Pjassop Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 http://www.dagbladet.no/2011/10/19/nyheter/innenriks/terror/18682410/ «Han hadde våpen i hånda, og ble beskrevet som noe mørkere i huden enn nordmenn flest» Synes denne personen virker noe slankere enn Breivik. ABC Nyheter er jo tatt i løgn i denne saken. Blant annet skrev de at politiet kommanderte turister ut i båt, noe turistene og båtfolket selv benektet. Dessuten har de publisert påstått interne politirapporter som virker særdeles lite troverdige. Så det skulle ikke forundre meg om de har forfalsket disse bildene også. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Saken stinker, men med så mye hemmelighold får vi vel heller aldri vite noe definitivt heller. Saken stinker ja, det er sikkert. Alt tyder på at regjeringen visste om hva som skulle skje, og at politiet har vært med på planleggingen av dette. Det er så mye som tyder på det at vi har ikke noe annet valg enn å gå ut fra at det er det som er tilfelle. Og så får det være opp til regjeringen, forsvaret og politiet å renvaske seg hvis det er slik at de ikke har vært med på dette. Det er faktisk ingenting som helst som tilsier at regjeringen visste om det eller at politiet var med på å planlegge det. Hvis du mener noe annet, får du komme med bevis. Det er tross alt du som kommer med anklagene, og da må du også bevise at disse har noe for seg. Det er ikke slik at den anklagede skal måtte bevise sin uskyld. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det er faktisk ingenting som helst som tilsier at regjeringen visste om det eller at politiet var med på å planlegge det. Hvis du i det hele tatt kan tenke selvstendige tanker , så er det ikke vanskelig å finne ut at de eneste i Norge som hadde motiv for å gjøre noe slikt som dette er er nettopp regjeringen og politiet. Så ditt problem er enten at du ikke kan tenke selvstendige tanker, mao du er hjernevasket av Norsk media. Eller du av en eller annen grunn forsvarer regjeringen og politiet uansett hva de gjør. At ABB skulle gjøre noe slikt som dette alene og på eget initiativ, er så usannsylig at sjansen for det er lik 0. Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Ja, det er ikke verre enn å se hvem som står klare til å dra nytte. For på hvordan måte har Utøya ikke vært fordelaktig for myndighetene? 3 Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Hyrdeteknikkene har kommet langt siden Caracalla pyntet opp og arrangerte fest for 20.000 mennesker, for å så drepe dem, fordi de 3 år tidligere hadde gjort narr av ham i et teaterskuespill. Dagens forkledde offerrolle og psykologiske frykt er mye mer effektivt. Makten er ikke lenger problemet, vi er problemet. Og eneste måten å løse det på er å gi myndighetene mer makt og friere tøyler. Que bono indeed. Endret 20. oktober 2011 av herrnimrod 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det er faktisk ingenting som helst som tilsier at regjeringen visste om det eller at politiet var med på å planlegge det. Hvis du i det hele tatt kan tenke selvstendige tanker , så er det ikke vanskelig å finne ut at de eneste i Norge som hadde motiv for å gjøre noe slikt som dette er er nettopp regjeringen og politiet. Så ditt problem er enten at du ikke kan tenke selvstendige tanker, mao du er hjernevasket av Norsk media. Eller du av en eller annen grunn forsvarer regjeringen og politiet uansett hva de gjør. At ABB skulle gjøre noe slikt som dette alene og på eget initiativ, er så usannsylig at sjansen for det er lik 0. Om en mann dreper sin kone, hvem tjener pa dette? Alikevell skjer det, selv om han ikke tjener noe pa dette, tvertimot. Igjen, var sa snill og kom med bevisene dine. Du snakker om at dette er sa apenbart men samtidig er det kunn du og en handfull andre, som tilfeldigvis ogsa tror pa de fleste andre konspirasjonsteorier, som ser det. Jeg vet du liker a fortelle deg selv og oss andre at det er alle vi andre som er hjernevaskede, men med mindre du kan komme med de bevisene du har sagt du har men ikke vil vise, sa latterliggjor du deg selv bare enda en gang. 4 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det er faktisk ingenting som helst som tilsier at regjeringen visste om det eller at politiet var med på å planlegge det. Hvis du i det hele tatt kan tenke selvstendige tanker , så er det ikke vanskelig å finne ut at de eneste i Norge som hadde motiv for å gjøre noe slikt som dette er er nettopp regjeringen og politiet. Så ditt problem er enten at du ikke kan tenke selvstendige tanker, mao du er hjernevasket av Norsk media. Eller du av en eller annen grunn forsvarer regjeringen og politiet uansett hva de gjør. At ABB skulle gjøre noe slikt som dette alene og på eget initiativ, er så usannsylig at sjansen for det er lik 0. Om en mann dreper sin kone, hvem tjener pa dette? Alikevell skjer det, selv om han ikke tjener noe pa dette, tvertimot. Igjen, var sa snill og kom med bevisene dine. Du snakker om at dette er sa apenbart men samtidig er det kunn du og en handfull andre, som tilfeldigvis ogsa tror pa de fleste andre konspirasjonsteorier, som ser det. Jeg vet du liker a fortelle deg selv og oss andre at det er alle vi andre som er hjernevaskede, men med mindre du kan komme med de bevisene du har sagt du har men ikke vil vise, sa latterliggjor du deg selv bare enda en gang. Jeg syns du burde slutte å spørre etter beviser og sånt, du vet like godt som meg at dette er bare en hersketeknikk og uansett hva jeg legger frem så vil ikke du akseptere det, og du vil fortsette å spørre til jeg blir lei. Jeg har gjennomskuet denne uærlige taktikken for lenge siden, så vær så snill og kutt ut det tøyset nå. Min konklusjon er basert på medias opplysninger om politiet og regjeringens oppførsel i denne saken, og om du er i stand til å tenke selvstendig og utenfor pk-rammen, så vil du komme til samme konklusjon. Du har tilgang til de samme opplysningne som meg i denne saken. Så prøv nå for en gangs skyld å tenke litt selvstendig istedenfor å sitte der og rope på bevis hele tiden. 2 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det er faktisk ingenting som helst som tilsier at regjeringen visste om det eller at politiet var med på å planlegge det. Hvis du i det hele tatt kan tenke selvstendige tanker , så er det ikke vanskelig å finne ut at de eneste i Norge som hadde motiv for å gjøre noe slikt som dette er er nettopp regjeringen og politiet. Så ditt problem er enten at du ikke kan tenke selvstendige tanker, mao du er hjernevasket av Norsk media. Eller du av en eller annen grunn forsvarer regjeringen og politiet uansett hva de gjør. At ABB skulle gjøre noe slikt som dette alene og på eget initiativ, er så usannsylig at sjansen for det er lik 0. Jeg tror ikke du er rett person til å snakke om andres problemer her, da du tydligvis burde ha nok av dine egne hvis du virkelig tror på de bisarre konspirasjonteoriene dine.. 3 Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg syns du burde slutte å spørre etter beviser og sånt, du vet like godt som meg at dette er bare en hersketeknikk og uansett hva jeg legger frem så vil ikke du akseptere det, og du vil fortsette å spørre til jeg blir lei. Jeg har gjennomskuet denne uærlige taktikken for lenge siden, så vær så snill og kutt ut det tøyset nå. Be om beviser er en hersketeknikk? Den må du lenger ut på landet med. Det å presentere beviser for sin sak er bare rett og rimelig i en slik debatt, men du later til å tro at du er et unntak. Problemet er at bevis for deg er ikke bevis for andre. «Staten oppfører seg slik og sånn» er faktisk ikke et bevis for at mennesker ansatt i staten har planlagt og står bak en massakre. Lenke til kommentar
oddgeira Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Ett par punkter; 1. Det er ikkje mulig å sammenligne prosjektiler med våpna, da ihvertfall rifleammoen var såkalt 'frangibel' ammo som løser seg opp i svært små stykker. 2. Selv om helikopteret til Politiet(som sto i hangar fordi det faste mannskapet var på ferie, og dermed sikkert ikkje ville vært flygeklart på minuttet, selv om de fant pilot) hadde vært tilgjengelig, så er det utrustet for søk og overvåkning, og er ikkje klargjort for slike 'kommandooperasjoner' som å frakte tungt bevæpnede innsatsstyrker. 3. Og selv om de var klar over at det var et redningshelikoper de kunne ha brukt, hvordan kunne de ha vært sikre på at det ikkje ville bli bruk for det andre steder? Og hvem skulle fly det? Med mindre det er ett Seaking fra 330 skvadron, så ville det vært bemannet med en sivil pilot. Kan politiet beordre en sivil pilot til å fly inn i det som bare kan beskrives som stridssone? 4. Når ABB ringte, så visste politiet svært lite om kva som foregikk, og kunne ikkje ta alt som ble sagt på telefonen som 'god fisk' uansett. Og evt. snakk om overgivelse må de se på som et forsøk på å lokke politets innsatssyrke inn i ei felle. (Mange terrorister setter opp sekundære bomber i nærheten av første, f.eks, og som skal detoneres senere, når redningsmannskaper er i full gang med arbeidet. Derfor var det så viktig å evakuere området rundt regjeringskvartalet) 5. Om ABB var så lysten på å overgi seg, hvorfor tok han ikkje bare båten tilbake til fastlandet, satte seg i bilen og kjørte til nærmeste politistasjon? (Personlig tror eg ikkje at han ville overgi seg.) 6. Årsaken til at ABB ikkje har fått uttale seg er at til nå har det ikkje hatt noe å si kva han mener. Fengslingsmøter er ikkje til for å bestemme om han er skyldig eller ikkje, men om politiet kan fengsle ham og for hvor lenge, mens saken etterforskes. Etterpåklokskap er en underlig greie... tusen takk for at noen kommer med fyldige argumenter, mot kort tenkte og konspirasjonsteoretikere. Endret 21. oktober 2011 av oddgeira 2 Lenke til kommentar
Game0rz Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg tror nok han var den eneste skyteren, men jeg tror at han hadde hjelpere som hjalp han med testing av bomber osv. At en mann, har gjort alt dette alene er jo helt sykt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Velkommen til konspirasjonstråden. Hvor media innehar alle fakta, YouTube filmer er bevis, påstandene er mange og bevisene er over alt! Og det å be om bevis, som finnes over alt, blir ansett som hersketeknikk... 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Å vri på ting motdebattanten skriver for å få det til å fremstå slik man selv ønsker det, og deretter bruke det for å latterliggjøre motdebattanten,er også en av de hersketeknikkene som de uærlige og tanketomme politisk korrekte bruker. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det er faktisk ingenting som helst som tilsier at regjeringen visste om det eller at politiet var med på å planlegge det. Hvis du i det hele tatt kan tenke selvstendige tanker , så er det ikke vanskelig å finne ut at de eneste i Norge som hadde motiv for å gjøre noe slikt som dette er er nettopp regjeringen og politiet. Så ditt problem er enten at du ikke kan tenke selvstendige tanker, mao du er hjernevasket av Norsk media. Eller du av en eller annen grunn forsvarer regjeringen og politiet uansett hva de gjør. At ABB skulle gjøre noe slikt som dette alene og på eget initiativ, er så usannsylig at sjansen for det er lik 0. Om en mann dreper sin kone, hvem tjener pa dette? Alikevell skjer det, selv om han ikke tjener noe pa dette, tvertimot. Igjen, var sa snill og kom med bevisene dine. Du snakker om at dette er sa apenbart men samtidig er det kunn du og en handfull andre, som tilfeldigvis ogsa tror pa de fleste andre konspirasjonsteorier, som ser det. Jeg vet du liker a fortelle deg selv og oss andre at det er alle vi andre som er hjernevaskede, men med mindre du kan komme med de bevisene du har sagt du har men ikke vil vise, sa latterliggjor du deg selv bare enda en gang. Jeg syns du burde slutte å spørre etter beviser og sånt, du vet like godt som meg at dette er bare en hersketeknikk og uansett hva jeg legger frem så vil ikke du akseptere det, og du vil fortsette å spørre til jeg blir lei. Jeg har gjennomskuet denne uærlige taktikken for lenge siden, så vær så snill og kutt ut det tøyset nå. Min konklusjon er basert på medias opplysninger om politiet og regjeringens oppførsel i denne saken, og om du er i stand til å tenke selvstendig og utenfor pk-rammen, så vil du komme til samme konklusjon. Du har tilgang til de samme opplysningne som meg i denne saken. Så prøv nå for en gangs skyld å tenke litt selvstendig istedenfor å sitte der og rope på bevis hele tiden. Denne hoerer vell nesten hjemme pa en slags wall of fame eller noe. "Jeg syns du burde slutte å spørre etter beviser og sånt", og "du vet like godt som meg at dette er bare en hersketeknikk". Sa nar du selv pastar at du har beviser men ikke klarer a legge frem noen sa er det en hersketeknikk a sporre etter disse? Det blir rett og slett for dumt og ikke rent lite komisk. Har du beviser sa kom med dem, ellers sa inromm i det minste at du ikke har det. Forovrig fryktelig morsomt at du i samme innlegg presterer a beskylde meg for en hersketeknikk samtidig som du bruker den groveste av dem alle selv ved a pasta at alle vi andre er hjernevaskede. Selvinnsikt? Du kan ikke regne med a overbevise folk med a fortelle dem at de er dumme og hjernevaskede og at det kun er du og et knippe "alternative" folk som ikke er det. Onsker du at noen skal ta deg serriost sa ma du klare bedre enn slikt. 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det er faktisk ingenting som helst som tilsier at regjeringen visste om det eller at politiet var med på å planlegge det. Hvis du i det hele tatt kan tenke selvstendige tanker , så er det ikke vanskelig å finne ut at de eneste i Norge som hadde motiv for å gjøre noe slikt som dette er er nettopp regjeringen og politiet. Så ditt problem er enten at du ikke kan tenke selvstendige tanker, mao du er hjernevasket av Norsk media. Eller du av en eller annen grunn forsvarer regjeringen og politiet uansett hva de gjør. At ABB skulle gjøre noe slikt som dette alene og på eget initiativ, er så usannsylig at sjansen for det er lik 0. Om en mann dreper sin kone, hvem tjener pa dette? Alikevell skjer det, selv om han ikke tjener noe pa dette, tvertimot. Igjen, var sa snill og kom med bevisene dine. Du snakker om at dette er sa apenbart men samtidig er det kunn du og en handfull andre, som tilfeldigvis ogsa tror pa de fleste andre konspirasjonsteorier, som ser det. Jeg vet du liker a fortelle deg selv og oss andre at det er alle vi andre som er hjernevaskede, men med mindre du kan komme med de bevisene du har sagt du har men ikke vil vise, sa latterliggjor du deg selv bare enda en gang. Jeg syns du burde slutte å spørre etter beviser og sånt, du vet like godt som meg at dette er bare en hersketeknikk og uansett hva jeg legger frem så vil ikke du akseptere det, og du vil fortsette å spørre til jeg blir lei. Jeg har gjennomskuet denne uærlige taktikken for lenge siden, så vær så snill og kutt ut det tøyset nå. Min konklusjon er basert på medias opplysninger om politiet og regjeringens oppførsel i denne saken, og om du er i stand til å tenke selvstendig og utenfor pk-rammen, så vil du komme til samme konklusjon. Du har tilgang til de samme opplysningne som meg i denne saken. Så prøv nå for en gangs skyld å tenke litt selvstendig istedenfor å sitte der og rope på bevis hele tiden. Denne hoerer vell nesten hjemme pa en slags wall of fame eller noe. "Jeg syns du burde slutte å spørre etter beviser og sånt", og "du vet like godt som meg at dette er bare en hersketeknikk". Sa nar du selv pastar at du har beviser men ikke klarer a legge frem noen sa er det en hersketeknikk a sporre etter disse? Det blir rett og slett for dumt og ikke rent lite komisk. Har du beviser sa kom med dem, ellers sa inromm i det minste at du ikke har det. Forovrig fryktelig morsomt at du i samme innlegg presterer a beskylde meg for en hersketeknikk samtidig som du bruker den groveste av dem alle selv ved a pasta at alle vi andre er hjernevaskede. Selvinnsikt? Du kan ikke regne med a overbevise folk med a fortelle dem at de er dumme og hjernevaskede og at det kun er du og et knippe "alternative" folk som ikke er det. Onsker du at noen skal ta deg serriost sa ma du klare bedre enn slikt. Vel, det er jo mulig at du selv ikke forstår at dette er hersketeknikker, for det er jo slik den politisk korrekte mobben er blitt lært opp i mange år. Alle lærer jo på skolen at vi skal ikke tenke selv, men la staten tenke for oss. Og at folk er hjernevasket er et faktum,all media og ikke minst tv brukes til dette formålet. http://www.youtube.com/watch?v=QmBymKXgrV4 De av oss som kan tenke selvstendige tanker vil klare å bryte ut av dette, men de bevisstløse, de som bare sitter på sin brede bakdel og sluker rått det de får gjennom media, de vil aldri klare å bryte ut, de vil alltid fortsette å lure på hva som skjer, selv om de ser det med egne øyne. Jeg ønsker ikke primært at folk skal ta meg "seriøst" Hvis det var dt jeg ønsket, så måtte jeg også akseptere myndighetenes løgner som sannhet. Men det vil jeg aldri gjøre. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Baltazaar: Bra du i allefall forklarer hvordan du tenker. Gjor det mye enklere a forsta deg og hvordan du tenker(drommer?) "fritt". A be om beviser for man endrer mening om noe gjores bare av folk uten kritisk sans og er en hersketeknikk. Med andre ord trenger ikke dere "fritt tenkende" slike simple ting som beviser osv. Enhver som ikke sluker pastandene dine ratt er altsa hjernevasket. Spor du meg er dette en feig mate a ro seg unna at man faktisk ikke har ett eneste bevis. Ellers ser jeg at du igjen gjentar den kjedelige leksa di om hjernevask osv., ikke gjor det, bare kom med bevisene du sier du har, eller innrom at du mangler beviser men at du basert pa din virkelighetsoppfatning mener det er sannsynelig at "the others" star bak. Om du er sikker ma du jo ha beviser? Av nysgjerrighet, vi snakker til syvende og sist om jodene, ikkesant? Ellers morsomt a se at en som mener at det ikke finnes fnugg av bevis for Holocaust er sa negativ til at ting skal bevises. Reglene gjelder visst bare ene veien? Lenke til kommentar
Game0rz Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det finnes ikke noe gyldig bevis for at det var to personer. Politiet tror det var en. Ungdom i panikk kan påstå mye rart. Og at skytelydene var forskjellige er grunnet at ABB hadde flere våpen på seg som han brukte, blant annet en pistol og en hagle. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Det er faktisk ingenting som helst som tilsier at regjeringen visste om det eller at politiet var med på å planlegge det. Hvis du i det hele tatt kan tenke selvstendige tanker , så er det ikke vanskelig å finne ut at de eneste i Norge som hadde motiv for å gjøre noe slikt som dette er er nettopp regjeringen og politiet. Så ditt problem er enten at du ikke kan tenke selvstendige tanker, mao du er hjernevasket av Norsk media. Eller du av en eller annen grunn forsvarer regjeringen og politiet uansett hva de gjør. At ABB skulle gjøre noe slikt som dette alene og på eget initiativ, er så usannsylig at sjansen for det er lik 0. ABB hadde motiv, men dette faktum feier du under teppet. Det vitner ikke om selvstendige tanker når du bevisst sprer feilinformasjon om ulike motiver. Jeg har lite til overs for AP generelt, men det er forskjell på å være uenige politisk, og å spre møkk som du gjør. 1 Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Terrorofrene får ikke lese Breivik-forklaringer Det har lagmannsretten bestemt. 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det er faktisk ingenting som helst som tilsier at regjeringen visste om det eller at politiet var med på å planlegge det. Hvis du i det hele tatt kan tenke selvstendige tanker , så er det ikke vanskelig å finne ut at de eneste i Norge som hadde motiv for å gjøre noe slikt som dette er er nettopp regjeringen og politiet. Så ditt problem er enten at du ikke kan tenke selvstendige tanker, mao du er hjernevasket av Norsk media. Eller du av en eller annen grunn forsvarer regjeringen og politiet uansett hva de gjør. At ABB skulle gjøre noe slikt som dette alene og på eget initiativ, er så usannsylig at sjansen for det er lik 0. ABB hadde motiv, men dette faktum feier du under teppet. Det vitner ikke om selvstendige tanker når du bevisst sprer feilinformasjon om ulike motiver. Ok. Fortell oss da hvilket personlig motiv ABB hadde for å gjøre noe slikt som dette ? At politiet sier han hadde motiv, holder ikke, det er bare en tom påstand inntil de klarer å bevise det. Og hittil så har ikke politiet engang gjort forsøk på å bevise noe som helst. De kommer bare med en endeløs strøm av tomme påstander og bortforklaringer for å avlede oppmerksomheten, og mistenkeliggjøre dem som ikke uten videre godtar politiets "forklaringer" Myndighetene og politiet hadde motiv. De vil jo innføre DLD, og vil gjerne vise folket at DLD er nødvendig. De vil vise folket at "terrorfaren" er reell. Og de vil også ha mulighet til mer overvåkning og flere sjekkpunkter og "sikkerhetskontroller" Vi har også det faktum at ap og Jens Stoltenberg var i ferd med å bli mektig upopulære. Jens Stoltenberg og div andre ap politikere var jo også raskt ute for å utnytte skytingen på utøya til fordel for ap. En som var uforberedt på det som skjedde, og som hadde medfølelse med ofrene og de etterlatte, han eller hun ville ikke være så raskt ute for å utnytte dette til fordel for et bestemt politisk parti. En leder som bryr seg om sitt folk ville ikke tenkt på å utnytte dette for politisk vinning i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå