Gå til innhold

Oppgradere pc, holder amd x4 til dagens spill?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere pcen litt, tenker da på sjermkort ram og hdd. har et budsjett på 4K, jeg har

550W psu

cpu - http://www.dustinhome.no/amd-phenom-ii-x2-555-be-32ghz-6mb-socket-am3-box/product/5010379265

cpu en har jeg unlocket til 4 kjerner og overklokket litt, mitt spørsmål er da vil denne cpuen holde til dagens spill?

hvilke komponenter ville dere ha valg til 4000? sjermkortet mitt er 5770 btw, som er altfor dårlig nu

thanks ,)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si du bør beholde cpu'en. Om du skal bytte cpu og hovedkort så forsvinner mesteparten av budsjettet der.

Her er hva jeg ville valgt til en gamingmaskin:

Skjermkort:

HD6950 koster rundt 1800, gir bra ytelse for pengene og kan ofte flashes med HD6970-bios. Skulle du ha preferanser for nvidia så vil GTX560 også gi mye for pengene i samme prisklasse.

RAM:

Høye klokkehastigheter og fancy kjøleribber vil i liten grad påvirke ytelsen. 1600mhz er greit, alt over koster mer enn det smaker. 8GB 1600mhz kit fåes for rundt 400 spenn.

Harddisk:

SSD. Du vil ikke angre.

Du får en 120GB ssd med sistegenerasjons sandforce-kontroller for de 1800 kronene du har igjen. (Ocz Vertex 3, Corsair Force 3, ++)

Lenke til kommentar

Er nesten enig med Krei her. du merker ikke forskjell på 1600mhz og 1333 på ramen. Jeg ville gått for 6950 som skjermkort som han sier, og byttet prosessoren, men beholdt hovedkortet. AM3 socketen støtter alle am3 prosessorene, noen ganger må bare en bios update til. :)

Du kan jo velge en Phenom x4 eller x6. Så om du f.eks velger å bytte cpu og skjermkort og ram, så kan det vel bli 1300 for x6,+ 1800 for 6950 og et bar til 400 hundre kroner for ram. Da har du fortsatt igjen 500 kroner og bruke, som du da kan få tak i et helt greit hovedkort for. Husk at fraktprisen kommer i tilleg. :)

og 4gb ram holder i massevis til spill. SSD kan du velge om du trenger noe raskere maskin, men du trenger det egentlig ikke om du synes det går helt greit med en snurredisk, selv om jeg ambefaler ssd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...