1915 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 har seg slik at jeg har 3 rasekatter og har aldri forsikret. fant ikke ut før idag hvor viktig det var med forsikring på katter. den ene katten har vært så uheldig å fått knekt halen og har vist fått seg en trøkk i nervene i bakføttene så må nokk avlive den iløpet av uka viste ikke at det gikk ant å bi så gla i katter :'( men det med forsikring... må nokk forsikre de andre 2 kattene da. (de er også rasekatter) hvilket forsikringselskap dekker ALT dyrlegebesøk? eller hvertfall nesten alt. hvem skal jeg ringe og forsikre de hos? og noen som vet ca pris på slikt? Lenke til kommentar
Flying Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Hei! Agria er et forsikringselskap spesielt for dyr. De har kalkulator på nett så du kan selv regne ut hvor mye det vil koste for deg. Med full veterinær (1000,- + 10% egenandel) medisin og livsforsikring (4000,-) betaler jeg 1349,- året for en ID merket (-10%) rasekatt. Gjensidige ville ha fem tusen for en forsikring med like god dekning for noen år siden. Endret 5. august 2011 av Flying Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Det høres bra ut. da skal jeg ordne med forsikring hos agria Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei! Til den som er interessert så har jeg mailet med Agria angående huskatt: ''Huskatt/blandingsrase født 2009 Med egenandel kr 1000,- + 10% koster forsikringen følgende: 1) Veterinær 30000,- koster kr 710,- for ett år/ per katt. 2) Veterinær 45000,- koster kr 960,- for ett år/ per katt. Veterinærforsikringen dekker veterinærkostnader som følge av sykdom, skade eller ulykke med inntil kr 30000,- eller 45000,- i året. Veterinærforsikringen gjelder livet ut. Vi har ett tillegg til veterinærdekningene over, dette koster kr 100,- pr. år. Agria Medisin, omfatter reseptbelagde og utleverte medisiner. Hvis katten er ID/Chip-merket får du 10% rabatt på overnevnte priser.'' Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Noen som vet hor stor sannsynligheten blir for at veterinærkostnadene kan komme på over 30 000? Og er det verdt det å ha medisin-forsikring? Hvor dyrt kan dyremedisin bli? Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Vet at det kan koste over 30tusen kroner å fikse 'hånda' til katten. Har hørt om to katter dette har skjedd med, den ene kan du lese om her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=581718 En annen gang det ble veldig dyrt for noen når katten klarte å falle ned fra en lyktestolpe, husker ikke hva skaden var men de måtte til Oslo for å få det fikset. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Hm.. Oslo dyreklinikk er omtrent dobbelt så dyrt som dyreklinikken vi bruker, som også har døgnvakt. Min lenke Bare når det gjelder sterilisering av kattejente på Oslo dyreklinikk koster rundt 3000 kr. På Sinsen dyreklinikk så får man sterilisert, vaksinert, og chippet en jentepus for 1500 kr. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Har benyttet Storebrand på biskjen, men neste gang blir det Agria. 10.000 lappene fyker fort når ting skal fikses! Storebrand dekker bare 10.000 pr år. (Året starter ved siste utbetaling.) Bare røntgen og konsultasjon + et brett med paintkillers (biskje) og det går 3000 kr hos Pet Vet i Bergen (som er flink). Smertestillende koster 500 kr for 30 piller. -->> 6000 kr / år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå