sinnaelgen Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 kunne de ikke helle satse på adons som lar de velge design ? problemet virker å være at enkelte vil ha forskjellig utsende men er ikke i stand til justere det selv jeg vet at enkelte sliter lit med å finne frem i innstillingene Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvordan hadde addons løst det? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvordan hadde addons løst det? på samme måte som det "løser" andre "problemer". Det finnes såkalte skal tillegg til en del applikasjoner som endrer utseende totalt. hvorfor skal det samme ikke funger for firefox ? et klassisk eksempel må være Windows media spiller noen generasjoner tilbake et bedre eksempel er winamp . Der heter det skins Lenke til kommentar
xqus Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvis Firefox nå kunne fått på plass en AutoFill funksjon i adressefeltet ville alt blitt så mye bedre. De bør se til Chrome (igjen), for der fungerer URL autofill meget bra. Eneste problemet med denne er jo det åpenbare personvernsproblemet. Akkurat denne funksjonen gjorde at jeg valgte bort Chrome. Lenke til kommentar
per66 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 irriterer meg om de tar vekk det søkefelt nr2 rett bortenfor adressefeltet... det er en nedgradering i mine øyne.. derfor jeg velger ff før chrome.. Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 irriterer meg om de tar vekk det søkefelt nr2 rett bortenfor adressefeltet... det er en nedgradering i mine øyne.. derfor jeg velger ff før chrome.. Du er en av få jeg har møtt/"lest om" som bruker det feltet der, kan jeg spørre hvorfor du foretrekker det feltet framfor å bruke google.com siden? Et tastetrykk mindre enn å trykke på home knappen er egentlig det eneste jeg kan komme på selv i farten å hvis det er andre grunner så hadde jeg likt å høre hvilke. Personlig foretrekker jeg google.com som "site", for når man taster inn søkeord så dukker det opp resultat under som skifter "on the fly" mens man fortsetter å skrive. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 irriterer meg om de tar vekk det søkefelt nr2 rett bortenfor adressefeltet... det er en nedgradering i mine øyne.. derfor jeg velger ff før chrome.. Er en ivrig Opera bruker selv, så jeg spørs meg alltid: 'Hvorfor skriver de ikke bare "g søk" i adresselinjen og blir ferdig med det?!' Eller "w søk" vis man skal søke på noe på wikipedia. I Opera søker man direkte fra dresselinja, eventuelt spesifiserer med bokstav eller ord om man skal bruke en spesiel side(f.eks downforeveryoneorjustme eller wikipedia, eller annen søkemotor som f.eks yahoo). Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Tror ikke jeg har brukt google.com på hvertfall 6-7 år. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jon Ivar: Jeg bruker også søkefeltet oppe på siden. Det gjør jeg fordi home-knappen åpner de åtte nettsidene jeg bruker som utgangspunkt for en surferunde. Dette synes jeg er mye nyttigere enn å måtte åpne de etter tur eller via bokmerkene. I tillegg sparer det meg for klikk på bokmerkene og jeg slipper å lukke den aktuelle fanen når jeg er ferdig å lese den. (Jeg taster inn søkeordet, leser ferdig siden, deretter trykker søk) Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ah, ok, ser den med mange tab's hvertfall, har aldri selv brukt noe annet enn hjemmeside da det varierer hva jeg har lyst å sjekke. Jeg vil anta at "Hardcore" nettbrukere har den type løsning, mens den litt mer "mannen i gata" har sikkert bare en enkel startside. Men hvis man har mange tab's som default hjemmeside, tar det ikke ganske lang tid til dem alle loader? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Tja, bruker man mer enn en håndfull søkemotorer så er søkefeltet viktig funksjonalitet, jeg har vel rundt 20 ulike søkemotorer i øyeblikket og det blir bare pes å huske keywords for alle. Å flytte alle søkemotorene i nedtrekksmenyen til addressefeltet vil kludre til denne menyen, som allerede har bokmerke og historikk-matching og kan bli ganske høy horisontalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå