69balisto Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg har en standard trioving dørlås i ytterdøra som plutselig ikke lot seg låse. Jeg demonterte den og fant ut at det var den skiva som låsesylinderen griper tak i som var sprukket. Verdens enkleste ting å bytte, 4 skruer og en fjær som holder den på plass, selve ringen er på størrelse med et kronestykke. Men å få tak i denne delen er ikke enkelt. Har hørt med Jernia, et par lokale låsesmeder og fabrikken i Moss, men ingen kunne skaffe denne delen. Men alle ville gjerne selge en ny lås til rundt tusenlappen... Dette synes jeg er vanvittig irriterende, denne låsen var mer eller mindre standard i ytterdører for noen år siden og blir sikkert kastet i hopetall når folk skifter ytterdører. Er det noen her som har noe slikt liggende eller evt kunne tipse meg om låsesmeder/skraphandlere som kan tenkes å ha det? Modellen heter 5112, men delen som har røket er sannsynligvis lik på flere modeller. Det har begynnt å gå litt prestisje i denne saken og min bedre halvdel kunne snart tenkt seg å få låst døra... Takknemlig for svar Lenke til kommentar
NoizzioN Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Gå til ett trioving godkjent verksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå