MaleSpirit Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hei! Hadde spørsmål som det hadde vært hyggelig å få svar på. Hva vil de si å være enkeltemnestudent på Universitetet? Man følger jo ingen bachelor eller masterprogram. Hva går det ut på da? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Du velger blant emner som har ledig kapasitet, du kan da bruke disse emnene til å skaffe deg en bachelorgrad, eller få de inn i en senere bachelorgrad. Lenke til kommentar
Tekoppen Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Eventuelt ta dem for moroskyld. Endret 3. august 2011 av Tekoppen Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Dette har jeg søkt på ved UiO. Får vel svar i dag eller i morgen tror jeg. Blir spennende. Velger jo emner senere da. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Lånekassen er vel ikke så glad i enkeltemnestudenter, eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Joda, lånekassen er glad i alle studenter, det kommer bare ann på hvor mange studiepoeng du tar. Et "vanlig" semester er planlagt på 30 studiepoeng, og du får da full støtte fra lånekasse hvis du er 100% student (30 poeng), ellers, vil summen av støtte bli redusert. Her er en oversikt fra lånekassen: Studiebelastning Antall studiepoeng 50 prosent 15 eller flere, men ikke flere enn 19 studiepoeng per semester 67 prosent flere enn 19, men ikke flere enn 22 studiepoeng per semester 75 prosent flere enn 22, men færre enn 30 studiepoeng per semester Hvis du er under 50% student, får du ikke støtte fra dem. Her kan du regne ut hvor mye støtte du kan få: http://app.lanekassen.no/stottekalk/ Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Spørsmålet er vel heller om studiestedet gir beskjed til Lånekassen om at du er student når du bare er enkeltemnestudent. Men det er mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Det skal gå helt fint. De får også fullt studielån. Har ikke vært problemer tidligere. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Når begynner egentlig skolen for oss enketlemnestudenter? Altså 23. august får vi søke og velge emner og fristen er 1. september. Men når begynner de faktiske forelesningene for oss? Vi går jo glipp av fadderuka regner jeg med i og med at den er 15. og den første uka. Noen som vet? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Når begynner egentlig skolen for oss enketlemnestudenter? Altså 23. august får vi søke og velge emner og fristen er 1. september. Men når begynner de faktiske forelesningene for oss? Vi går jo glipp av fadderuka regner jeg med i og med at den er 15. og den første uka. Noen som vet? Forelesningene mine begynner den 22(men jeg er ikke enkeltemne student). Så regner med at dere begynner også den uken. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Forelesningene begynner når de begynner for alle. Det er ikke noe problem at du ikke er oppmeldt i faget før du begynner å gå til forelesninger. Lenke til kommentar
MaleSpirit Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Takk for svaret folkens Endret 4. august 2011 av Prisonedboy Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Men vi vet jo ikke hvilke emner vi får? Vi kan jo ikke bare gå til forelesninger fra og med 15. 23. velger vi emner, og fristen er 1. september. men deretter hva skjer? Hopper bare inn med den timeplanen vi får? Isåfall fra når er timeplanen? Har sendt mail så får håpe på svar snart Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Du kan jo bare gå på forelesninger så lenge de har startet. Det er jo ikke akkurat dørvakter... Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Men hvilke forelesninger da? Jeg skal velge emner som de har på det samfunnsvitenskapelige fakultetet. Det er ganske mange det. edit. Fikk svar fra dem nå. De kunne ikke svare noe ettersom det kom veldig an på hvilke emner jeg tok. Men undervisningen starta uka etter 15. hvertfall. Men når og hvor og slikt kom jo veldig an på. Så får bare vente å se. Endret 5. august 2011 av Krokanrull Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Du finner timeplanene for de fagene du ønsker på nettsidene. Hvis du vet hvilke du har lyst til å ta, og du kommer mest sannsynlig til å få det godkjent, så møter du bare opp på forelesningene... Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ja, det er jo klart. Er jo bare det at man vet ikke eksakt hvilke man får og det er ganske mange så, da er det jo best å vente til man vet sikkert. Lenke til kommentar
lavendel21 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hei, jeg bare lurer på en ting, jeg har fått innvilget søknaden om å bli enkeltemnestudent i høst, men jeg lurer på hvordan jeg søker om å få studielån fra lånekassen. Man må jo velge på en liste over studier når man skal søke om lån, men det gikk ikke an å velge "enkeltemner" eller lignende på den listen. Hva gjør man da? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Som jeg har nevnt tidligere så er jeg ikke sikker på om Lånekassen støtter enkeltemnestudenter, men jeg ville fylt ut Lånekassesøknaden ut i fra det fagfeltet jeg har tenkt til å ta emner fra. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) De støtter enkeltemnestudenter ja, syns å ha lest at man skal velge det fagområdet som ligner mest på de emnene man har tenkt å ta eller lignende. Lønner seg nok å sende en mail til UiO om dette. edit. Sjekk her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1139426 Endret 7. august 2011 av Krokanrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå