Cerberus1974 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hei! Satte sammen en ny pc igår basert på Asus Rampage III Formula moderkort, og 12gb Corsair XMS 1600 Mhz ram(6x2gb enheter). Når jeg startet pc'en merket jeg at bios og Windows bare registrerte 8gb av de 12gb ram som ble installert. Det merkelige er at Cpu-Z registrerer 12gb. Har kjört memtest, og testet hver og en av brikkene uten problemer. Noen som vet noe om dette problemet? Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hei! Det var en del kort ved en viss versjon(usikker på hvilken), som har hatt problemer med dette! Hadde en kamerat som handlet dette, og sendte det i retur og fikk nytt med engang. For han var det hovedkort-relatert som det også er for en del andre (rask google-tur).. Så kan være du har fått samme problem! Mvh Philip Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Noe du også kan prøve er å løsne litt på CPU-kjøler om du bruker en tredjeparts kjøler. Noen ganger blir kontakten litt gal om man strammer til for hardt. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hei, Hvis du ikke har funnet løsningen allerede så sjekk spenninga til minnebrikkene... de skal være 1.65V dette fant ikke mitt rampage ut av seg selv, selv om jeg hadde samme brikker som deg. Snabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå