Ohyes Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hei! Som tittelen sier; kan denne dataen kjøre WoW bra? Det eneste dataen skal brukes til er skolearbeid og WoW, pluss å høre litt musikk på wimp. Jeg har ikke allverden å rutte med, så jeg kan ikke gå høyere i pris. Håper på raskt råd! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Kort sagt: Nei. Du må nok litt opp i pengebruket Lenke til kommentar
Ohyes Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Kort sagt: Nei. Du må nok litt opp i pengebruket Oj, ok. Kan du si kort hvor den feiler? (jeg tror ikke jeg kan gå opp i pris, men jeg kan lete andre steder om jeg veit hva jeg ser etter) Jeg er dessverre amøbe når det gjelder RAM, GB og alt som har med datarequirements, så det er litt te-skje-metoden det går i... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Den har kun integrert grafikk, og tilsynelatende (om man skal se på spesifikasjonene på samme side) ikke mulighet for å legge til et dedikert skjermkort. Ville om mulig sett på en annen maskin. Lenke til kommentar
Krei Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Grafikkontroller. Den integrerte GPU'en på 760G-chipsettet er for svak. Denne maskinen mangler sannsynligvis også PCI-express spor for dedikert skjermkort. Hvis du ikke kan øke budsjettet så ville jeg anbefalt å vente noen uker - Llano-baserte modeller vil sannsynligvis dukke opp i prissegmentet rundt 3000kr, og disse vil kunne kjøre WoW relativt smertefritt om du tåler å holde grafikkinnstillingene på en moderat nivå. Lenke til kommentar
Ohyes Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Takker for alle svar! Jeg er virkelig bortkommen på data, jeg trodde at nesten alle dataer ville være bedre enn min 3 (?) år gamle Packard Bell, som kjører WoW på et helt akseptabelt nivå. Her er noen av spesifikasjonene på den jeg har nå (jeg har ikke peiling på om det er relevant...), er den virkelig verre enn denne : Prosessor: Intel® Pentium® Dual CPU E2180 @ 2.00 GHz 2.00 GHz Minne (RAM): 3,00 GB Systemtype: 32-biters operativsystem Skjermadaptere: NVIDIA GeForce 8600 GS Om noen har mulighet; kan dere se på pc i dette prissegmentet og se om noen av dem er ok (bruker mpx siden jeg alt har en konto hos dem). Jeg skal forøvrig bruke skjermen, tastaturet og musa jeg har nå så alt sånt tilleggsutstyr er bare bonus. Endret 3. august 2011 av Ohyes Lenke til kommentar
Krei Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Ja, skjermkortet gjør faktisk den gamle PB'en noe bedre enn Compaq-maskinen du linket. CPU er sprekere på Compaq-maskinen, men det får ikke stort å si i WoW når grafikken blir flaskehals. Lenke til kommentar
Krei Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Denne maskinen har ledig spor for dedikert skjermkort (I tillegg til vesentlig sprekere cpu og litt større harddisk): http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=639172 Et skjermkort i budsjettklassen som ikke krever egen strømkontakt klarer du å installere selv: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=616301 Da har du en PC til under 4K som vil ha vesentlig bedre ytelse enn den gamle PB'en din. Lenke til kommentar
Ohyes Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Hjertelig takk for svar! Det var ikke så ille pris det der; og om jeg kan installere skjermkortet selv er det jo ikke noe problem. Da går jeg nok for dette alternativet; dataen jeg har synger på siste verset og skoleåret begynner snart. (For ikke å snakke om at WoW-ferien også er over.) Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Denne maskinen har ledig spor for dedikert skjermkort (I tillegg til vesentlig sprekere cpu og litt større harddisk): http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=639172 Et skjermkort i budsjettklassen som ikke krever egen strømkontakt klarer du å installere selv: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=616301 Da har du en PC til under 4K som vil ha vesentlig bedre ytelse enn den gamle PB'en din. Hei! Jeg slenger meg på her, og lurer på om den maskinen du linker til vil klare wow også uten skjermkortet du nevner? Er helt grønn på data jeg også.. Er det forøvrig noen annen data hos mpx.no, stasjonær eller bærbar som kan kjøre wow, og som koster rundt 3000 kr.? Vil ha ferdig oppsett, ikke noe balling... (beklager tråd-kapring, men gjelder jo det samme) Endret 11. august 2011 av Omicron2 Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Er det forøvrig noen annen data hos mpx.no, stasjonær eller bærbar som kan kjøre wow, og som koster rundt 3000 kr.? Det skal du slite med, hva mener du med "kan kjøre"? Og hva regner du som komplett oppsett - inkludert tastatur, skjerm, mus, operativsystem, harddisk, kabinett? Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 3k for en data, du kommer ikke langt med det, slike pc-er blir brukt eksempel til film og nettsurfing, slike ting, men ingen spilling, men det vil funke bare å spille flash player games, så kalt på 123spill.no og slike nettsider Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hei! Jeg mente å kjøre wow på recommended settings, ikke high elno. Og jeg har skjerm, mus og tastatur, så det er resten jeg trenger. Synd at det ikke er noe til rundt 3000 kroner, nesten litt overraska over det. Men som sagt så har jeg ikke peiling.... Ps. Må ikke være fra mpx.no da, men fra norsk forhandler og ikke brukt. Og må kunne kjøpes på nett. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Og jeg har skjerm, mus og tastatur, så det er resten jeg trenger. operativsystem, harddisk, kabinett, Strømforsyning ? Endret 11. august 2011 av vhaarr Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Og jeg har skjerm, mus og tastatur, så det er resten jeg trenger. operativsystem, harddisk, kabinett? Ja, hele den greia (tower??) som står på gulvet som alle ledningene er plugga inn i. (Jepp, så lite greie på det har jeg.... ) Lenke til kommentar
Krei Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hei! Jeg slenger meg på her, og lurer på om den maskinen du linker til vil klare wow også uten skjermkortet du nevner? Er helt grønn på data jeg også.. Nei, spillet vil forsåvidt starte og fungere, men å faktisk spille vil fortone seg som ren tortur. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=645910 - Denne vil fungere bedre, men du må fortsatt regne med å kjøre spillet på lavt detaljnivå. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ja, hele den greia (tower??) som står på gulvet som alle ledningene er plugga inn i. (Jepp, så lite greie på det har jeg.... ) Har du kvitteringen til PC'en? Eller kan du ta av sidepanelet og ta et bilde? Høres ut som du faktisk vil kunne oppgradere til ca 3000 og få noe ganske bra, men må vite hva slags komponenter du har fra før. Husk at det ofte finnes en ordrehistorikk i butikken du kjøpte PC'en fra originalt. Selv i butikker som Elkjøp, p.g.a. forsikring. Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg har ikke kvitteringa er jeg redd. Og jeg har i grunn lyst til å kjøpe noe helt nytt; har tulla rundt med den maskina lenge nok nå; bruke 3000 kroner for bare et par måneder siden... Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Du må, på en eller annen måte, gi oss en liste over komponentene du har nå. De bør være merket på et vis. Eller ta bilder. Jeg vil tro du har noen komponenter som lett lar seg bruke omigjen, og at 3000,- vil være nok til å oppgradere alt sånn at det går greit. Men vi må vite hva du har fra før. Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Det jeg kan bruke om igjen er en Optiquest-skjerm, og et standard tastabur+mus, dersom jeg ikke kjøper bærbar. Jeg skal ikke bruke noe av det som er i dataen. Men da må jeg kanskje innse at jeg ikke kan kjøpe nytt for 3000 kroner. Men jeg vil ikke bygge/bytte ut noe selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå