1245112654122755325882462 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Som heil hjerta Rosenborg fan så syns eg det er litt trist å se at vi taper tereng til dei lagene vi har hatt full kontroll på dei siste 20 åra, tenker primært på Molde og Tromsø. Men skal prøve og holde frustrasjonen min utenfor og tenke konstruktivt på kor djupt dei økonomiske påkjenningane Rosenborg må igjenom. Rosenborg kvalifiserte seg sist til CL i 2006(7?) og har siden det måtte klart seg med dei midlane tippeligaen har tilføyet dem, EL er rett å slett ikke noe penger i. Dem har også gjort mye bomkjøp å har for mye spillere som dem ikke kan bruke til dømes: Morten Moldskred, Jim Larsen, Trond Olsen, Fredrik Winsnes (Med all respekt for hannes tidligere prestasjoner) Daniel Fredheim Holm. Alle er gode spillere som absolutt burde kunne prestere men passer ikkje inn i filosofien som Rosenborg ønsker og føre når dem spiller. Dem har også holdt på spillere alt alt alt for lenge å rett og slett mistet penger på å gi dem bort gratis, her kjenner vell vi alle dømene. Ellers så er det for mange ungutter og spillere som ønsker seg bort, her til dømes Lustig, Prica teller vell litt på knappene å forsvinner etter sesongen. Mange av ungguttene er rett og slett ikkje tippeliga nivå på, her blant Bakenga som blir alt for mye brukt men andre døme er jo dei som sitte på benken og gjør innhop. Her står då Jonas Svensson, Simen Wangberg og Markus Henriksen (til tider ubrukelig) noen som står ut i mengden, resten hører til i Ranheim. Med alt det her så er det vell ingen hemmelighet at klubben begynner å få lite midler og rutte med, dyre spiller innkjøp som dem ikkje blir kvitt og høge lønninger. Vi har jo sett lag som har hatt lignende problem når styret begynner og sjå at det ikkje alltid blir går meir inn i pengesekken en det som går ut og styret skal begynne og kjøpe/selge spillera, pga av det har Rosenborg "tapt" spillere, Bolanos i fjor, Nordkvelle, Celso Borges og Pall Gunnarson, spillere som muligens kunne gjort suksee i Rosenborg å ført til en potensial kvalifisering i CL som fort kan føre til 250 mill inn i klubbkasssa som absolutt hadde dekka utgiftene. Vi har jo sett mønsteret i Brann då "Brann skulle ta Rosenborg sin plass i Norge" å kjøpte spillere i hytt og pine å fekk litt samme problemet når det gikk tomt for penger, Rosenborg tar det i den andre rekkefølgen. Molde tar den plassen no med sukse og kjøper spillere som Rosenborg vanligvis ville ha plukket opp ganske greit. Men for å ha noke vi kan diskutere her. Er Rosenborg for dårlig på og plukke talenter forann dei andre klubbane? Tidligare ville jo alle i Norge spille for Rosenborg og dei fekk meir eller mindre dei spillarane dei ville, pga av at dei har tapt tereng og sluttet og kvalifisere seg til CL så er det jo mindre atraktivt. Grunnen til at det her oppsto var jo dei hyppige trener byttene etter NAE. Men no ligger Rosenborg midt på tabellen og tviler på at det blir noe bedre plassering en den nåværende. Så det med noke form for Europeisk fotball kan vell bare glemmest til vertfall 2012 så da kommer spørsmålet, blir Rosenborg nødt til å selge spillere for en billig penge for å kunne klare og betale utgiftene sine? siden det har vært presset økonomi når dem har vunnet blir den vell ikkje bedre nå. Viss vi ser på Tromsø som per dags dato leder serien og har ikkje engang lov og kjøpe fotballspillere men har alikavell stor sukse med å hente gode unge norske lokale spillere, koffor kan ikkje Rosenborg klare det når dei har rikeslig med midler til å hente dem foran Tromsø? Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 De må innse at de ikke lenger er det flaggskipet de en gang var i norsk fotball. De bruker alt for lang tid på overgangsmarkedet, både ut og inn. Ut blir det heller til at de venter med å selge helt til prisen er for lav eller i verste fall bosman. Inn bruker man for langt tid, og forventer at spillere skal ha RBK som førstevalg, og at man derfor kan prute ned prisen. Da ender man med andre og tredjevalg av spillere, som ikke er godt nok til å prestere. En annen grunn til at det har scortet litt, er at dere ikke har fått noe særlig kontinuitet, med rare trenervalg, og en for stor hast med å få byttet dem ut. Den eneste som klarte å få til noe, og fikk tid, var Hamrén, som dere dessverre mistet grunnet andre omstendigheter. Jeg tror det verste dere kan gjøre er å sparke Jönsson. Fyren er fotballklok og har bevist i Stabæk at han kan bygge opp en identitet og har et øye for gode spillere. Samtidig må dere la unguttene få tid, samtidig som dere bør ha en anstendelig andel erfarne spillere, som kan ta en del av støyten. De samme spillerne som for 10 år siden var trøndere som brant for klubben, er nå svensker som venter på lønnsslippen. Kort sagt så lever Rosenborg i fortida, og er for stressa til å vente på fremtida. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Lukter litt Lyn tildenser, Rosenborg har dog ingen rike onkler som redde klubben når det går under, som Molde og Brann har som har reddet dem utallige ganger. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Kan hende Rosenborg kommer til å møte Ranheim neste år.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Rosenborg har absolutt gjort en for dårlig jobb med å låppe Ranheim for spillere sånn dem gjor før! Der plukket dem opp alle di gode spillerene før dei fekk en prislapp å utviklet dem til "trøndera" Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Nå har Ranheim spilt over evne da, men allikevel. Syns det er bare moro. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Ranheim spilte på samme måte i 2010 sesongen da sa folk det samme. Samme kan sies om Tromsø som nesten vinner fotballkamper på komunalt vedtak. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Rosenborg startet nedturen etter at Ørjan Berg la opp. Ingen har erstattet han som midtbanemotor. Geniale passninger og han kunne lese spillet til motstandere helt fantastisk. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Det er vell å dra problemet litt ut men Rosenborg mistet noe dem ikkje har funnet igjen der. Grunnen til at dem ikkje presterer i år klinger ganske godt viss du hører på navnet som er mistet/satt inn Vadim Demidov, Stadsgaard og Annan Med Simen Wangberg, Jim Larsen og Markus Henriksen. om noen hadde forestilt seg det her foran sesongen hadde nok mange sagt "U MAD BRO?" Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Vi har spillere som var meningen at skulle tre inn i roller, vi har også spillere vi er i forhandlinger med. Blant annet forhandler vi om tjeksiske Boreck Dockal som er en veldig god spiller, med en brilliant fot. Samtidig melder RBK.no at Issah skal være spilleklar til Søndag. Det at vi har måtte brukt Moldskred/Olsen fremfor Fredheim Holm i lengre tid har jo vært utslagsgivende. Holm er en mye bedre spiller enn de to, til sammen. De har vært en flopp i RBK trøya. Så Boti Goa, Holm, Høiland og delvis Prica er spillere som sikkert hadde vært spillefaste hvis de hadde holdt seg skadefri hele tiden. Men i gjengjeld fikk Svensson prøve seg og han har tatt steget MED storm. En virkelig lovende spiller for fremtiden. Henriksen er heller ikke noen defensiv spiller, han er meget god offesiv. Så jeg håper vi snart har en som kan avlaste Henriksen og gi han tilbake sitt vante rom. Da tror jeg vi for ALVOR blir å regne med igjen fra neste sesong, typisk at vi skal få slike skader og i tillegg være trege på overgangsmarkdet, men det er slik fotball er! Vi RBK supportere har alltid troa! Og som DDE synger "Vi e allti med Rosenborg"! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Joda, ingenting stygt om Markus Henriksen, er bare litt feil mann på feil plass. Men det gjenspeiler jo bare litt av filosofien dem har om intern rekrutering som til tider blir litt for intern. Fredheim Holm er mye skade plaget så om han klarer og holde seg skadefri er jo det fint og flott, men skadehistorikken hannes er noe som gjør han til en spiller vertfall eg ikkje tør og sette for store forhåpninger til. Dockal har eg derimot veldig store forventninger til. Boti Goa og Issah vil eg heller avvente og sjå. Men at vi kan miste spillere som dei ikkje klarer og erstate etter sesongen er vell bare noe vi må instille oss på. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Du er ikke verdt å diskutere med. Du har så idiotiske synspunkter at jeg lar det være. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Sa han som meinte Bakenga er god nok for Tippeligaen. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg sa ikke det slik. Jeg sa jeg heller ville ha Bakenga enn Moldskred/Olsen. Du mener jo Olsen er bedre så du burde vel kanskje holde kjeft? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 umad? Joda, Olsen har jo faktisk ikkje gjort det så værst som super innbytter dei siste kampane. Mener han er bedre en Bakenga men passer ikkje inn som ving i Rosenborg. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Skal overse det siste der som egentlig bare konkluderer opp at du har tapt diskusjonen. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Herregud da, du kommer med sånn "umad" dritt. Jeg har ikke tapt noen diskusjon med deg. Jeg er uenig i ditt syn. Jeg mener Trond Olsen er relativt svakere enn Bakenga. Greit nok at Bakenga ikke har hatt noe jubel-sesong, men han har bedre potensiale enn Olsen. Nå kan du slutte å oppføre deg som du er 10 år og heller diskutere saklig. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Jeg sa ikke det slik. Jeg sa jeg heller ville ha Bakenga enn Moldskred/Olsen. Du mener jo Olsen er bedre så du burde vel kanskje holde kjeft? Så vidt eg kan se er det du som har hatt det største problemet med saklighet ovenfor flere tråder, men såklart. Det er bedre å bruke en dårligere spiller fordi han kan muligens bli en bedre spiller om noen år. Perfect sense Syns forøverig at eg har holdt meg mer saklig en deg siden det poengteringen din ofte ender i "person angrep" (fant ingen bedre begrep ) Som "hold kjeft" Endret 4. august 2011 av Priim Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg sa du skulle holde deg saklig fordi du påstår at du vinner en diskusjon om hvem som er best av Olsen og Bakenga og itillegg kommer med "umad" når jeg skriver noe jeg er uenig i. Jeg ser bare på det som patetisk og barnslig. Det er ikke personangrep å be deg oppføre deg, hvis så aner jeg ikke hvilke holdninger du har. Bakenga har bedre pasning, første touch, spilleforståelse enn Olsen, det mener jeg. Hvorfor tror du nærmeste folk piper på Olsen når han kommer inn? Fordi han er for god eller fordi han er for dårlig? Du er en av få som ønsker Olsen i klubben. Resten av oss ser på han som for dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå