Gå til innhold

Bærbar til dj-controller, adobe produkter osv (8000-10000,-)

Gjest medlem-161766

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-161766

Hei!

Jeg er nå på jakt etter en bærbar med kraft nok til å kunne takle dj-controllere (Traktor Kontrol S4 to be exact), samt diverse applikasjoner som Photoshop og Dreamweaver. Jeg er også interessert i Autodesk sine programmer (Maya, 3ds Max etc), så om det finnes noe til min prisklasse, er jo det rett og slett bare supert!

Noen spesifikasjoner jeg kunne tenkt meg er,

CPU: i7 (obviously?)

RAM: 8-16gb (16 er vel sjeldent å finne til min prisklasse?)

GPU: 2+gb ram?

HDD: SDD hadde vært fint å ha, men jeg kan klare meg med 7200rpm'er på minimum 750gb. Både SDD og HDD er vel uaktuelt (nok engang til min prisklasse?)

Platespiller: Blu-ray sier man ikke nei takk til, men jeg hadde ikke blitt lei meg om det var vanlig DVD. Har tross alt en PS3.

Tusen takk på forhånd,

Mvh Lars! :)

Endret av medlem-161766
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du er rette kunden for Multicom Kunshan W155

Både SSD og HDD er aktuelt, om du dytter inn SSD i Mini-PCIe porten, slik det er testet her.

En slik Intel 320 SSD koster ca. kr +/- 1.200 og det burde ikke være noe problem å selv dytte den på plass. Den har jo mulighet for 3G modul, og det er i den sloten den skal.

Tror ikke du har behov for noe helt ekstremt skjermkort. GeForce GT 555M + det integrerte skjermkortet er mer enn nok, og i tillegg blir det mindre støy og lavere strømforbruk = lengere batterilevetid.

BluRay spiller bestiller du utenom. En ekstern slik en koster ca. kr 800 i norkse nettbutikker, men den får du sikkert enda billigere andre steder. Det er som er pluss med en ekstern spiller, er at da har du en neste gang du kjøper bærbar. Du vil også ha muligheten for å ha 2 HDD + SSD i samme smekre 15".

Endret av Protest
Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766

Hei og tusen takk for svar!! :)

Om det har blitt rapportert noe ang. varme på denne bærbare? Min nåværende Acer Aspire 6935 koker på under 10. min, og dette er ikke noe jeg har lyst til å oppleve på nytt akkurat. Treg er den også!

Lars

Lenke til kommentar

W155 burde absolutt ikke bli varm, så jeg tror den vil passe perfekt for ditt opplegg slik jeg har skissert. Vanskelig å finne en maskin med slik styrke og med de samme mulighetene.

Sjekk om programvaren du bruker gjør nytte av firekjernersprosessorer, for ellers vil det være nok med i5.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766

Valget mellom bærbar har tatt slutt, og jeg endte opp med en MacBook Pro på 13".

Kan ha vært en smule kravstor på det jeg så i en maskin, men det å skaffe seg en MacBook Pro angres det ikke ett sekund på. Jeg er så fornøyd!

Uansett, takk skal du ha for svar, Protest! Setter pris på det. :)

Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...