alluminiumsmannen Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hadde for ca 6 dager siden ubeskyttet sex og munnsex med en jeg møtte i England (er her enda) Har nå fått ett lite sår ute på leppen (for 1 dag siden), og har begynt å klø nedentil. Har også begynt å bli ganske forkjølet og merker pirring i huden. Jeg er ganske sikker på at det er herpes jeg har fått, og har lest meg opp og jeg har en del symptomer som viser at jeg har fått det. Tingen er den at jeg er i England i 3 dager til. Og jeg lurer på om utbruddet kommer til å forverre seg osv. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe noe legemiddeler på apoteket men vet ikke hva jeg skal kjøpe osv. Mine hovedspørsmål er da: Noen som har peiling på hvordan ett normalt første herpesutbrudd foreløper seg (kommer jeg til å få mer utbrudd enn hva som er kommet nå i starten?) Og hvilke medikamenter kan jeg kjøpe på ett apotek (pharmacy) i utlandet for å få jekket ned utbruddet? Takker for svar. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Tingen med herpes er at det er svært varierende fra person til person. Jeg kjenner en som sliter enormt med utruddene. Han sier de er store, og at de kommer ofte, selv om han går på blåresept. De første utbruddene kommer som regel 4-7 dager etter smitte. Prikkende og/eller stikkende følelse på det utsatte stedet, etterfulgt av væskefylte blemmer. Det kan også kjennes ut som du har halsbetennelse. Desverre vet jeg ingenting om hvordan du får dempet dette i utlandet. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Tror de skal ha Eurax på apotek i UK. Evt et eller annet legemiddel som inneholder crotamiton, lindrer munnsår men bør helst påføres med en gang de kommer. Forkjølelsen trenger ikke ha noe med herpesen å gjøre, men dersom det føles som du har halsbetennelse kan det være klamydia som er ute og går. Lykke til =) Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 For herpesutbrudd kan du bruke en salve med virkestoffet Aciclovir, feks Zovirax, Cyclovir, Acivir. Dette er tilgjengelig reseptfritt i de fleste land. Den skal brukes i 5 dager, 10 om utbruddet ikke blir bedre. Den kan brukes både oralt og nedentil, men forhør deg med farmasøyt eller lege uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå