RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg synes ikke dette er en sak man skal spøke med, men whatever floats your boat. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Må være lite aktivitet på skepsis.no for tiden? Jeg er ikke interessert i å diskutere Lolocaust i denne tråden. Jeg skrev det helt tydelig at jeg ikke ville diskutere Holocaust i denne tråden. Jeg venter fortsatt på at du skal svare på hva du vektlegger når du vurderer en kildes troverdighet. Du kan være generell eller spesifikk. Med tanke på at du er så bastant i forhold til hvilke kilder du har tillit til, og hvilke du kategorisk avfeier, bør du virkelig klare å komme med noe. Foreløpig ser det ut som nok et tilfelle av Dunning-Kruger kombinert med Confirmation bias. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Denne tråden handler om Utøya massakren og alle vitnene som hevder å ha sett flere skyttere. Prøv å holde deg on-topic? Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Dersom utøya hadde vært et annet arrangement, som for eksempel et tranceparty eller lignende så er jeg sikker på at det hadde vært så mye sikkerhet og vakter at det på utøya aldri hadde skjedd og det skjønte Breivik og de såkalte "andre skytterne". Det er kun idiotisk naivitet som gjorde det mulig å angripe utøya. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Denne tråden handler om Utøya massakren og alle vitnene som hevder å ha sett flere skyttere. Prøv å holde deg on-topic? Vi prøver igjen. Hvordan og hvorfor vurderer du vitnene som hevder de har sett flere gjerningsmenn på Utøya, som mer troverdige enn alle de som konkluderer med en gjerningsmann? Det er vel ikke så vanskelig å svare på vel? 2 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Omfanget.. antallet skutte og det faktum at å skyte på bevegelige mål ikke er bare bare. Denne gjennomsyret nedlatende holdningen din gjør det spesielt lite interessant å diskutere med deg fordi at du er så a4 og formet etter myndighetene som man får det. Fortsett å spis giften.. kos deg.. la den fortære deg skikkelig. Du bare holder fast ved hva du ønsker å tro uansett. Vanskelig å lære en gammel hund nye triks som man sier. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Kan forsåvidt skjønne hvorfor du trekker til disse trakter for på septikk.no så er det eneste dere driver med en massiv sirkelrunk hvor alle forsterker hverandres vannvidd. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Kan forsåvidt skjønne hvorfor du trekker til disse trakter for på septikk.no så er det eneste dere driver med en massiv sirkelrunk hvor alle forsterker hverandres vannvidd. Jeg har ingen konto på skepsis.no. Hvor mange har du hatt her? 2 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Kan forsåvidt skjønne hvorfor du trekker til disse trakter for på septikk.no så er det eneste dere driver med en massiv sirkelrunk hvor alle forsterker hverandres vannvidd. Jeg har ingen konto på skepsis.no. Hvor mange har du hatt her? Å lyge er ikke spesielt ærverdig. Her kan man se litt hvordan det er å skyte automatvåpen fra avstand. Merk at dette er et fast mål. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Du tror de fleste ble drept på 100-200 meters avstand? Endret 2. januar 2012 av Rampage 1 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Du tror de fleste ble drept på 100-200 meters avstand? Du tror de fleste ble drept på slike avstander? De som ble drept av skytterne fra land ble vel det, men da snakker vi boltrifler antageligvis, men fortsatt bevegelige mål. Hva tror du skjedde når Breivik startet å skyte? Tror du folk bare stod i ro og lot seg bli skutt? Selvsagt ikke. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg vet hva folk gjorde, de løp i alle mulige retninger og flere gjemte seg, de aller fleste ble skutt på korte distanser. Både innendørs og når de gjemte seg, samt kom fram til "politiet". Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Omfanget.. antallet skutte og det faktum at å skyte på bevegelige mål ikke er bare bare. Men hvor er i såfall ammunisjonen eventuelle andre gjerningsmenn ville brukt? Kuler, hylser, andre spor. Og ser du ingen svakheter ved at det ikke er noen som er skutt eller forsøkt skutt på kloss hold som har sett noen andre enn Breivik? Han drepte 69 stykker og såret 58. Han brukte to våpen, men har trolig truffet de fleste første gang med rifla, en Ruger Mini-14 med rødpunktsikte (tror jeg). Rifla har god rekkevidde, rask skuddtakt, flat kulebane, svak rekyl og svært høy utgangshastighet. Så foretok han regelrette avlivinger med Glocken. Han har over en time på seg. Trolig får han skutt mange på kort tid når han finner grupper av ungdommer som har forsøkt å gjemme seg. Det er fullt mulig å få til, spesielt når ofrene i hovedsak er livredde ungdommer fanget på en øy. Men dette er vel allerede tatt opp flere ganger i denne tråden. Jeg håper det er klart for de andre som leser denne tråden og som er i tvil om hva som skjedde, at din metode for å finne eventulle feil ved den offisielle historien er ubrukelig. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Ja, det har antageligvis vært et eneste sammensurium av kaos og elendighet. I følge artikler jeg har googlet meg fram til så er det funnet 186 tomhylser på Utøya.. av disse så greide han angivelig å drepe 69 og skade 66. Tar man da i betraktning at han skal ha benyttet både 2 og 3 skudd for å forsikre seg om at ofrene var døde så er det en mildt sagt imponerende hit rate. Jeg håper det er klart for de andre som leser denne tråden og som er i tvil om hva som skjedde, at din metode for å finne eventulle feil ved den offisielle historien er ubrukelig. Du har retten til en mening. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Utøya er på det lengste ca 500 m lang. Den er under 300 m. på det bredeste. De største åpne områdene er på det lengste ca. 100 meter lange. Ergo er maks praktisk sikt med tanke på skyting omtrent 100 meter. Jeg vil tro at et mindretall er skutt på det holdet, mens de fleste er skutt på langt kortere hold. Landside-hypotesen: Fra landsiden er holdet over 600 meter. Den 22. juli blåste og regnet det kraftig (7,9 m/s registrert på målestasjonen i Hønefoss. Utøya ligger mer utsatt til). Jeg vet ikke hvor mye du vet om våpen og skyting, men det virker ikke som du har så veldig god peiling. En Ruger Mini -14 er f.eks en boltrifle. For å ha gode treffsjanser på over 600 meter under de forholdene måtte man hatt profesjonelle skarpskyttere med rifler av typen M107, M82, L115A3, eller Macmillan Tac-50 o.l. Ammunisjonen disse bruker er kraftige saker. Ta for eksempel Raufoss Mk211, en vanlig brukt patron i diverse 50. BMG-rifler. Du kan skyte ned helikoptere med dem. Vannbøfler går rett ned. Så hvor er de små kraterne disse kulene etterlater seg? Og hvor er kulene? Og poenget er igjen - du sjekker ikke fakta. Du starter med konklusjonen og jobber videre derfra. Det må bli feil. Endret 2. januar 2012 av Salvo 4 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg noterer at du ikke ønsker å kommentere antallet drepte, skadde og mengden tomhylser. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Trodde Ruger 14 mini var semi auto jeg. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg noterer at du ikke ønsker å kommentere antallet drepte, skadde og mengden tomhylser. Jeg noterer at du tar antallet funnet tomhylser for antall avfyrte skudd. 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) [...]Jeg vet ikke hvor mye du vet om våpen og skyting, men det virker ikke som du har så veldig god peiling. En Ruger Mini -14 er f.eks en boltrifle. For å ha gode treffsjanser på over 600 meter under de forholdene måtte man hatt profesjonelle skarpskyttere med rifler av typen M107, M82, L115A3, eller Macmillan Tac-50 o.l. Ammunisjonen disse bruker er kraftige saker. Ta for eksempel Raufoss Mk211, en vanlig brukt patron i diverse 50. BMG-rifler. Du kan skyte ned helikoptere med dem. Vannbøfler går rett ned. Så hvor er de små kraterne disse kulene etterlater seg? Og hvor er kulene? Med fare for å mate konspiranoiatrollene.... Her var det så usedvanlig mye rør. Ruger mini 14 er en halvautomat (finnes også en militær helauto-verson, men den fikk ikke Atal Bæsj Bøtteknott kjøpt med jegerprøven her i Norge)). Gode treffsjangser på 600+ meter krever trening, mye trening, men er absolutt ikke umulig. Her f.eks er er det noen skytenerder som driver å deler erfaring om skyting på akkurat slike hold (riktignok skal disse bare lage hull i papir på den avstanden) med nettop .223 (kaliberet til mini 14). "oppgraderer" man til helt vanlige norske storviltrifler som denne i f.eks .308win vil ytelse på 600m være direkte skremmende. [...]du sjekker ikke fakta. Du starter med konklusjonen og jobber videre derfra. Det må bli feil. Nettopp Edit: Ikke at disse feilene endrer konklusjonen din, men det bør vel være rett på veien også? Endret 2. januar 2012 av M98kF1 2 Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Jeg noterer at du ikke ønsker å kommentere antallet drepte, skadde og mengden tomhylser. Han har hatt en høy treffrate, helt klart. Men å gå fra det til å tenke opp en situasjon med noen profesjonelle skarpskyttere som skyter 12,7 mm over hodet på redingsfolk, uten at noen av dem hører det, er et for langt sprang for min del. Det er en mye mer sannsynlig forklaring at det var lette mål. Flere av vitnene beskriver det han drev med som regelrette henrettelser. Trodde Ruger 14 mini var semi auto jeg. Det har du rett i. Jeg har bare hengt meg opp i sluttstykket, som er av bolt-typen, dog gassdrevet og med skjult ladearm. Men rett skal være rett, halvauto eller semiauto er riktig. Endret 2. januar 2012 av Salvo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå