Gå til innhold

Forsikring av katt. Selskap og pris?

Anbefalte innlegg

har seg slik at jeg har 3 rasekatter og har aldri forsikret. fant ikke ut før idag hvor viktig det var med forsikring på katter.

den ene katten har vært så uheldig å fått knekt halen og har vist fått seg en trøkk i nervene i bakføttene så må nokk avlive den iløpet av uka :( viste ikke at det gikk ant å bi så gla i katter :'(

men det med forsikring... må nokk forsikre de andre 2 kattene da. (de er også rasekatter)

hvilket forsikringselskap dekker ALT dyrlegebesøk? eller hvertfall nesten alt. hvem skal jeg ringe og forsikre de hos? og noen som vet ca pris på slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Agria er et forsikringselskap spesielt for dyr. De har kalkulator på nett så du kan selv regne ut hvor mye det vil koste for deg.

Med full veterinær (1000,- + 10% egenandel) medisin og livsforsikring (4000,-) betaler jeg 1349,- året for en ID merket (-10%) rasekatt. Gjensidige ville ha fem tusen for en forsikring med like god dekning for noen år siden.

Endret av Flying
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Til den som er interessert så har jeg mailet med Agria angående huskatt:

''Huskatt/blandingsrase født 2009

Med egenandel kr 1000,- + 10% koster forsikringen følgende:

1) Veterinær 30000,- koster kr 710,- for ett år/ per katt.

2) Veterinær 45000,- koster kr 960,- for ett år/ per katt.

Veterinærforsikringen dekker veterinærkostnader som følge av sykdom, skade eller ulykke med inntil kr 30000,- eller 45000,- i året.

Veterinærforsikringen gjelder livet ut.

Vi har ett tillegg til veterinærdekningene over, dette koster kr 100,- pr. år.

Agria Medisin, omfatter reseptbelagde og utleverte medisiner.

Hvis katten er ID/Chip-merket får du 10% rabatt på overnevnte priser.''

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har benyttet Storebrand på biskjen, men neste gang blir det Agria. 10.000 lappene fyker fort når ting skal fikses! Storebrand dekker bare 10.000 pr år. (Året starter ved siste utbetaling.) Bare røntgen og konsultasjon + et brett med paintkillers (biskje) og det går 3000 kr hos Pet Vet i Bergen (som er flink). Smertestillende koster 500 kr for 30 piller. -->> 6000 kr / år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...