Gå til innhold

Skjermkort til HTPC


johanf

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en gammel Shuttle SB75G2 stående, og istedenfor at den skal støve ned i et hjørne, kunne jeg tenke meg å bruke den som en HTPC.

 

Problem 1 - Skjermkortet som står i (nVidia 6800) støtter ikke akselerert dekoding av HD-materiale. Det resulterer i at video i full HD (1080p) ikke flyter ved avspilling.

 

Problem 2 - Selve boksen/hovedkortet i maskinen støtter bare skjermkort med APG-interface.

 

Jeg har prøvd å søke litt, men jungelen av skjermkort er litt for forvirrende for meg, og derfor spør jeg ekspertisen. Jeg trenger hjelp til å finne et passende skjermkort...!

 

Krav

MÅ ha AGP-interface OG hardware akselerert dekoding av h.264/HD-materiale, så jeg kan spille 1080p uten lag og skit.

 

Ønske

HDMI-utgang og uten vifte. Så stille som mulig.

 

Bonus

Aller helst et nVidia-kort.

 

 

Jeg kan ta til takke med brukte skjermkort (Finn/QXL) og tilogmed bestille fra utlandet (Amazon/e-Bay) hvis det er mulig eller nødvendig. Finnes det ikke et slikt skjermkort, må jeg vurdere andre alternativer (nytt oppsett).

 

På forhånd takk! :)

Endret av johanf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det ser ut som du har funnet det beste alternativet ditt allerede. Dessverre er AGP en standard som var utdatert fra Geforce 6800-lanseringen, og det finnes derfor få alternativer igjen på AGP. HD 4650 er det raskeste AGP-kortet som finnes på markedet, men jeg mener å huske at man skal bruke drivere som følger med på CDen framfor oppdaterte drivere på nettet grunnet enkelte problemer med de nyere.

Lenke til kommentar

Takker for svar, Arni. :)

 

Jeg satt og surfa demovarer på diverse utsalgssteder og kom over et PowerColor Radeon HD 5450 512MB PCI og kom plutselig på at boksen har et PCI-spor jeg kan bruke. Så får vi håpe det er tilstrekkelig til å vise 1080p på teve! :ph34r:

 

...og at det passer. :hmm:

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...