Gå til innhold

Device/App for å måle WLAN-støy

Anbefalte innlegg

Etter et halvt år ogå ha testet ut 3 rutere + diverse feilsøking i software osv. fant jeg i dag ut at det var en ekstremt lokal støykilde som forstyrret signalet mitt.

Flyttet ruteren 75 cm og alt fungerte plutselig perfekt..

Litt flaut, men mest av alt irriterende.

Finnes det en device eller android app som kan oppdage slik støy? (Ikke nett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en greie til Android mobilen min som heter Wifi Manager - lenge siden jeg lasta den ned. Den søker opp samtlige nett der du er, og viser deg grafisk hvilke kanaler hvert nett operer på. Er litt usikker på om den også kan vise signalstyrke i dB på hvert nett.

Dersom du har mye støy der du er - slik jeg hadde - kan du teste dualband routere. Min NAS er trådløs (N nett, 5.0Ghz nett) og jeg får fint streamet 25Gb store HD filmer til min HTCP(som er kobla til router med kabel). Funka ikke bra da NAS`n stod på 2.4Ghz båndet ..

Lenke til kommentar

Har en greie til Android mobilen min som heter Wifi Manager - lenge siden jeg lasta den ned. Den søker opp samtlige nett der du er, og viser deg grafisk hvilke kanaler hvert nett operer på. Er litt usikker på om den også kan vise signalstyrke i dB på hvert nett.

Dersom du har mye støy der du er - slik jeg hadde - kan du teste dualband routere. Min NAS er trådløs (N nett, 5.0Ghz nett) og jeg får fint streamet 25Gb store HD filmer til min HTCP(som er kobla til router med kabel). Funka ikke bra da NAS`n stod på 2.4Ghz båndet ..

Den finner bare andre trådløse nett, ikke støy. (Har den fra før.)

Nyeste ruteren min støtter 5 Ghz-båndet, men det var som sagt ikke dette som var problemet, men en støykilde.

Etter å ha googlet, er jeg rimelig sikker på at det var PS3 som stod rett over ruteren som gjorde det. Har i hvert fall lest at konsoller med trådløse kontroller ofte gjør det.

Hadde uansett vært nyttig med noe som målte støy, ikke bare oppdaget nett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...