Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Altibox - WLAN på hussentralen

Anbefalte innlegg

Får snart Altibox/Vikenfiber i hus, vet ikke hvilken hussentral som kommer til å bli installert.

Er det noen som vet hva slags WLAN standard det er på Altibox CPL5, CPL6 og CPL7 boksene?

Støtter noen av dem N-standarden?

/Bjørnar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner selv ikke, men jeg ville tippe at CPL6+ CPL7 støtter Cat6 (Wireless N).

Men som regel de som tilbyr router av levrandørene pleier som regel å tilby veldig enkle modeller.

Altså ut i fra linjehastighet, har man 100 mbit er det neppe behov for wireless N + gigabit router.

Derfor vil jeg anbefale å velge router selv, det koster ekstra men man kan da velge etter sitt behov.

Men etter hva jeg har hørt er både Telenor, Nextgentel, (ADSL/VDSL), Altibox de få som har egne routere som standard, så jeg syns det trekker litt ned.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så din cat6 kabel er wireless N standard eller bruker N standarden cat6? Jada neida, sånn ellers da?

@borchgrevink

Hva mener du med kun TV-ut? Du har vel ingen planer om å sende tv signaler tilbake? ;)

Jeg fikk nå uansett beskjed om å plugge nettverkskabelen (for pc) i TV-3 når jeg ba de sette sentralen i bridge, men generelt må du nok ha en router etter sentralen for å dele linja på flere maskiner via kabel, om det var det du lurte på.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Så din cat6 kabel er wireless N standard eller bruker N standarden cat6? Jada neida, sånn ellers da?

@borchgrevink

Hva mener du med kun TV-ut? Du har vel ingen planer om å sende tv signaler tilbake? ;)

Jeg fikk nå uansett beskjed om å plugge nettverkskabelen (for pc) i TV-3 når jeg ba de sette sentralen i bridge, men generelt må du nok ha en router etter sentralen for å dele linja på flere maskiner via kabel, om det var det du lurte på.

Mente bare at jeg har hørt at TV-portene kun støtter TV og ikke gir IP ut til f.eks. PC. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...