hesp Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg kjøpte meg ny pc. Abit KG7 (AMD761), 2X256 MB PC2100 ram AMD T-Bird 1400mhz (Ikke XP) Asus-V7700 pro skjermkort (Geforce 2) IMB 40GB ATA-100 7200rpm. Dette fungerte utmerket den første mnd. Så begynte maskina å klage på ACPI error. Maskina hang seg hele tiden, og reboot er eneste løsning. Har oppdatert Bios som skal reparere kjente feil med ACPI error. Prøver å instalere XP på nytt, men den henger før jeg får formatert disken. Sliter generelt noe volsomt med denne maskinen og har gått tom for ideer å teste. Har kun CPU, skjermkort og ram inne. Kan 250W power ha noe å si for at den henger seg ? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Mulig, men jeg har 340watt, en venna v meg haddde bare 235 eller 250 tror jeg hans strømforsyning ble varm, min Pappa har et HP Pavilion 7885, og jeg tror Pappa min sin Pc er på¨ca 200watt for den er laget av Micro-ATX kort nemlig Asus A7V133-VM det kan være årsken! Først prøver du noe løsninger hvis ingenting hjelper så helst du kjøpe strømforsyning. på 250 minitower, 300 miditower, 340 fulltower Lenke til kommentar
klarsen91 Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Du burde nok hatt minst 300W, prøv med større strømforsyning hvis du har muligheten til det. Prøv evt. også å stokke om på minnebrikkene, og prøv med bare en av brikkene, i tilfelle det er noe feil med en av dem. Sjekk også at temperaturen på cpu'en ikke er unormalt høy. Lenke til kommentar
hesp Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Sjekka CPU-temp den ligger på 57 grader. System temp er på 35 grader. Er dette mye ? Lenke til kommentar
klarsen91 Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hvis dette er mer eller mindre idle, er cpu-tempen litt høy, men ikke kritisk høy. Prøv feks å la kabinettet stå åpent (dette senker tempen hos meg med opptil 10 grader!), og se om dette hjelper før du evt. vurderer å kjøpe større cpu-vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå