Gå til innhold

liten men kraftig bærbar for 3D modellering-CAD

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker tips til en bærbar som skal brukes i jobbsammenheng. Vekt og størrelse er viktig pga mye reising.

Den skal i hovedsak brukes til et 3D-modelleringsprogram(CAD), NX (Siemens).

Jeg ønsker så bra spec som det er mulig å få på en liten pc(maks 14 tommer)(8gig RAM holder)(pris ca 20k)

Har kikket på Alienware 14x, men er usikker på hvordan denne grafikkløsningen som kun slår inn når en trenger det fungerer med 3D modelleringsprogram.

Er det noen som har erfaring med dette mot f.eks NX?

Er det noen som vet om noen andre pc'er som kan fungere eller noe som er rett rundt hjørnet?

mvh

SamSam

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett på HPs EliteBook serie? F.eks 2540p er jo lita og nett, men ganske kraftig(dytt inn så mye RAM som mulig, og om det finnes SSD som opsjon... )

Tror vi har ett par brukere som kjører ACAD på den hos oss. Photoshop og andre gøye program, også. (Men sjekk grafikkspecsa, eg er ingen ekspert på den delen)

Lenke til kommentar

Har du sett på HPs EliteBook serie? F.eks 2540p er jo lita og nett, men ganske kraftig(dytt inn så mye RAM som mulig, og om det finnes SSD som opsjon... )

Tror vi har ett par brukere som kjører ACAD på den hos oss. Photoshop og andre gøye program, også. (Men sjekk grafikkspecsa, eg er ingen ekspert på den delen)

Takk for tips

Mange av Elitebookene har kun Intel® HD-grafikk ser jeg, og dette har jeg dårlig erfaring med. Men Elitebook 8560p kunne kanskje fungert, men også usikker på skjermkortet der..

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg går opp på 15" og velger Multicom Kunshan P150

Min konfigurasjon

- 15.6" full-HD LED 1920x1080 matt skjerm uten reflekser

- Intel Core i7 Extreme 2920XM firekjernet prosessor, 2.5GHz, 8MB SmartCache

- 16GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (4x4GB)

- AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5

- INTEL SSD 510 250GB

- 500GB SATA 7200RPM 2.5"

Bør jeg velge Radeon 6990M eller GeForce GTX 580M med tanke på 3D modellering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...