Dag Kongsvik Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Forglemmegeistudie II Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Et greit bilde hvor du ikke har truffet med skarpheten, på f8 burde mye i bildet være skarpt. Lenke til kommentar
Dag Kongsvik Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 på f8 burde mye i bildet være skarpt. Takk for tilbakemelding! Jeg vet ikke hvor godt kjent du er med makrofotografering og dybdeskarphet, Karl-Ivar? Litt avhengig av fokuseringsavstand er minste blenderåpning på min 60mm makro f/57. Blender f/8 gir ved nærfotografering - som her - en dybdeskarphet som dreier seg om millimeter. Og ser du godt etter er det flere skarpe punkter i blomstene på bildet. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 på f8 burde mye i bildet være skarpt. Takk for tilbakemelding! Jeg vet ikke hvor godt kjent du er med makrofotografering og dybdeskarphet, Karl-Ivar? Litt avhengig av fokuseringsavstand er minste blenderåpning på min 60mm makro f/57. Blender f/8 gir ved nærfotografering - som her - en dybdeskarphet som dreier seg om millimeter. Og ser du godt etter er det flere skarpe punkter i blomstene på bildet. Her har du nok helt rett, tenkte vel på min telelinse, men hovedbudskapet var at etter min smak er skarpheten som dreier seg om millimeter altfor liten del av planten etter min smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg