Vertical^ Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hei! Har tenkt til å søke om deltidsjobb på enten Rema 1000 eller Coop Obs i nærområdet. Men hvordan bør jeg gå frem? Jeg er 16, og starter 2. VGS nå etter sommeren. Jeg har ingen tidligere jobberfaring. Jeg tenker det er smart å lage en søknad. Ser ingen vits i en CV, ettersom jeg har null erfaring fra før. Går jeg til Rema eller Coop, er planen som følger; "Kan jeg få snakke med daglig leder?" Jeg presenterer meg selv, og kanskje et håndtrykk(?). Men hva nå? Deltidsjobben jeg er ute etter er ikke representert på Rema's sider. Skal jeg bare spørre om det er mulighet for å få en deltidsjobb her? Og har noen her tips til hvordan å skrive en bra søknad? Takker! Lenke til kommentar
Jonasphilipe Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Altså, først må du vite om det er enn ledig jobb. det kan du finne ut ved eks sende enn epost eller ta opp tlf. røret! Jeg har i allefall sendt rundt søknader siden jeg ikke har noe Cv. men det fungerer bra nok det i enn sånn type jobb Lykke til:) Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hvis du er opptatt av å ha rettighetene dine i behold anbefaler jeg sterkt å unngå Rema 1000. Lenke til kommentar
Alkaw Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Jobber selv på Rema 1000 på deltid. Måten jeg gikk fram på var å levere søknad og CV personlig rundt til alle sjefene på de forskjellige supermarkedene.(Samme fremgangsmåte som du har skrevet) Hadde ingen jobberfaring men fikk spikka fram en CV allikevel så skader med andre ord ikke. Ett år etter dette, fikk jeg telefon fra sjefen min hvor han kalte inn til et intervju og jeg fikk jobben. Stikkord er derfor tålmodighet, du skal være bra heldig for å få en telefon med en gang. Bruk også Operasjon Dagsverk til å jobbe på plasser du tror du kan få jobb etterpå. EDIT: Ser Emils1 kommer med dårlige erfaringer rundt Rema 1000 og rettigheter, dette har derimot ikke jeg så ikke la det skremme deg. Endret 3. august 2011 av Alkaw Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Takker for svar. Får vel lage en CV og søknad da. Som du sier, det kan vel ikke skade med en CV Ang. søknad; Ettersom jobbene jeg er ute etter ikke er utlyst, burde jeg kanskje skrive en "Åpen søknad"? Endret 3. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Sier ikke alle Rema 1000 sjefer er idioter. Men mange av dem er noe jævli å jobbe under. De gir deg ikke riktig lønn, bryter lønn iht tarif, urimelige med arbeidsvilkår etc. Sier ifra, Rema 1000 er værst av matkjedene. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Takk for opplysningen, Emils1. Jeg skal søke andre steder også. Blant annet Coop Obs. Har lagd en åpen søknad nå, jeg legger den ved; Hadde satt pris på formeninger, så søknaden kan bli så bra som mulig. Søknad Rema 1000.odt Første gang jeg har skrevet søknad, så vet ikke hvordan "kvaliteten" er. Endret 3. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Jonasphilipe Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Takk for opplysningen, Emils1. Jeg skal søke andre steder også. Blant annet Coop Obs. Har lagd en åpen søknad nå, jeg legger den ved; Hadde satt pris på formeninger, så søknaden kan bli så bra som mulig. Søknad Rema 1000.odt Første gang jeg har skrevet søknad, så vet ikke hvordan "kvaliteten" er. ryddig og enkelt:) Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Så det er brukbar? Noen forbedringer jeg kan gjøre? Føler at den kanskje er litt for "selvsikker", men er kanskje sånn det bør være? Endret 4. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Tlf og e-post kan du droppe øverst i søknaden da du legger det i CV Ikke komma mellom post nr. og sted. Linjeskift mellom emne og starten av søknaden. Ikke punktum i emnetittelen. At du bor i en familie med 4 er uvesentlig På slutten har du tre avsnitt som så og si nevner det samme. Prøv å finne noe annet å skrive + omformuler litt. Eks: I stedet for "serviceinnstilt" så kan man skrive "glad i å yte service" Du kan skrive tlf. nr de kan nå deg på, og at du gjerne stiller på intervju. På slutten: "Vedlegg: - CV for DITT NAVN - Vitnemål for VG1 fra SKOLE og karakterutskrift fra SKOLE" Legg ved vitnemål/karakterutskrift. Arbeidsgiver er meget intr. i fravær. Med vennlig hilsen Ditt navn Endret 4. august 2011 av jdmik 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Takker, jdmik. Leser over nå, og er enig i det du skriver. Takk for tipsene. Er i gang med å rette nå EDIT: Rettet versjon: Rema 1000 Søknad Diskusjon.no.docx Innspill? Endret 4. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Ikke komma mellom post nr. og sted. Dato på samme linje som avsenders post nr og sted Ikke punktum i tittelen "Tlf: *NUMMER* Jeg ønsker gjerne å stille til intervju." - Den der virker kanskje litt brå. Du kan skrive "Dersom det er interesse så stiller jeg gjerne på intervju. Dere kan nå meg på tlf 12345678" Linjeskift mellom tekst og "Med vennlig hilsen" Du kan jo også nevne at du er fleksibel med tanke på arbeidstid, at du er villig til å jobbe helger etc. Ellers ser det vel bra ut! Kanskje mye småpirk fra min side, men men Endret 5. august 2011 av jdmik Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Greit å være pirkete, for da blir det ordentlig Takk for tipsene. Retter senere i kveld, og legger ut da. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Da har jeg rettet ferdig, og er nå i gang med CV. Ferdig eksemplar av Åpen Søknad; Rema 1000 Søknad Diskusjon.no.docx Endret 8. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Klara2307 Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg jobber som NK i Rema. Viktigst i søknad er rettskrivning. La din mor se over den! Er ikke det noe utlyst, skriv at du kan være ringehjelp, og at du kan jobbe annenhver elr hver helg. (Få ønsker dette, men butikkene trenger det. Fin måte å lure seg inn på.) Det viktigste er å være smilende og glad og ikke minst arbeidsvillig, og å vite at kundene har alltid rett! woho! Good luck!! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Tar opp denne tråden igjen. Droppet å jobbe på Rema, grunnet for lite tid. Å gå på skole, trene tre dager i uka, og jobbe, går ikke for meg. Men har en CV til når jeg skal søke om lærlingplass, og lurer på hva dere synes. Tok den så enkel som mulig. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Ha med måndene på deltidsjobben da eller bare 2009. 2009-2009 ser bare teit ut. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Enig i den. Er nå rettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå