ocvmelbye Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hei Jeg har NextTV, men bare ADSL2+ linje, så jeg får ikke to tv bokser fra NGT. Jeg har to tver som jeg vil ha tv signal på (ikke nødvendigvis samtidig). Finnes det noen gode løsninger der jeg feks kobler tvboksen inn på en sender med scart da jeg hare har en HDMI ut fra boksen, så en nettverkskabel fra den boksen til en mottager på rom nr 2 og plugger inn nettverkskabelen og kobler tv nr 2 til den boksen. Noen som vet om en slik løsning og har erfaringer? Evnt en annen og bedre løsning? Nettverkskabel hadde vært det beste, evnt trådløst, men blir fort dyrt. Takk for svar! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Kan du strekke en laaang hdmi-kabel fra dekoderen til TV-en lengst unna? Eller bruke en trådløs scart-dings? Førstnevnte bør gi OK signal hvis kabelen er god og signalstyrken sterkt nok, hvis ikke kan det forsvinne på veien, mens det andre vil kunne gi noe redusert kvalitet, og dårligere jo større avstand og tjukkere vegger du har. Begge alternativene gjør at du må se samme kanal på begge TV-ene om de står på samtidig. Endret 4. august 2011 av Svinks Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Kan du strekke en laaang hdmi-kabel fra dekoderen til TV-en lengst unna? Eller bruke en trådløs scart-dings? Førstnevnte bør gi OK signal hvis kabelen er god og signalstyrken sterkt nok, hvis ikke kan det forsvinne på veien, mens det andre vil kunne gi noe redusert kvalitet, og dårligere jo større avstand og tjukkere vegger du har. Begge alternativene gjør at du må se samme kanal på begge TV-ene om de står på samtidig. Hei og takk for svar Ja, kan trekke en lang kabel. Denne blir dyr da jeg ikke kan kjøpe noe billig greier. Det at de to tvene må være på samme kanal gjør ikke noe da jeg har tv nr 2 på soverommet og setter den på når jeg legger meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå