Gå til innhold

Noen som har prøvd portable lagringsenheter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2500,- inkl.frakt for eMagic X-Drive m/40GB

 

1500,- inkl.frakt for Crucial Compact Flash Card 512MB

 

eMagic bestilles så snart pengepungen tillater det.

Mitt Apacer Photo Steno Pro 256MB- kort fungerer helt fint

og da er det dumt å kjøpe flere kort når man tenker på prisen.

 

Med 40GB har man plass til en laaaaaaaaang ferie eller 2 :wink:

Lenke til kommentar

Selv sikler jeg på X-Drive, som du finner hos bl.a. komplett.no. Prisen avhenger av diskstørrelse, du kan kjøpe den ferdig med disk, eller "tom" og sette inn disk selv. Den er bare så genial. Den har kortleser for de fleste kort, men ikke mitt xD-card, det er derfor jeg må vente. Har man det med på ferie, og minnekortet går fullt, putter man det bare i X-Drive'n og så oppretter den en ny katalog, og smører over alle bildene. Den lager visst opptil 1000 kataloger, hvilket burde holde til en normal ferie. I tillegg kan den også benyttes som en flyttbar disk for lagring av andre data enn fra kameraer.

Så for min del er det bare å vente på Xd-støtte....sukk.

 

-Trond

Lenke til kommentar
Selv sikler jeg på X-Drive, som du finner hos bl.a. komplett.no. Prisen avhenger av diskstørrelse, du kan kjøpe den ferdig med disk, eller "tom" og sette inn disk selv. Den er bare så genial. Den har kortleser for de fleste kort, men ikke mitt xD-card, det er derfor jeg må vente. Har man det med på ferie, og minnekortet går fullt, putter man det bare i X-Drive'n og så oppretter den en ny katalog, og smører over alle bildene. Den lager visst opptil 1000 kataloger, hvilket burde holde til en normal ferie. I tillegg kan den også benyttes som en flyttbar disk for lagring av andre data enn fra kameraer.

Så for min del er det bare å vente på Xd-støtte....sukk.

 

-Trond

 

Hva med å kjøpe et CF adapter til XD-kortet da?

Da passer den inn i x-drive'n :)

Er veldig fornøyd med min X-drive, anbefales.

Lenke til kommentar
Må rette en stor takk til http://forum.hardware.no/profile.php?mode=...profile&u=19551 som hjalp meg i et enormt tempo :lol:

 

:oops:

 

Bare hyggelig!

 

Men du, kanskje du burde skaffet deg et ekstra 256-kort? Har selv, og endel andre med meg, hatt problemer med Apacer-kort i Canon-kamera :/

 

Bare et tips.. (Fryktelig kjedlelig å måtte kjøpe nytt kort på en liten kiosk oppe på fjellet i ferien til trippel pris..)

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar
Etter hva prisene i USA tilsier, vil man få en slik enhet på 20Gb for

samme pris som 2 CF-kort på 1Gb.

 

Jeg antok at du skulle bestille det fra USA, og ville derfor bare gjøre deg oppmerksom på fortollingsgebyret for produkter som bestilles fra utlandet, dersom du ikke visste det.

Lenke til kommentar

Andreash: Jasså, så du har en x-drive? Det hørtes kanskje ut som om jeg kjente mye til den siden jeg ramset opp en del om den, men det er kun ting jeg har lest. noen spørsmål:

Men er den virkelig så utrolig kjekk som det høres?

Spiser den mye batteri, og drar den batteri utenom drift, eller er den da "helt" avslått?

Tåler den normal håndtering greit? Jeg er nemlig smertelig klar over at harddisker tåler perverst lite, jeg var på et Seagate-seminar en gang, og de demonstrerte hvor mye/lite en disk tåler. Det var riktignok en "naken" disk, men f.eks. en disk somligger på høykant på bordplaten og vipper overende, utsettes for ca 200G, og er teknisk sett ødelagt. Holder man disken som vi mekkegutta ofte gjør, slik at fingertuppene når bordplaten 5 mm før disken, og slipper den den vesle biten, er den også mest sannsynlig ødelagt. Når man da har en liten tynn laptop-harddisk som er dyttet inn i en plastboks, lurer jeg på hvor godt støtdempet den er. Men jeg er allikevel svært sugen på en slik. Du har fått meg et trinn videre på innkjøpslimpinnen...

-Trond

Lenke til kommentar
noen spørsmål:

Men er den virkelig så utrolig kjekk som det høres?

Spiser den mye batteri, og drar den batteri utenom drift, eller er den da "helt" avslått?

Tåler den normal håndtering greit?

-Trond

 

Jeg er veldig godt fornøyd med min X-drive II.

Hadde den med til Danmark i ferien, og overførte minnekortene mine til drive'n den uken jeg var der, hadde ikke noe problem med batteritid.

 

Bruker den også som kortleser ved overføring fra CF kortet og til PC'en etter å ha tatt bilder daglig.

Det følger med en hendig bæreveske til den, som jeg har brukt når jeg har hatt den med meg.

Så jeg vil påstå at den takler "normal" håndtering greit.

 

Nå bruker jeg en 4200 rpm harddisk i den, så vil tro at den disken er snillere på batteribruk enn om jeg hadde satt inn en 7200rpm disk.

bakdelen er at en 4200rpm disk er er betydlig tregere enn 7200rpm disker.

 

Ihvertfall i bærbare PC'er, men jeg mangler selvsagt en sammenligningsgrunn på hvor mye raskere.

 

Men alt i alt så anbefales den fra meg.

Lenke til kommentar

Takk for info. Det høres også ut til at den ikke er så kresen på type disk, men at det meste av 2.5" disker går greit? Jeg hadde ikke tenkt å legge for mye kroner i det, jeg synes det er litt kanonspurveskyting å dra til med en kjempedisk til dette når jeg primært skal ha den til en reise- og ferielagring. Så hvis en billig og grei nok disk godtas av den, høres dette ypperlig ut.

Lenke til kommentar
På MPX.no har de en veldig grei bilde lagringsplass.

Det er en ARCHOS VIDEO AV340.

Den er 112 x 82 x 31 mm og har en 3,8" skjerm i siden.

Den kan gjøre det meste.

Jeg skal ha en slik. :p  

Sjekk linken.http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=&g1=&g2=&g3=&p=15687&l=&lantall=

 

Den ser veldig lekker ut, men prisen skremmer meg :-?

Jeg kjøper nok en X-Drive til 2000,- istedet.

Lenke til kommentar
Det som er med ARCHOS VIDEO AV340 , er at en bare kan glemme fotoalbum og vise bildene på denne boksen eller på TV eller PC.

Jeg har helt fallt for den.

Skal ha en slik. :p

Bruker PC til å fikse på bildene (Paint Shop), så de må dit uansett.

Om jeg hadde hatt 6.500,- å bruke på fotoutstyr, lurer jeg på om

jeg hadde solgt G3 m/div utstyr (ikke blitzen) og kjøpt meg et 10D istedet :wink:

(har noen gamle linser som kan brukes, men mangler en skikkelig vidvinkel da 10D har en crop på 1,6 ,så en bør ha en vidvinkel på 14mm

og det blir litt dyrt for tiden :( )

Lenke til kommentar
Det som er med ARCHOS VIDEO AV340 , er at en bare kan glemme fotoalbum og vise bildene på denne boksen eller på TV eller PC.

Jeg har helt fallt for den.

Skal ha en slik. :p

Bruker PC til å fikse på bildene (Paint Shop), så de må dit uansett.

Om jeg hadde hatt 6.500,- å bruke på fotoutstyr, lurer jeg på om

jeg hadde solgt G3 m/div utstyr (ikke blitzen) og kjøpt meg et 10D istedet :wink:

(har noen gamle linser som kan brukes, men mangler en skikkelig vidvinkel da 10D har en crop på 1,6 ,så en bør ha en vidvinkel på 14mm

og det blir litt dyrt for tiden :( )

 

Skrev feil isted, da prisen på ARCHOS VIDEO AV340 er hele 8.000,- inkl. moms.

Spør du meg, er det passe dumt å bruke så mye penger på en lagringsenhet om man sitter på et kamera til 4-6000,-. Bildene blir garantert ikke noe bedre av å ha vært innom den, så bruk pengene på

et bedre kamera istedet.

Lenke til kommentar
Har Canon D60 med utstyr og en Nixvue Digital Album til å legge bildene på,så det blir en oppgradering til ARCHOS VIDEO AV340,siden den kan vise bildene i et større format + det er andre ting son tiltaler meg med AV340. :)

 

Ok, da er du i den gruppen som jeg mente kunne ha behov for slikt :woot:

Håper du koser deg verre med D60'en, det hadde ivertfall jeg gjort :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...