bjoors Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Får snart Altibox/Vikenfiber i hus, vet ikke hvilken hussentral som kommer til å bli installert. Er det noen som vet hva slags WLAN standard det er på Altibox CPL5, CPL6 og CPL7 boksene? Støtter noen av dem N-standarden? /Bjørnar Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Aner selv ikke, men jeg ville tippe at CPL6+ CPL7 støtter Cat6 (Wireless N). Men som regel de som tilbyr router av levrandørene pleier som regel å tilby veldig enkle modeller. Altså ut i fra linjehastighet, har man 100 mbit er det neppe behov for wireless N + gigabit router. Derfor vil jeg anbefale å velge router selv, det koster ekstra men man kan da velge etter sitt behov. Men etter hva jeg har hørt er både Telenor, Nextgentel, (ADSL/VDSL), Altibox de få som har egne routere som standard, så jeg syns det trekker litt ned. Endret 3. august 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Stemmer det at TV-portene kun støtter TV-ut? Evt. litt merkelig? Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Aner selv ikke, men jeg ville tippe at CPL6+ CPL7 støtter Cat6 (Wireless N). Så din cat6 kabel er wireless N standard eller bruker N standarden cat6? Jada neida, sånn ellers da? @borchgrevink Hva mener du med kun TV-ut? Du har vel ingen planer om å sende tv signaler tilbake? Jeg fikk nå uansett beskjed om å plugge nettverkskabelen (for pc) i TV-3 når jeg ba de sette sentralen i bridge, men generelt må du nok ha en router etter sentralen for å dele linja på flere maskiner via kabel, om det var det du lurte på. Endret 7. september 2011 av trollhatt Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Aner selv ikke, men jeg ville tippe at CPL6+ CPL7 støtter Cat6 (Wireless N). Så din cat6 kabel er wireless N standard eller bruker N standarden cat6? Jada neida, sånn ellers da? @borchgrevink Hva mener du med kun TV-ut? Du har vel ingen planer om å sende tv signaler tilbake? Jeg fikk nå uansett beskjed om å plugge nettverkskabelen (for pc) i TV-3 når jeg ba de sette sentralen i bridge, men generelt må du nok ha en router etter sentralen for å dele linja på flere maskiner via kabel, om det var det du lurte på. Mente bare at jeg har hørt at TV-portene kun støtter TV og ikke gir IP ut til f.eks. PC. Stemmer det? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 ja det stemmer, tv-portene vil ikke gi adresser til annet enn dekodere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå