guch2204 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg skal begynne og ta bilder av fotballkamper, og jeg lurer på om det er noen stativer som funker bra til å ta sportsbilder. eller om håndholdt er like greit Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Du står friere uten ett stativ og kan bevege deg til sidene, mens du tar bilder.. I tillegg bruker man høy nok lukkertid til at det ikke skal være noe problem med bevegelser. Derfor ville ihvertfall jeg droppet stativ og brukt kameraet håndholdt. Edit: Tenkte aldri på monopod som selv jeg skjønner kan være veldig smart å bruke.. Endret 4. august 2011 av ChristianL Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hva med et monopod? (ettbensstativ) Vil tippe det er enklere å håndtere enn et tripod. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 De fleste profesjonelle sportsfotografene på større stadioner har gjerne et kamerahus med et digert teleobjektiv (i mange tilfeller en 400mm f/2.8). Dette har de på en monopod. I tillegg har de som regel enda et kamerahus med en 70-200mm f/2.8 hengende over skulderen. Sistnevnte brukes fullstendig håndholdt. Men ja. En monopod er nok veldig kjekt og avlastende under en hel fotballkamp, uansett objektiv. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg har bare 70-200mm f/2.8 på kamp, har den på monopod og det er en avlastning. Du slipper nakkevondt og slitne armer, og resultatet er flere gode bilder uansett. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvilket objektiv er det snakk om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå