Red Frostraven Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Altså... La meg se om jeg har forstått dette riktig... I følge tilhengerene av new world order / flere skyttere-konspirasjonsteoretikerene: Politiet lyger. Media lyger. Rettsmedisinerene lyger. Regjeringen lyger. Overlevende skadde lyger. Overlevende som så skytteren på nært hold lyger. ... ... ... Denne artikkelen HER forklarer dette meget bra synes jeg. Endret 1. januar 2012 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Altså: Politiet lyger. Media lyger. Rettsmedisinerene lyger. Regjeringen lyger. Overlevende skadde lyger. Overlevende som så skytteren på nært hold lyger. ... ... ... Denne artikkelen HER forklarer dette meget bra synes jeg. Politiet lyver ikke de er bare jævlig forvirra skal vi gripe inn eller ? njja, kan jo daue da, humm, nei vi vifter bort folk som vil hjelpe og venter på delta Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Altså... La meg se om jeg har forstått dette riktig... I følge tilhengerene av new world order / flere skyttere-konspirasjonsteoretikerene: Politiet lyger. Media lyger. Rettsmedisinerene lyger. Regjeringen lyger. Overlevende skadde lyger. Overlevende som så skytteren på nært hold lyger. ... ... ... Denne artikkelen HER forklarer dette meget bra synes jeg. Du forklarer det med at du har en personlighetsforstyrrelse? Ikke værst. Foreslår at du oppsøker hjelp. Det første steget på bedringens vei er å innrømme at man har et problem. Politiet, media og regjeringen i Norge er styrt av frimurere. Du vet.. denne dødskulten Breivik var medlem av? Du vet det finnes overlevende som så flere skyttere ja? Du har vel lest artiklene som har blitt lagt frem i denne tråden? Endret 1. januar 2012 av RoaldN Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) http://www.liveleak.com/view?i=b5e_1313563315 Link til video som er klippet hinsides. Vet noen av fullstendig utgave? Exclusive amateur footage shows the arrival of Norway's SWAT-team 'Delta'. The vehicles arrive at the campsite Utvika, which is about 675 meters (740 yard) from Utøya Island. About halfway Utøya and the mainland volunteers with boats cab be seen picking up the first teenagers, fleeing from the kilingspree by right-wing-terrorist Anders Behring-Breivik. Endret 1. januar 2012 av RoaldN Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Altså... La meg se om jeg har forstått dette riktig... I følge tilhengerene av new world order / flere skyttere-konspirasjonsteoretikerene: Politiet lyger. Media lyger. Rettsmedisinerene lyger. Regjeringen lyger. Overlevende skadde lyger. Overlevende som så skytteren på nært hold lyger. ... ... ... Denne artikkelen HER forklarer dette meget bra synes jeg. Du forklarer det med at du har en personlighetsforstyrrelse? Ikke værst. Foreslår at du oppsøker hjelp. Det første steget på bedringens vei er å innrømme at man har et problem. Politiet, media og regjeringen i Norge er styrt av frimurere. Du vet.. denne dødskulten Breivik var medlem av? Du vet det finnes overlevende som så flere skyttere ja? Du har vel lest artiklene som har blitt lagt frem i denne tråden? HELE medlemslisten til frimurerene ble lekket for noen år tilbake. Det er bare til å kjøre google-søk. Frimurerene som forteller om organisasjonen forteller om en gutteklubb, ikke om politisk spill på høyt nivå. Hvem er det som sier at de ble skutt av noen andre enn Breivik? Dessuten vet vi alt om ritualene, som slettes ikke er så mye annerledes enn dødskulten kristendom. Jeg har lest og hørt vitneforklaringer. Men ingen av dem som ble truffet, eller som gjemte seg med mennesker som ble truffet eller drept av skudd løsnet av andre enn ABB. Mennesker som løp i skogen kan ha mistenkt andre i skogen for å være skytteren. Videre ble bare to våpen brukt: 1 mini-14 og 1 glock... Tomhylser fra begge finnes fremdeles på utøya, og dersom flere våpen ble brukt ligger det hylser fra det tredje våpenet der også, som kan plukkes opp. Intill det er bevist at det var flere skyttere - fortrinnsvis mennesker som bevitner at de ble skutt på av vedkommende mens de lå eller satt stille eller tomhylseer fra et tredje våpen, eller kuler i ofre som ikke stammer fra de to våpenene. Jeg er paranoid fordi jeg ikke tror at all media, alle politikere, alle politimenn, alle rettsmedisinere med fler er frimurere som er villig til å drepe sine kollegers barn..? Hvilket motiv har de for å drepe ungdom fra sitt eget parti? Hva skal til for at DU skal være villig til å drepe uskyldige? Hvorfor tror du at andre er så betydelig mye mindre rasjonelle og rettferdige enn deg? 2 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Intill det er bevist at det var flere skyttere - fortrinnsvis mennesker som bevitner at de ble skutt på av vedkommende mens de lå eller satt stille eller tomhylseer fra et tredje våpen, eller kuler i ofre som ikke stammer fra de to våpenene. http://www.dagbladet.no/2011/09/03/nyheter/innenriks/terror/anders_behring_breivik/utoya/17942302/ Vitner til massakren på Utøya sier i dommeravhør at de så en annen, mørkhåret gjerningsmann samtidig som de hørte skuddsalver et annet sted på øya. How do you like them apples? Endret 2. januar 2012 av RoaldN Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) http://www.dagbladet.no/2011/09/03/nyheter/innenriks/terror/anders_behring_breivik/utoya/17942302/ Vitner til massakren på Utøya sier i dommeravhør at de så en annen, mørkhåret gjerningsmann samtidig som de hørte skuddsalver et annet sted på øya. How do you like them apples? La meg se om jeg forstår deg rett her. Du anser en sak i Dagbladet, publisert en drøy uke etter hendelsen som bevis for at det var flere gjerningsmenn på øya. Og det gjør du på tross av at politiet i den samme saken uttaler følgende: — Vi er kjent med at det er noen vitner som har beskrevet opptil flere gjerningsmenn. Men vi har konkludert med — og er temmelig trygge på — at det bare var én gjerningsperson på Utøya, og at det er siktede. Dette bygger på vitnebeskrivelser generelt og funn på stedet. Det er funnet to våpen, som siktede hadde, og hylser til disse. Det er ikke funnet noe annet, sier Hatlo. Samtidig avfeier du implisitt flere tusen vitneutsagn i Holocaust-spørsmålet. Jeg mener på ingen måte at vi skal ta den diskusjonen i denne tråden - men det hadde vært interessant om du kunne forklart hva som er utslagsgivende for at du skal tro på enkelte vitner og ikke andre. For meg virker det som om du starter i feil ende i de fleste spørsmål. Du starter med konklusjonen du ønsker, gjerne at det eksisterer en enorm konspirasjon av et eller annet slag, og at jødene står bak, så velger du kun de bitene av puslespillet som isolert sett kan støtte en slik konklusjon. Hvilke kriterier bruker du for å avgjøre om et vitne er troverdig eller ikke? Endret 2. januar 2012 av Salvo 2 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg foreslår at du leser artiklene som er fremlagt i denne tråden i stedet for å starte noen flame-war. Det er langt i fra den eneste artikkelen som snakker om flere skyttere, men denne gjaldt ungdommer som har sagt dette i dommeravhør og det bærer i mine øyne en viss tyngde. Synes ikke du? Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Dagbladet kjenner til at det skal være to vitner som i dommeravhør, uavhengig av hverandre, beskriver to ulike gjerningsmenn under massakren på Utøya. Et tredje vitne skal i dommeravhør ha forklart at han svømte ved siden av en for ham ukjent, voksen person ut fra øya og til fastlandet. Vitnene skal ha sett personen, samtidig som de hørte skuddsalver fra andre steder på øya. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg foreslår at du leser artiklene som er fremlagt i denne tråden i stedet for å starte noen flame-war. Det er langt i fra den eneste artikkelen som snakker om flere skyttere, men denne gjaldt ungdommer som har sagt dette i dommeravhør og det bærer i mine øyne en viss tyngde. Synes ikke du? Jeg er ikke ute etter å starte noen flame-war. Og jeg har lest de aller fleste sakene som har blitt linket til i denne tråden. Flere av dem to ganger. Hvis du mener det jeg skriver er feil, kan du vel svare på hvilke kriterier du bruker for å avgjøre om et vitne er troverdig eller ikke? Hvorfor er et mindretall av vitnene på Utøya troverdige, mens et massivt flertall av vitnene til Holocaust ikke troverdige? Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Må være lite aktivitet på skepsis.no for tiden? Jeg er ikke interessert i å diskutere Lolocaust i denne tråden. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Rart ikke flere av de rundt 700 menneskene på øya beskriver en gjerningsmann nr 2. Skulle nesten trodd at de to vitnene tar feil. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Rart ikke flere av de rundt 700 menneskene på øya beskriver en gjerningsmann nr 2. Skulle nesten trodd at de to vitnene tar feil. Hvordan kommer du fram til tallet 2? Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hvordan kommer du fram til tallet 2? Husker du ikke hva du selv skriver eller? Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hvordan kommer du fram til tallet 2? Husker du ikke hva du selv skriver eller? 2 vitner.. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 2 vitner.. Jepp, du skrev: Dagbladet kjenner til at det skal være to vitner Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 I den aktuelle artikkelen ja, men om du leser resten av artiklene som f.eks de som er fremlagt i hovedinnlegget så burde du få et annet bilde. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) I den aktuelle artikkelen ja, men om du leser resten av artiklene som f.eks de som er fremlagt i hovedinnlegget så burde du få et annet bilde. Hmm, jeg finner ikke noe høyere tall en to. Ettersom du brenner for saken burde du gjerne finne ut nøyaktig hvor mange vitner som beskriver gjerningsmann nr 2. Flere vitner = høyere troverdighet. Endret 2. januar 2012 av dotten☻ Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Du har rett i akkurat det. Man burde lage en oversikt over alle personer som har kommet med uttalelser om flere skyttere. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Intill det er bevist at det var flere skyttere - fortrinnsvis mennesker som bevitner at de ble skutt på av vedkommende mens de lå eller satt stille eller tomhylseer fra et tredje våpen, eller kuler i ofre som ikke stammer fra de to våpenene. http://www.dagbladet.no/2011/09/03/nyheter/innenriks/terror/anders_behring_breivik/utoya/17942302/ Vitner til massakren på Utøya sier i dommeravhør at de så en annen, mørkhåret gjerningsmann samtidig som de hørte skuddsalver et annet sted på øya. How do you like them apples? To våpen Kort tid etter terroraksjonen kom det opplysninger i flere medier om vitner som hadde sett flere gjerningsmenn, men Kripos-sjef Odd Reidar Humlegård sa 25. juli at det var lite sannsynlig, blant annet fordi det bare var funnet to typer ammunisjon på øya og begge stammet fra Breiviks våpen. Breivik har forklart at han hadde med seg de to våpnene hele tiden da han var på øya. Det er kjent at det ikke var andre ukjente personer enn Breivik i båten MS «Torbjørn», som han tok for å komme seg til Utøya. Ja, våpen som disse er veldig skumle. Spesielt fordi kulene aldri blir funnet. Heldigvis ble ingen drept av dette våpenet. Men det er litt synd at ikke korken falt av på noe tidspunkt, for da kunne man kanskje funnet den andre gjerningsmannen ved å se om man fant våpenet som skjøt korken. På grunn av dette smarte våpenvalget vil det aldri kunne bevises at det var to skyttere, for selv om det er LETT å identifisere at to hylser av samme kaliber har blitt avfyrt av forskjellige våpen selv om det er to våpen av samme merke og modell fra samme fabrikat, eller at to kuler har blitt avfyrt fra to forskjellige våpen, er det umulig å finne kuler og hylser som aldri treffer offeret, trærne eller bakken! Endret 2. januar 2012 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå