Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedkortet ikke kompatibelt med skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpte meg nylig sapphire radeon hd 5450 512mb dd3 kort. og dette går ikke overens med mitt Asus p5k kort. får å sjekke om det var noe galt med kortet satte jeg det i min brors pc som har et Asus p5n-e sli og dette fungerte fint. Så vi skiftet kort i mellomtiden så jeg brukte hans Geforce 7950 GT.

Men har lyst på det jeg kjøpte så jeg lurer på hva jeg må gjøre får å få de kompatibel?

Jeg har prøvd å laste ned biosupdater og jeg lasta ned 3 av de nyeste .rom filene.

prøvde å kjøre de i windows xp fra min mp3 spiller som har FAT program. Det kommer bare en liten svart skjerm opp og så forsvinner den med en gang.

Det andre jeg prøvde var å gå inni biosen på Asus flash greia, problemet at jeg ikke får opp mp3 spillern eller cden jeg skrev ut filene på. Får heller ikke opp noen filer på A: og C: som er de eneste som vises på Asus EZ Flash 2 som jeg har..

SÅ mitt spørsmål blir, Kan jeg få dette til å fungere, og noen som har peiling hvordan jeg kan oppdatere biosen så det kanskje går sammens? ( akkurat nå får jeg bare til å skru på pcen så når jeg har kommet til skrivebordet fryser pcen seg)

fulgte denne guiden: http://www.pcbg.co.z...IOS-Flash-Guide

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hent ned ASUS Update V7.13.04

Herfra under Utilities

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5K/#download

Jeg klarte å oppdatere til nyeste bios nå, brukte EZ flash 2 metoden.

Så jeg prøvde å starte opp med mitt Radeon Hd 5400 kort det går fint i 1 minutt, mens jeg enten prøver å åpne google, eller å installere driver fra cden jeg fikk med kortet. Så fryser pcen seg, det ser ut som pcen jobber nå sinnsykt når kortet står i, begge lampene lyser, mens når jeg har i gt7950 fra geforce så fungerer det helt normal Med og UTEN driver. mens radeon hd kortet funker i Asus p5n-e sli hovedkort uten problem, jeg skjønner bare ikke hva som er galt utrolig kjipt å måtte kjøpe et nytt skjermkort ;/ må vell holde meg til geforce kort da..

Noen med peiling som har aning her?

Lenke til kommentar

Har vært borti dette en gang før. Prøvde å sette et Foxconn 8800GT på et Asrock 775 Dual VSTA, men det ble dårlig butikk. Akkurat det var et kjent problem som det er skrevet mye om i diverse fora, og den eneste løsningen var visst å flashe skjermkortet med uoriginal bios.

Hvis ts sitt problem er kjent bør det gå an å finne info med litt googling (jeg orker ikke, er på vei i seng :p ). Hvis det ikke er noe å finne på www heller jeg mot at det er noe spesielt med ts sitt oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...