Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Isolering - "fliser" - Irriterende stikking. Hva er løsningen?

luxuslexus

Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden å isolerer noe voldsomt både i vegger og over himlinger, noe som gjør at jeg får veldig mye isoleringsstøv over meg. Det klør og stikker noe voldsomt, og det er utrolig irriterende. Huden er selvfølgelig full av røde prikker. Jeg har dusjet i iskaldt vann (brrr) da jeg hørte det skulle hjelpe. Men det har ikke hjulpet noe spesielt. Noe annet jeg kan gjøre for å stoppe den irriterende stikkingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glavas HMS datablad foreslår heldekkende beskyttelse, riktig værktøy (kniv) og god utlufting samt kapping rett i sekk.

Vil tro at det hjelper en del.

Når du først er plaget så foreslår databladet en dusj i kaldt vann, deretter såpevask i varmt vann.

Om ikke dette hjelper så får du prøvd tålmodigheten din. :)

Skikkelig kniv bruker jeg, men når det kommer til klær er det litt vanskeligere. Du skjønner det at det er så sinnsykt varmt, og svetten renner, så jeg står i t-sjorte :p Armene er veldig utsatt for å si det sånn. Og så faller det ned i nakken.

Lenke til kommentar

Få tak i en klesrulle (limpapir på rull) om du ruller over huden slik at du kanskje får dradd av litt flis..

Eller så har du valget mellom heldekkende og litt varmere og ingen/minimalt med kløe, eller sånn som du har det nå.

Kjøper du en slik hvit engangsdress, så er de faktisk ikke så mye varmere å gå med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...