde oss til det.. hvor stor feilprosent vil du anta at de har da? personlig så finner jeg med tanke på at de har vært på befaring i ettertid at 80% er funnet.. At noen kan ligge i vannkanten kan så være, men det finnes metalldetektorer som er vanntette.. politiet skal også ha tilgang på dykkere om det er nødvendig og i en såpass alvorlig sak som dette så burde det være en selvfølge.

La oss si at 250 skudd ble avfyrt da.. fortsatt så er det svært usannsynlig at han skal ha truffet på såpass mange skudd, vært på flere plasser samtidig og truffet på såpass mange av skuddene.

HVORFOR skal de bruke tid på dette når normal logikk tilsier at det kun var en skytter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Værsågod

186 er tomhylser politiet sier de har funnet, de sier at de ikke vet det totale antallet. Å påstå at 186 er det totale antallet kuler skutt blir derfor uærlig. Og jeg vil faktisk tro politiets dykkere har bedre ting å gjøre enn å tråle hele fjorden for tomhylser, desverre.

Det kan være 250, det kan være mer, jeg vet ikke. Når var han på flere steder samtidig?

Har du mer å si om skytterne på landsiden. Hadde du ikke annet enn at ofrene lå rart?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Påstanden fra enkelte om at de hørte skudd fra land er ikke vanskelig å forklare.

Det finnes også ekko. + at :

En 223 går mer en 2xlydens hastighet. Når lydmuren brytes genereres en kraftig smell. Sjokkbølgene fra dette genreres i luften av prosjektilet og lyden vil da komme i fra en annen posisjon en fra munningen på løpet der den ble skutt fra. Velkjent fenomen .

Har man lyddemper på en 223 så vil man høre dette smellet , men det er vanskelig å høre hvor det kommer i fra.

+ at det vil bli ekko av dette også i fra åsen på landsiden som sender lydbølgene tilbake.

Derfor hørte enkelte smell fra land.

Fantomskytterhistorien din kan du selge et annet sted RoaldN.

Å treffe 130 på kloss hold med 180 skudd er ikke forbløffende.

En jeger treffer helst 100 av 100.

Det var 700+ på øya og han hadde mer skudd så antallet er relativt lavt tatt i betraktning av hva som kunne ha skjedd.

Endret av Glavalavala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er i såfall det samme som å pisse på vitnene som uavhengig av hverandre i dommeravhør har hevdet å ha sett (ikke bare hørt) flere skyttere.

Værsågod

186 er tomhylser politiet sier de har funnet, de sier at de ikke vet det totale antallet. Å påstå at 186 er det totale antallet kuler skutt blir derfor uærlig. Og jeg vil faktisk tro politiets dykkere har bedre ting å gjøre enn å tråle hele fjorden for tomhylser, desverre.

Det kan være 250, det kan være mer, jeg vet ikke. Når var han på flere steder samtidig?

Har du mer å si om skytterne på landsiden. Hadde du ikke annet enn at ofrene lå rart?

Hvorfor skulle ikke politiet bruke tid på å saumfare havbunnen rundt Utøya? Fordi at "de har bedre ting å gjøre på" ?

Tåpelig.

Vi snakker trossalt om etterkrigstidens største drapssak her.

Endret av RoaldN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...