havkol Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg får ikke kontakt mellom pc-en og Sony TRV33. På kameraet står det DV-IN når kabelen er tilkoblet, men jeg oppnår ikke kontakt mellom pc-en og kameraet. Jeg får ikke endret til DV-OUT på kameraet. Noen som vet hva jeg gjør feil? Håvard Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hvilket program bruker du for å redigere med? Lenke til kommentar
havkol Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Hvilket program bruker du for å redigere med? Har prøvd med Editstudio 4, Studio 8 og PowerDirector. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Av disse programmene kjenner jeg bare til Studio 8. Her skal du gå inn på 1. Capture - da får du opp et kamera med styreknapper - får du kontrollert kameraet ditt her? Får du noen feilmelding? Gi meg gjerne litt mer spesifikasjoner på PC'en - OS, hovedkort, FireWirekort etc... Lenke til kommentar
havkol Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Når jeg går inn på Capture får jeg beskjed om at det ikke finnes noen enhet å ta capture fra. Videre kommer det et par tips om å starte maskinen på nytt, slå av og på kameraet, ta ut og sette inn kontakten. Ikke noe av det hjelper. Maskinen: AMD T-bird 1.2 Abit KT7A 256MB ram Zoltrix firewire kort Windows 2000 Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ok, da er det nok noe som er feil med tilkoblingen på maskinen. Gå inn i enhetsbehandling: (Start-Instillinger-Kontrollpanel-System-Maskinvare-Enhetsbehandling) Sjekk følgende (Kamera koblet til og skrudd på i VTR modus) 1. Har du en "kategori" som heter "Video & Bildeenheter (eller noe slikt)? 2. Under IEEE1394 bus vertskontroller (eller noe lign.) - hva står det der? Lenke til kommentar
havkol Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Sjekk følgende (Kamera koblet til og skrudd på i VTR modus)1. Har du en "kategori" som heter "Video & Bildeenheter (eller noe slikt)? 2. Under IEEE1394 bus vertskontroller (eller noe lign.) - hva står det der? Finner ikke noe "video & bildeenheter", bare "lyd, video og spillkontrollere", men det ser ut som den alltid har gjort. Finner ikke noe som kan være kameraet. Under IEEE1394 står det: VIA OHCI Compliant IEEE 1394-vertskontoller. Maskinen forteller også at denne enheten fungerer som den skal. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Har du flere porter på IEEE1394 kortet? Har du testet alle? Har du muligheten til å sjekke med et annet kamera eller en annen kabel? Du har ikke noe kontakt mellom kamera og PC - da er det enten kortet, kabelen eller kameraet som har en feil. Lenke til kommentar
havkol Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Har testet alle tre portene med samme resultat. Skal se om jeg kan få testet med alternativ kabel og evnt. kamera. Men det kan gå et par dager. Takk for hjelpen så langt. Lenke til kommentar
havkol Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Problemet er løst. Tok ut firewire-kortet og puttet det inn i en annen maskin med WinXP, og alt funket swom det skulle. Puh, da funket det - men på XP og ikke 2000 Da var det vel bare å se fram til et par timer med installasjon av nytt OS osv., men klok av skade (tidligere problem med ISDN-kort) fant jeg ut at jeg skulle prøve en annen PCI-slot. Og nå - alt i orden. Løsningen var veldig enkel - men ikke fullt så logisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå