protoneedhelp Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Jeg mistet en del videoer og bilder og masse annet i ekstern harddisken min. Jeg fikk 3 ukjente mapper : -5dff3b4e4dec60ca84723c59f17b -123d6eb98b28ad4d95750a -568ad6b331b806ca118e6c31c8c1df I mappene er det filer. Jeg har brukt Recuva for å gjenopprette filer, men den fant ikke alt. Jeg prøvde Deep scan, men hjalp heller ikke. Og en annen ting som er litt rart. Når jeg går inn i harddisken, må jeg vente i ca. 3 sekunder før jeg kommer meg inn. dette er uvanlig synes jeg fordi jeg pleide å komme inn med en gang. edit: når jeg lager en ny mappe i ekstern harddisken og går ut og inn igjen, blir mappen borte. takk på forhånd Endret 7. august 2011 av protoneedhelp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Slike mapper er typisk for Windows Update. Normalt skal de bli automatisk slettet når oppdateringen er ferdig, men noen ganger skjer det en feil og mappen blir igjen. Den forsinkelsen er kanske fordi disken går i stand-by. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Slike mapper er typisk for Windows Update. Normalt skal de bli automatisk slettet når oppdateringen er ferdig, men noen ganger skjer det en feil og mappen blir igjen. Den forsinkelsen er kanske fordi disken går i stand-by. hvordan løser jeg problemet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Vet ikke. Du kan jo prøve forskjellige recovery program, som f.eks GetDataBack. Men hvis filene er overskrevet så er de borte, finnes ingen program som kan finne de igjen. Dog vet jeg hvordan man unngår problemet: Aldri lagre filer kun en plass, og da særlig ikke på en eksterndisk. Det er nesten nødt til å skjære seg før eller siden. Man må ha backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå