Gå til innhold

ug tyu yu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du på den tiden som ellers kalles sommerferie? Hørt om sommerjobb?

Håper virkelig ikke velferdssystemet vårt har gått så langt at man har RETT til penger bare fordi man ikke gidder å få seg en sommerjobb. Kom deg ut av sofaen.

Er det utfyllende å bidra med nytteløs sarkastisk dritt hvor det trengs minst på internett? Hva i all verden vet du om min situasjon og mitt befinnende?

Vi vet ihvertfall at det ikke er noe militæret finner galt med deg, så det skal da strengt tatt ikke være noe i veien for å få seg en sommerjobb?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er slikt at man får dagpenger mellom militæret og studiestart.

Når det er sagt - Er det rart jeg hater å betale skatt?

Nå skal det sies at staten har tvangsansatt disse til rundt 100kr dagen + kost og losji i ett år, så at de som gjennomfører dette har visse rettigheter ser jeg på som rett og rimelig.

Tvungen førstegangstjeneste er noe jeg stiller mange spørsmål ved dog...

• Liker 1
Lenke til kommentar

I gamle dager da jeg var ferdig med førstegangtjeneste gikk det to-tre måneder før jeg begynte på fast jobb. Jeg hadde ikke fantasi til å tenke at staten skulle underholde meg i den tiden, så jeg fikk meg en midlertidig "sommerjobb".

Hadde også et par måneder fra eksamen til militæret, og jeg tok sommerjobb da også.

Men om ikke annet er flittige svensker glade for at norske gullunger ikke gidder å jobbe.

Endret av Mythos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...