Gå til innhold

Flere skyttere i Utøya-massakren.

Anbefalte innlegg

Hvor stor er denne konspirasjonen blitt nå? AP står bak og gir ordre til politiet. Ganske mange folk allerede der. I tilleg er avisene og mediene, alle i følge mange, med på dette og sprer desinformasjon. Over dette står den gigantiske verdensomspennende konspirasjonen som har gjennomført de fleste andre store "happenings" og som kontrollerer oss daglig, bla. via chemtrails. Bør ikke en person stå frem snart? Vi snakker trossalt om tusenvis av mennesker etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet.no/2011/11/13/nyheter/innenriks/terror/anders_behring_breivik/19005627/

Et bilde av "Breivik i bilen" sluppet av politiet.

Er dette det beste bildet de har på hele denne strekningen? Hvorfor vise dette akkurat nå? Er det et behov for å proppe opp en del av historien sin de føler har tynt grunnlag?

Vanskelig å se Breivik på bildet gitt. Like blurry som videoen av "flyet" som traff pentagon.

Lenke til kommentar

- Politihelikopteret var ikke klar for innsats - slik enkelte skal ha det til å tro

Hva er vitsen med å benekte at helikopteret var klart til utrykning, når det står i artikkelen at det var klart til utrykning ?

Det faktum at mannskapet også var klar til å rykke ut er jo også et tegn på at helikopteret var klart.

Hvorfor driver dere med alle disse krampaktige krimspringene for å forsvare politiets løgner ?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mannskapet var IKKE klar til å rykke ut. De var på ferie. Det er godt mulig de var i nærheten siden de tilbydde seg å komme på jobb, men det var de ikke da dette skjedde. De var ikke i beredskap. Mao, helikopter og mannskap var IKKE klart.

Klart = helikopter er flyveklart og mannskapet er i beredskap.

Lenke til kommentar

Det er mange i dette landet som er villige til å kaste Norges Lover på det dypeste stedet i Oslofjorden og nærmest lynsje Breivik. Merkelig nok, vi som ellers ønsker å fremstå som rettferdige, demokratiske og rettsbevisste borgere.

Ja det er mye hat ute blant folk, og jeg bemerket også ganske tidlig det enorme og blinde hatet som oppsto i folket da folk samlet seg til den såkalte "rosemarsjen" i Oslo.

Dette var ikke noe uttrykk for kjærlighet, men et uttrykk for et blindt brennende hat mot ABB. Det skjulte budskapet var "nå samles vi rundt vårt felles hat mot ABB"

Og det er dette brennende og blinde hatet som ap og politiet utnytter så godt de kan, og medias rolle i dette er å helle bensin på bålet slik at folk ikke skal begynne å tenke over alle de tingene som ikke rimer i denne saken, men fortsette å hate.

At et slikt hat oppstår er ikke så rart, for det er dette ap har oppdratt folk til helt siden de kuppet makten før krigen.

Det vi har sett etter 22 juli minner mest om heksejakten i middelalderen, da var folk flest også blindet av hat og ute av stand til å tenke.

Og da var det også noen kalde og samvittighetsløse ledere på toppen som manipulerte massene dit de ville ha dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mannskapet var IKKE klar til å rykke ut. De var på ferie. Det er godt mulig de var i nærheten siden de tilbydde seg å komme på jobb, men det var de ikke da dette skjedde. De var ikke i beredskap. Mao, helikopter og mannskap var IKKE klart.

Mannskapet sa jo selv at de var klar til å rykke ut.

Jeg forstår at du har problemer med å forstå dette. Det får nå være, siden du tydeligvis er sosialist så er det vel ikke annet å vente fra deg.

Sosialister er jo oppdratt i den troen at de vet alltid best uansett.

Men kanskje du likevel kunne svare på mitt siste spørsmål, og ikke bare overse det.

Siden du sikkert har glemt det siden mitt forrige innlegg, så gjentar jeg det her.

Hvorfor driver dere med alle disse krampaktige krumspringene for å forsvare politiets løgner ?

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Jeg forstår at du har problemer med å forstå dette. Det får nå være, siden du tydeligvis er sosialist så er det vel ikke annet å vente fra deg.

Sosialister er jo opp dratt i den troen at de vet alltid best uansett.

Men kanskje du likevel kunne svare på mitt siste spørsmål, og ikke bare overse det.

Siden du sikkert har glemt det siden mitt forrige innlegg, så gjentar jeg det her.

Hvorfor driver dere med alle disse krampaktige krumspringene for å forsvare politiets løgner ?

Enkelt forklart, jeg ringer sjefen min mens jeg er på ferie i Stavanger og sier at jeg er klar til å rykke ut hvis det trengs. Betyr det at jeg "warper" inn i helikopteret i Oslo og flyr til utøya? Nei, det betyr at jeg er forberedt på å komme til Oslo hvis jeg trengs der. Eksempelvis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det var det du så i rosemarsjen så er det ingen som hindrer deg i det. Eg såg det ikke slik.

Nei fordi du er selv en av dem som er fylt med hat.

Og når du selv er en del av systemet, så er du heller ikke i stand til å se alle feilene og all ondskapen som befinner seg i det samme systemet, nettopp fordi du er en del av det.

Hatet var tydelig å se, og politiet måtte beskytte Breivik mot folket.

Når selv en av advokatene til Breivik uttaler at det er et "overgrep" å la Breivik forklare i retten hvorfor han gjorde det han gjorde, da er hatet mot Breivik ganske åpenlyst også blant dem som burde vite bedre.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10023628

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi eg nekter å tro på påstander løst fremsatt uten noen form for beviskontroll, ekspertise, erfaring eller innsyn i saken(bortsett fra media, naturligvis).

Fatter du ikke at alle påstander du kommer med bygger ene og alene på spekulative vitneutsagn, artikler i tabloidaviser og uttalelser fra personer du ikke kjenner bakgrunnen eller agendaen til? Du tror heller på at VG har fått frem fakta?

Den makta du så lett snakker dritt om er faktisk personer født og oppvokst på de samme stedene som du og meg. De har gått i de samme skolene som oss, gått i de samme butikkene. Og til syvende og sist har de blitt valgt inn i rollen de i dag har, av slike som deg og meg. Og om de er så dårlig egnet til å gjøre jobben sin så har eg sterk tvil til at noen av oss andre hadde klart det bedre. Og til syvende og sist er det VI som har satt de der. Enten du liker det eller ikke.

Du må gjerne kalle meg naiv, blåøyd, lukket og/eller sosialist. Det bryr meg ikke. Du kjenner ikke meg. Det har for meg ingen verdi.

Mine "krumspring" i denne tråden er ene og alene for å få litt balanse i temaet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei fordi du er selv en av dem som er fylt med hat.

Og når du selv er en del av systemet, så er du heller ikke i stand til å se alle feilene og all ondskapen som befinner seg i det samme systemet, nettopp fordi du er en del av det.

Hatet var tydelig å se, og politiet måtte beskytte Breivik mot folket.

Hm, underlig definisjon av hat. Jeg viet denne dagen til sympati for ofrene, og Breivik selv var mer eller mindre ikke viet noen tanker. Lidelsene for ungdommene og deres familier var hovedfokuset for meg, og sannsynligvis veldig mange andre. Jeg følte ikke noe hat den dagen, og jeg tviler sterkt på at jeg var den eneste. Men mulig du kjenner samtlige som gikk i rosemarsjen og derfor har belegg for påstanden din da. :hmm:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enkelt forklart, jeg ringer sjefen min mens jeg er på ferie i Stavanger og sier at jeg er klar til å rykke ut hvis det trengs. Betyr det at jeg "warper" inn i helikopteret i Oslo og flyr til utøya? Nei, det betyr at jeg er forberedt på å komme til Oslo hvis jeg trengs der. Eksempelvis.

Nå driver du bare og kverulerer for å prøve å bortforklare det hele.

Du burde heller prøve å svare på det spørsmålet som jeg nå har stilt to ganger.

Lenke til kommentar

Nå driver du bare og kverulerer for å prøve å bortforklare det hele.

Du burde heller prøve å svare på det spørsmålet som jeg nå har stilt to ganger.

Om du ringer fra ferien og sier at du kan komme tilbake på jobb hvis det trengs, er du da klar til å fly med en gang?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange av oss som har vært naive. Hvem har vel ikke sett på nyheter fra andre verdensdeler og tenkt at det der, det skjer ikke i Norge. Eg har gjort det.

det er sant, men jeg hadde på følelsen av at terroren kom til og nå norge en gang. kanskje ikke så brått og så brutalt som det viste seg og bli.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Fordi eg nekter å tro på påstander løst fremsatt uten noen form for beviskontroll, ekspertise, erfaring eller innsyn i saken(bortsett fra media, naturligvis).

Fatter du ikke at alle påstander du kommer med bygger ene og alene på spekulative vitneutsagn, artikler i tabloidaviser og uttalelser fra personer du ikke kjenner bakgrunnen eller agendaen til? Du tror heller på at VG har fått frem fakta?

Hvorfor mener du at media etter ditt utsagn her er en god kilde, basert på beviskontroll, ekspertise, erfaring og innsyn i saken når du bruker media som kilde, men ikke når jeg gjør det ?

Den makta du så lett snakker dritt om er faktisk personer født og oppvokst på de samme stedene som du og meg. De har gått i de samme skolene som oss, gått i de samme butikkene. Og til syvende og sist har de blitt valgt inn i rollen de i dag har, av slike som deg og meg. Og om de er så dårlig egnet til å gjøre jobben sin så har eg sterk tvil til at noen av oss andre hadde klart det bedre. Og til syvende og sist er det VI som har satt de der. Enten du liker det eller ikke.

Og hva så ?

Mener du at de blir noe bedre og mer ærlige av den grunn ?

Det er alltid slik at når en gjeng maktmennesker får for stor makt, så utnytter de den i egeninteresse, det er ingen forskjell om det er en privat mafiagjeng eller om de er et statlig politikorps.

Så det du nevner er tvert imot en grunn til ikke å stole for mye på dem.

De er heller ikke ansatt av oss, men av staten, dvs regjeringen og politidirektoratet. Staten er ikke folket, det er en floskel og en myte som er skapt for å berolige og kontrollere folket.

Politiet jobber ikke for oss, de jobber for de som har ansatt dem, og betaler politifolkenes lønn, og det er staten. Og staten bruker også politiet mot folket.

Jeg har selv jobbet i staten og fått lønn fra staten. Jeg hørte aldri at vi jobbet for folket eller at folket hadde ansatt meg, men jeg fikk påpekt ofte at jeg jobbet for staten, at jeg var ansatt i staten og at staten betalte min lønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet var ikke forberedt på at noe slikt skulle skje i norge, enkelt og greit. staten og politiet har vært naive.

Og hvorfor holdt de da en øvelse på en nesten identisk hendelse like før bombene smalt i Oslo ?

Denne øvelsen ble avsluttet ca en halv time før det smalt. Politiets bedskapstropp har også hatt slike øvelser hvert år i de siste årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet var ikke forberedt på at noe slikt skulle skje i norge, enkelt og greit. staten og politiet har vært naive.

Og hvorfor holdt de da en øvelse på en nesten identisk hendelse like før bombene smalt i Oslo ?

Denne øvelsen ble avsluttet ca en halv time før det smalt. Politiets bedskapstropp har også hatt slike øvelser hvert år i de siste årene.

Mener du at politiets antiterrortropp trener på antiterroroperasjoner årlig? Det høres jo ulogisk ut...eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hvorfor mener du at media etter ditt utsagn her er en god kilde, basert på beviskontroll, ekspertise, erfaring og innsyn i saken når du bruker media som kilde, men ikke når jeg gjør det ?

Hvor har eg brukt media som en kilde for en påstand? Der hvor eg har henvist til media har det vært for å vise deg at media mener forskjellige ting, og ikke bare støtter opp om dine påstander.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...