Gå til innhold

[Løst] i5 2500K Voltage spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei, har klokket min 2500K til 4.95Ghz med voltage på auto, men av og til får jeg beskjed om at Core Voltage ofte er oppe i 1.52V og lignende verdier. Er dette veldig risikabelt, og er det en måte å sette den på max 1.48V og at den justerer seg nedover etter behov? Har ikke funnet ut noe av dette gjennom googling, men mine google skills er ikke så gode.

 

Er det også en mulighet å sette en begrensing på hvor mye den skal gå opp i forskjellige applikasjoner? Siden Minecraft kjører den på topp med en gang.

 

Er et Asus P8Z68-V Pro med en 2500K, 4GB Corsair XMS3 1600Mhz ram som kjører timingene 9-9-9-24 med CR på 1T.

Videre er BLCK Mhz på 103 og multiplier på 48. RAM Voltage er satt til 48.

Kan vel legge på at det er en Noctua NH-D14 kjøler og et Corsair 700D, og det er i tillegg et 5870 inni der.

Temperaturen på CPU kommer opp i maks 65grader ved Dragon Age 2, og ca 53 Grader ved Minecraft.

 

Tror ikke jeg skal ha glemt noe av mer viktig informasjon nå, og takker på forhånd til de(n) som kan hjelpe.

 

Ædit: la på et par ting.

Endret av Gausland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt er det nødvendig, "push it to the max". Overklokking er gøy og spennende!

 

Sett spenningen i BIOS, auto bør den ikke stå på. for 27/7-overklokke bør du passe på å ikke ha for høy spenning. Men i korte perioder skal det gå fint om den er litt over. Har sett folk satt spenningen til 1,9v på den gamle C2D-serien, standard er vel rundt 1,2v en plass. ;) Men ser jo ut til at du fikk fikset det.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...