Gå til innhold

Ny PC, bærbar eller stasjonær? Dilemma!

Anbefalte innlegg

Jeg har begge deler fra før. Jeg bruker bare den stasjonære datamaskinen av flere grunner. Jeg klarer meg for det meste med datamaskin hjemme, har smarttelefon som jeg bruker til "laptop" når jeg er borte.

Begge maskinene er det på tide å bytte ut. Den stasjonære er mye bedre enn den bærbare dog, den er ubrukelig om man ikke skal gjøre lette oppgaver som surfing..

Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe en ny bærbar eller en ny stasjonær. Det skal sies at jeg ikke spiller. Jeg bruker egentlig bare PC-en til "vanlige ting". Film titting, surfing, e-post bla bla.(og til dette funker den nåværende stasjonære).

Fordelen med stasjonær er jo at det er muligheter for mye mer kapasitet, iallefall på harddisk.

Hva ville dere gått for?

Hvor mye må jeg ut for for en stasjonær som støtter det meste, til og med nye spill.

Eller om jeg skal ha en bærbar til det som er nevnt over, utenom spill.

Dilemma..

Endret av Skroll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har 1 stasjoner, 4 bærbare, Iphone og Ipad2.

Eg ville ha gått for ein stasjonær og så hadde eg kjøpt ein Ipad2 i tillegg som du kan ha med deg på tur osv. Du får mykje meir pc med ein stasjoner! Etter at eg kjøpte ein Ipad2/iphone så har eg ikkje brukt dei bærbare. Kun ungene og madammen som bruker desse til MNS og facebook:)

Lenke til kommentar

Tenk over bruksområdet ditt først og fremst og velg etter det.

Dersom du kun skal ha en pc hjemme så vil en stasjonær gi deg mest for pengene. Dersom det også er muligheter for at du ønsker å ta den med deg er bærbar tingen for deg.

En bærbar til rundt 15k (F.eks. en Multicom Kunshan P150) gir deg krefter i massevis inkludert spilling.

Personlig har jeg ikke hatt en stasjonær på mange mange år og kommer aldri til å få meg en igjen. En bærbar er lett å skjule når den ikke er i bruk. En stasjonær trenger fast plass.

Lenke til kommentar

En stasjonær gir deg mer datakraft for mindre penger. Dersom du ikke har noe som helst behov for å frakte med deg PCen, så gå for en stasjonær.

Dersom du uansett ikke spiller og synes det er greit med en PC som ikke drar kule spill, så er det ikke noe problem å finne en god bærbar innenfor budsjettet ditt. Sånn sett vil en bærbar også være et greit valg for deg dersom du ønsker å ha mulighet til å ta med PCen. (For den saks skyld bare rundt i huset også - selv bruker jeg laptopen mer i sofaen enn på reise.)

Lenke til kommentar

denne bør passe ganske bra.

et alternativ er jo og ha en bærebar og bare ha en ekstern skjerm og tastatur, noe som vil gi deg bedre bildekvalitet når du er hjemme samt at du har muligheten til å ta den med deg om du skal ut og reise eller lignende

PS: du får billigere bærebare, men da får du ikke en full hd skjerm (nå har ikke den bluray da så det er jo ikke ideelt, men et alternativ her er jo denne )

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for barbær, du for i dag mye maskin for penger(ikke så mye som stasjonær, men det er egendlig ikke så viktig vis du likevel bare gjør vanlige ting og ingen spilling) Når du vil har mer harddisk plass, er det bare å kjøpe extern harddisk, vil du har flere/større skjerm, ekstern skjerm og eller TV.

Spilling er det eneste som jeg treng svære spille rigen min til, ellers for fildeling og HTPC oppgaver kunne jeg også har en liten fin server maskin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Finnes det noen argumenter i det hele tatt som taler for bærbar bortsett fra det faktum at den er enklere å ta med seg ?

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for barbær, du for i dag mye maskin for penger(ikke så mye som stasjonær, men det er egendlig ikke så viktig vis du likevel bare gjør vanlige ting og ingen spilling) Når du vil har mer harddisk plass, er det bare å kjøpe extern harddisk, vil du har flere/større skjerm, ekstern skjerm og eller TV.

Spilling er det eneste som jeg treng svære spille rigen min til, ellers for fildeling og HTPC oppgaver kunne jeg også har en liten fin server maskin.

Høres veldig greit ut dette.

Hvilket oppsett er bra for å kjøre en server, med tanke på å hente/se filmer osv på den bærbare?

Lenke til kommentar

Hvilket oppsett er bra for å kjøre en server, med tanke på å hente/se filmer osv på den bærbare?

Lenke til kommentar

Ikke at jeg er fullproff på det område men vis du vil gjøre alt på bærbare og bare hente tingene fra eksterne plasser, treng du ikke å har en riktig pc engang, jeg tror at et NAS stasjon eller noe sånt hadde funket fint. Eller en eller annen gammel stasjonær. Det finnes en forum her for servere, du finne sikkert litt mer info der. Men generelt for fildeling er en ekstern lagringsplass som er tilgjengelig over nettverk det beste, du kan jo også bare putte in ekstern-harddisk når du treng den, men da er du jo avhengig av kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...