1245112654122755325882462 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 i lold, du har ikke bedt meg om og oppføre meg før i dei seinaste trådane, i tidligare tråda har du omtalt meiningane mine som "idiotiske" og bedt meg holde kjeft så saklighet er vertfall ikkje du en som skal gje meg et kurs i men nok om det! Diskusjonen handler ikkje om Olsen er god nok for Rosenborg eller ikkje, men om han per dags dato er et bedre alternativ en Bakenga. I den situasjonen Rosenborg er finnest det ikkje rom for at et talent som ikkje holder stand skal få lov å spille så mye som Bakenga gjør. Bakenga er en spiller som har alt for mange "junior" å produserer aldri noe konstruktivt annent en at han kan være farlig i bakrommet, uten og ha bemerkningsverdige gode ferdigheter der heller, med tanke på at han bommer på 100% sjangser i bøtter å spann. Bakenga blir litt fort i mine øyner det Kim Holmen i sin tid var på Lyn, en spiller som hadde bra fart å leste spillet godt, men klarte ikkje og sette sjangsene sine. Syns heller vi burde satse på å bruke Gjermund Åsen/Jonas Svensson bak Prica 4-2-3-1 med Prica på top, ser det blir praktisert til tider. Bakenga er en spiller som også er dårlig defansivt der Trond Olsen ofte gjør en god jobb. Trond Olsen har viss vi ser bort i fra Morten Moldskred vært det største bomkjøpet til Rosenborg på lang lang tid, kanskje til og med noen gang! Men er alikavell en spiller som har et høyere kvalitetesnivå en Bakenga. Bakenga er et talent som sikkert kan bli en brukbar Tippeliga spiss en dag, men det blir ikkje i år, han er for langt i fra det som skal til for å kunne spille på Rosenborg per dagsdato, syns heller vi burde beholdt Kjell Rune Sellin, ikkje at eg akkurat var noke fan av hannes prestasjoner, men han begynte å gjøre det bra på tampen av forje sesong men var da ingen match i forhold til Iversen - Priva som brillierte på top for Rosenborg. men igjen så er det ingenting produktivt i det eg seie, eg er bare en barnslig 10 åring som ikkje kan med og diskutere så eg får gå ned på ditt nivå og sei EOD "du burde holde kjeft" Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Du missforstår det jeg mener totalt. Jeg synes ikke meningene din er er barnslige eller har noen mening, det er det rundt som virker barnslig. Jeg respekterer ditt syn, men jeg må tillate meg å være uenig uten å få "umad" eller "ilold". Det får deg til å virke usaklig å egentlig uten respekt for andres syn. Nå ser jeg at jeg og du har motsatt syn på hvilke spillere som burde brukes. Men får vi inn Issah og Dorek mot rundens kamp vil kanskje ikke temaet være aktuelt eller. Jeg mener ikke at Bakenga er god nok, men jeg mener han er et bedre valg enn Olsen. Vi må bruke våre beste til en hver tid. Uansett har Olsen hatt år på seg uten å få til noe, så han burde snart si seg ferdig. Det siste avsnittet ditt er så lavt at jeg orker ikke å kommentere det engang. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Det siste avsnittet sto av reflektering igjenom tidligere poster. Men poenget mitt er at verken Bakenga eller Olsen er god nok, Olsen er en grei nok super inbytter, men absolutt en som tilhører i en annen type klub, til dømes Ålesund, som spiller "hannes" type fotball. Bakenga blir en lettvekter, Moldskred er jo Moldskred .. Prica er skadeplaget i fra tid til annen, litt små strekker og sånt som gjør at han ikkje får komme i den fantastiske formen vi alle veit han kan være i, Daniel Fredheim Holm er mye skadet. Forsterkningene er vell primært på midten men en ny spiss som kunne spilt i lag med prica/delvis aleine trur eg vi er enige i at Rosenborg trenger. Men viss Fredheim Holm klarer og holde seg skadefri kan han jo fort bli en av dei beste spillerane i tippeligaen, slik han var for Vålerenga då han var på sitt beste der. Prica er jo Norges beste spiss. Men skal 1 spiller hentes så har eg trua på Celso Borges! Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Som heil hjerta Rosenborg fan så syns eg det er litt trist å se at vi taper tereng til dei lagene vi har hatt full kontroll på dei siste 20 åra, tenker primært på Molde og Tromsø. Men skal prøve og holde frustrasjonen min utenfor og tenke konstruktivt på kor djupt dei økonomiske påkjenningane Rosenborg må igjenom. Rosenborg kvalifiserte seg sist til CL i 2006(7?) og har siden det måtte klart seg med dei midlane tippeligaen har tilføyet dem, EL er rett å slett ikke noe penger i. Siste CL-kval var i 2007 og det er faktisk penger i EL. 20 mill er mer enn nok til å redde årets budsjett. Dem har også gjort mye bomkjøp å har for mye spillere som dem ikke kan bruke til dømes: Morten Moldskred, Jim Larsen, Trond Olsen, Fredrik Winsnes (Med all respekt for hannes tidligere prestasjoner) Daniel Fredheim Holm. Winsnes har vi ikke betalt for, han kom gratis. MM og Olsen er selvfølgelig flopper, men å kalle Larsen en flopp mtp at han har vært her en halv sesong er utrolig. Skal vi legge den første halve sesongen til grunn er det flere spillere som har vært flopper de siste årene, bla. Annan. DFH har vært skadet, men som Larsen har han bare vært her en halv sesong. Nå er han skadefri og på vei inn på laget. Ellers så er det for mange ungutter og spillere som ønsker seg bort, her til dømes Lustig, Prica teller vell litt på knappene å forsvinner etter sesongen. Du har en, Lustig. Prica kommer nok til å bli. Familien har funnet seg til rette og ungene går på skole og har omtrent gjort trøndere av seg. Mange av ungguttene er rett og slett ikkje tippeliga nivå på, her blant Bakenga som blir alt for mye brukt men andre døme er jo dei som sitte på benken og gjør innhop. Her står då Jonas Svensson, Simen Wangberg og Markus Henriksen (til tider ubrukelig) noen som står ut i mengden, resten hører til i Ranheim. Sender vi alle unguttene som ikke er gode nok til Ranheim har vi ingen å ha på benken. Så enkelt er det. De vil aldri nå Tippeliganivå om de ikke får spille i Tippeligaen heller, et sted må de begynne. Med alt det her så er det vell ingen hemmelighet at klubben begynner å få lite midler og rutte med, dyre spiller innkjøp som dem ikkje blir kvitt og høge lønninger. De høye lønningene er vi stort sett kvitt nå da både Skjelbred og Iversen har kommet seg ut. Resten har lønninger som ligger på nivå med og under de andre klubbene med tilsvarende økonomi, Brann og Vålerengen. Vi har jo sett lag som har hatt lignende problem når styret begynner og sjå at det ikkje alltid blir går meir inn i pengesekken en det som går ut og styret skal begynne og kjøpe/selge spillera, pga av det har Rosenborg "tapt" spillere, Bolanos i fjor, Nordkvelle, Celso Borges og Pall Gunnarson, spillere som muligens kunne gjort suksee i Rosenborg å ført til en potensial kvalifisering i CL som fort kan føre til 250 mill inn i klubbkasssa som absolutt hadde dekka utgiftene. Styret i Rosenborg har ikke bestemt at enkelte spillere skal kjøpes eller selges. FFK ville ikke selge Borges til oss i vinter, nå må de kanskje gjøre det likevel. Det er fortsatt nesten en måned igjen av overgangsvinduet. VPG ble vi overbudt på og han ville vel kanskje heller holde seg i Oslo og likevel kunne tjene mer penger enn det han gjorde i Stabæk. Nordkvelle ble vel veid og funnet for lett og Bolaños hadde vi rett og slett ikke penger til å hente. Hvertfall ikke når de vi konkurrerte med var FCK. CL-deltakelse gir ikke 250 mill. Vi snakker drøye 100. Molde tar den plassen no med sukse og kjøper spillere som Rosenborg vanligvis ville ha plukket opp ganske greit. Nåja, Molde kjøper de spillerne som de trenger og som vil passe inn i laget de har. Hovland, som Sogndal ikke vil selge, er vel den eneste som hadde passet i RBK. Er Rosenborg for dårlig på og plukke talenter forann dei andre klubbane? Tidligare ville jo alle i Norge spille for Rosenborg og dei fekk meir eller mindre dei spillarane dei ville, pga av at dei har tapt tereng og sluttet og kvalifisere seg til CL så er det jo mindre atraktivt. Du må huske på at tiden på 90-tallet var eksepsjonell. 13 seriemesterskap på rad og deltakelse i CL 8 ganger på rad. Folk i utlandet fulgte RBK tett og skjønte at her kan vi hente gode spillere for en forholdsvis billig penge. Hvert år forsvant det en 2-3 spillere til utlandet fra RBK og for en Tippeligaspiller var signering for RBK bare første steg på veien til utlandet. Men no ligger Rosenborg midt på tabellen og tviler på at det blir noe bedre plassering en den nåværende. Så det med noke form for Europeisk fotball kan vell bare glemmest til vertfall 2012 så da kommer spørsmålet, blir Rosenborg nødt til å selge spillere for en billig penge for å kunne klare og betale utgiftene sine? siden det har vært presset økonomi når dem har vunnet blir den vell ikkje bedre nå. Det er fortsatt mulighet for europaspill i år. Vi er seedet i EL-playoff som trekkes i morgen fredag. Det er større mulighet for europaspill i år en neste år (2012) mtp. hvor vi ligger på tabellen og hvordan vi presterer i både cup og serie i år. Jeg skjønner ikke hvorfor du mener at det ikke blir europaspill før neste år. Man kan ikke selge spillere for å redde en klubb, da har man tilslutt intet lag og dermed ingen klubb. Viss vi ser på Tromsø som per dags dato leder serien og har ikkje engang lov og kjøpe fotballspillere men har alikavell stor sukse med å hente gode unge norske lokale spillere, koffor kan ikkje Rosenborg klare det når dei har rikeslig med midler til å hente dem foran Tromsø? Rosenborg henter da gode unge norske lokale spillere, Røkke, Midtsjø, Svensson, Henriksen, Wangberg og tidligere Tettey og Skjelbred. Det står mye bedre til med talentsatsingen i RBK enn for bare 3-4 år siden. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Mye og ta tak i her Men la oss starte med et kapitel for seg selv, Jim Larsen .. No hadde eg kanskje store forhåpninger til Larsen som skulle "brilliere" i forsvaret, men har i mine øyner nesten blitt litt mindre en Wangberg, men Jim Larsen er absolutt en god midstopper som stort sett gjør en solid jobb så er han for slapp innenfor egen 16-meter når det kommer til markeringen å Rosenborg har sluppet inn alt for mange mål pga av primært hannes slurv, så ender det med at han skylder på dem som ligger i mellomromemt uten for 16meteren, vi såg det sist mot VP på Onsdag, for den sakskyld på hjemmekampen. En spiller med så mye rutine å erfaring som det Jim Larsen har må være mulig og forvente meir av, syns faktisk at Wangberg på mange punkt gjør en bedre jobb en Larsen, men begge hadde desverre en veldi svak andre omgang i tjekkia. Ellers så er det jo det som eg nevner at blant annent Tromsø som ikkje engang har lov å kjøpe fotballspillere klarer alikavell å stable i hop et godt lag, skjøl om det er veldi gutte/dugnadspreg over Tromsø sin fotballkarakter, lukter ikkje akkurat profesjonelt fotball lag. Så til kjøp og salg av spillere. Det er primært Erik Hoftun og Nils Skutle som styrer med kjøp av spillere, det er noe eg mener vi burde overlate til Jan Jönsson, så han kan bygge laget fulstendig på den måten han ønsker. At vi mister spillere muligens bosmann etter sesongen er vell bare realiteten, hvem det blir vil jo tiden vise. Borges har eg fortsatt et håp om å kunne få se i Rosenborg drakt den sesongen her, men spørs om FFK velger å holde han ut sesongengen men kan godt hende han forsvinner ut også. Men vi ser Tromsø hente spillere som Kara, Brann henter Kim Ojo. Andre gode spillere som blir hentet gratis å kan selges med profitt etter kort tid. Molde har jo rike onkler som spytter inn penger så Solskjær kan "få det han peiker på" så spørs det kor lenge dei syns det er artig å leike storklubb før Molde ryker ned i sumpa igjen pga penge mangel. Har ikkje veldig god styring på lønningsnivået i klubben, men rekner med at Prica og Lustig ikkje ligger langt bak det Skjelbred og Iversen gjor, dog er Prica og Lustig litt viktigere en det Skjelbred og iveresen var, og er essensiele for klubben sin sukse. Men ser med optimisme på dei nye signeringane å håper dei blomstrer Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hvordan du kan finne på å si at Lustig er viktigere en hva Skjelbred var er for meg uforståelig. Lustig har ett veldig godt topp-nivå, men det er lenge siden jeg har sett det nå, han har klare mangler defansivt og innleggene hans vet du aldri hvor kommer til å ende opp. Skjelbred mener jeg holdt ett mye mer stabilt nivå enn Lustig, han var en motor og i denne sesongen også en kreativ kraft framover. Jeg ser dog poenget ditt hvis du tenker på at Lustig er den eneste rene høyre-backen Rosenborg har, Skjelbred var lettere å erstatte og har også nå blitt erstattet med tanke på ny-signeringene. RBK bør for alvor se etter mer oppdekking på back-plass de neste vinduene. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Skjelbred var en stor bidragsyter med at han la mye hardt arbeid å satte fart på ting, i mine øyner stoppet det litt opp der. Lustig er en humør spiller å akkurat nå så vil han meir vekk en prestere i Rosenborg virker det som, syns vi burde prøve å få han solgt mens det fortsatt går and å sitte igjen med litt penger for han. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Her var det mye rart. Bagh oppsummerer/svarer greit. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Problemene i Rosenborg er alvorlige: - Middelhavsfarer i serien hvor man er enormt ustabile. Sjanseløs på gullet og neppe medalje. - Ute av cupen før semifinalene. - Ingen Europa League/Champions League i år. Neste år blir det sannsynlig ikke kvalik engang. - Har mistet alle våre store profiler (Iversen, Skjelbred, Strand, Annan ++) på svært kort tid. - Erstatterne har ikke slått til - Publikumssvikt. - Vi ligger an til over 20 mill. i underskudd da det var budsjettert med å nå Europa League og høye publikumstall. - Direktøren hopper av det synkende skipet. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Ser ut som spådommene mine ikkje var så hodeløse alikavell Lenke til kommentar
Mehehe Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Alt går på rævva, men det bli likar neste år. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Er det bare troll her? Lenke til kommentar
Mehehe Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Jaman, bare troillunga. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå