GeirGrusom Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 På jobben har jeg en del forskjellige lab-strømforsyninger som brukes til forskjellige utstyr (seismisk utstyr, div. andre enheter) og hvis en skrur av og på en av disse, så mister PC-en kontakt med alle USB kontrollerne et lite sekund. Nå har vi koblet til en skilletrafo, så det er ikke noe felles jord mellom PC og strømforsyningene, og også koblet til en isolatorhub, uten at noe av dette har hatt noen effekt. Selvsagt snakk om en stasjonær PC. Har bare tilgang til én kurs ifra kontoret mitt. Noen idéer til løsninger? Det er ganske irriterende, fordi vi skrur strømforsyninger ofte av og på. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) 1.Prøv med ferittkjerner på hver av lederene til strømforsyningen. 2.Fjern jord på PCn / kjør over UPS 3.Kansje fungerer bedre slik : Trafo 230VAC/12VDC - Inverter 12VDC/230VAC (slik du kan sette i bil) Endret 4. august 2011 av Glavalavala Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Takker for forslagene. Jord er allerede skilt ut. Ser ut til å fungere nå. Jeg har satt på trafo for å skille ut jord som sagt, og har koblet til et PCI-Express USB kontrollerkort, og det så ut til å fungere. Har tidligere forsøkt med dette kortet, men da uten å skille jord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå