JohnRichard Skrevet 4. august 2011 Rapporter Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Oppdatering: Krankarmen er så ødelagt at den må byttes. Trolig må jeg kjøpe hele kranksettet. Sykkelen leveres på verksted til fagfolk! Hei. Har nylig kjøpt meg ny sykkel (første på mange år) og hadde min første tur på den i går. Etter ca 25 km, merker jeg at det er noe galt med pedalen på høyre side. Ved nærmere sjekk, virker det som om den har "skrudd seg delvis ut", men sitter så godt fast at jeg får ikke gjort noe mer uten verktøy. Når jeg da får løsnet den med fastnøkkel, ser jeg at flere av "gjengene" lå i sporene på skruen på pedalen(!). Fikk fjernet alt "metallspon", og skrudd på plass pedalen igjen. En kort testtur bekreftet at alt virker greit, men etter knappe 2 km i dag, så er problemet tilbake. Om det er pedalen eller selve kranket (heter det det?) som er problemet vet jeg ikke, men gjengene i kranket er jo uansett skadet. Hva anbefaler dere at jeg gjør? Må jeg ha noen nye deler? Eller er det bare å levere den til det lokale sykkelverkstedet (aka fagfolk)? Er kanskje mulig å gjenge den opp på nytt? Sykkelen er kjøpt direkte av importør, og jeg har selv montert pedalene, og mistenker jo at jeg kan ha gjort noe galt, men jeg var nøye med å treffe gjengene. Den andre pedalen er helt fin, men har kanskje ikke samme "tråkket" i venstrebeinet, da jeg spiller en del fotball (og er høyrebent). Endret 4. august 2011 av JohnRichard 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå