Gå til innhold

Søke jobb på Rema 1000 - Hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt til å søke om deltidsjobb på enten Rema 1000 eller Coop Obs i nærområdet. Men hvordan bør jeg gå frem?

Jeg er 16, og starter 2. VGS nå etter sommeren. Jeg har ingen tidligere jobberfaring.

Jeg tenker det er smart å lage en søknad. Ser ingen vits i en CV, ettersom jeg har null erfaring fra før.

Går jeg til Rema eller Coop, er planen som følger;

"Kan jeg få snakke med daglig leder?"

Jeg presenterer meg selv, og kanskje et håndtrykk(?). Men hva nå?

Deltidsjobben jeg er ute etter er ikke representert på Rema's sider. Skal jeg bare spørre om det er mulighet for å få en deltidsjobb her?

Og har noen her tips til hvordan å skrive en bra søknad?

Takker! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber selv på Rema 1000 på deltid. Måten jeg gikk fram på var å levere søknad og CV personlig rundt til alle sjefene på de forskjellige supermarkedene.(Samme fremgangsmåte som du har skrevet) Hadde ingen jobberfaring men fikk spikka fram en CV allikevel så skader med andre ord ikke.

Ett år etter dette, fikk jeg telefon fra sjefen min hvor han kalte inn til et intervju og jeg fikk jobben. Stikkord er derfor tålmodighet, du skal være bra heldig for å få en telefon med en gang. Bruk også Operasjon Dagsverk til å jobbe på plasser du tror du kan få jobb etterpå.

EDIT: Ser Emils1 kommer med dårlige erfaringer rundt Rema 1000 og rettigheter, dette har derimot ikke jeg så ikke la det skremme deg. :)

Endret av Alkaw
Lenke til kommentar

Tlf og e-post kan du droppe øverst i søknaden da du legger det i CV

Ikke komma mellom post nr. og sted.

Linjeskift mellom emne og starten av søknaden. Ikke punktum i emnetittelen.

At du bor i en familie med 4 er uvesentlig

På slutten har du tre avsnitt som så og si nevner det samme. Prøv å finne noe annet å skrive + omformuler litt. Eks: I stedet for "serviceinnstilt" så kan man skrive "glad i å yte service"

Du kan skrive tlf. nr de kan nå deg på, og at du gjerne stiller på intervju.

På slutten:

"Vedlegg:

- CV for DITT NAVN

- Vitnemål for VG1 fra SKOLE og karakterutskrift fra SKOLE"

Legg ved vitnemål/karakterutskrift. Arbeidsgiver er meget intr. i fravær.

Med vennlig hilsen

Ditt navn

Endret av jdmik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke komma mellom post nr. og sted.

Dato på samme linje som avsenders post nr og sted

Ikke punktum i tittelen

"Tlf: *NUMMER*

Jeg ønsker gjerne å stille til intervju." - Den der virker kanskje litt brå. Du kan skrive "Dersom det er interesse så stiller jeg gjerne på intervju. Dere kan nå meg på tlf 12345678"

Linjeskift mellom tekst og "Med vennlig hilsen"

Du kan jo også nevne at du er fleksibel med tanke på arbeidstid, at du er villig til å jobbe helger etc.

Ellers ser det vel bra ut! :) Kanskje mye småpirk fra min side, men men :p

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Jeg jobber som NK i Rema. Viktigst i søknad er rettskrivning. La din mor se over den! Er ikke det noe utlyst, skriv at du kan være ringehjelp, og at du kan jobbe annenhver elr hver helg. (Få ønsker dette, men butikkene trenger det. Fin måte å lure seg inn på.)

Det viktigste er å være smilende og glad og ikke minst arbeidsvillig, og å vite at kundene har alltid rett!:) woho! Good luck!!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...