koda Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hvor krise er det at det blandes en liten skvett i? Jeg skulle fylle diesel på en 10l kanne, men fylte bensin i stedet. Den var tom, men kanskje ørlite diesel lå igjen i bunnen. Kan jeg bruke den bensinen? Og når jeg har helt ut bensinen, kan jeg da fylle diesel på kannen uten å rengjøre den først? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hvis kannen er tom betyr det ingenting, det er ikke noe behov for og rengjøre eller bekymre seg om dette. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Er ingen problem om du blander litt diesel i bensinen, om det ligger en liten skvett igjen er det ingenting å bekymre seg for. Er mye annent rusk i bensin/diesel som du henter ut av pumpene alikavell, så lenge det ikke er snakk om 50/50 blanding Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Er ingen problem om du blander litt diesel i bensinen, om det ligger en liten skvett igjen er det ingenting å bekymre seg for. Er mye annent rusk i bensin/diesel som du henter ut av pumpene alikavell, så lenge det ikke er snakk om 50/50 blanding åå jeg vet nå ikke helt. hehe. kjørte for noen år siden en bmw 525 91 modell (2.5 uten snurbo såklart) og vi fant noen gamle kanner med litt av hvert i. det ble altså fylt på bensin,diesel og parafin på bilen og det var en bensiner. fikk aldri problemer med den. den gikk faktisk utrolig bra. men dog vi gjorde det ikke mere enn 2 ganger. om det er en liten skvett diesel og bensin så er det ingen fare. kjør på. men er sant som det er skrevet. er mye annet dritt som kommer med når du fyller fra pumpene. (derfor det er dieselfilter/bensinfilter på bilene Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Litt diesel i en bensinkanne går greit. Verre hvis det er omvendt. Diesel smører bedre enn bensin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå