Gå til innhold

Nei til flerkultur!


Ja Eller Nei?  

181 stemmer

  1. 1. Flerkultur?



Anbefalte innlegg

Enig med Camlon sitt innlegg over. Problemet er ikke flerkultur og innvandring, det er bare bra, men kun om det gjøres riktig. Noe det ikke gjøres i dag.

 

Vi tar desverre inn folk over evne, vi må klare å integrere og ta hånd om de vi tar inn. Klarer vi det så er det ingen problemer med flerkultur og innvandring :) Bare artig med flere kulturer. Kjenner mange i fra land i hele verden, greie folk alle sammen.

 

Edit: er det noe som har skadet og tatt livet av mange mennesker opp igjennom tidene så er det fremmedfrykt og mangel på toleranse.

Endret av Hyd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan hjelper det med integrering å ikke kalle dem norsk statsborger før etter 10 år? For det er vi jo enig i, integering er viktig.

 

Og på hvilken måte har de flere rettigheter enn en vanlig nordmann?

 

Hadde jeg flyttet til Midtøsten, hadde jeg selvfølgelig tatt med meg min egen kultur dit. Jeg hadde sett på norske filmer, hengt opp norsk flagg på nasjonal dagen, og spist norsk mat. Hvorfor hindre dette? Skader det deg på noen måte at utlendinger tar med seg sin egen kultur?

 

Ødleggende normer og holdninger derimot, bør fjernes og endres til norske standarer, skal vi fungere i et flerkulturellt samfunn.

Lenke til kommentar

Nei, man vil ikke få sharia og moskeer overalt om 70 år. Islam, samt kristendom, vil sakte men sikkert dø ut i et opplyst og utdannet samfunn som Norge.

 

Det forutsetter at man lar tingene gå sin gang og ikke legger press på de religiøse, da får man fort en motreaksjon og en motsatt utvikling. Den beste måte å sikre overlevelsen til et trossystem er å forsøke og tvinge det vekk, mens den beste måten å sikre utryddelsen av det er å sørge for at de troende føler seg trygge og komfortable nok til å fokusere på materielle goder. Det blir litt som å ta et leketøy fra et barn; jo mer du vil ta det jo mer verdifullt blir leketøyet for barnet.

 

Nå er det en klar materialistisk trend blant innvandrerungdom i Norge, men kommer det forbud mot deler av religionsutøvelsen deres tror jeg det fort kan gå sport i å være mest mulig religiøs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ikke noe i veien å gjøre utlendinger til venner.

 

Men hvor mye innvanding skal tillattes?

Skal vi ta hele oslo som innvandringsby så kan vi andre bo på landet, og vi kan kose oss.

Mens oslos byen tilslutt blir nedgriset og utslitt av mye negativt eksos og kriminalitet?

 

Nå er det noen som sier at afrikaner, ofte er de verste utlendinger, men jeg sitter ikke noe fasitsvar på det, men jeg ville ikke akkurat kødde mot en slik, de har jo et stort nettverk.

 

la oss si vi vil ta i mot 1 afrikaner, men vi ender med 30 stykker, fordi familjen ikke vil splittes.

 

Bare tenk om de får 5 barn per 2 da får vi store afrikanske familjer i norge etterhvert.

Lenke til kommentar

Med negativ innvandring, mener du da personer fra Afrika/Midtøsten? Det er 610 000 innvandrere i norge, de fleste av dem fra Europa. 210 000 innvandrere har bakgrunn fra Asia, og 74 000 fra Afrika. Og dette inkluderer flott intigrerte 2. generasjons innvandrere. Dette er ikke veldig mange spør du meg. Vi lever i et paradis i norge, og det å skaffe innvandrere kan være en ressurs på begge parter.

 

Skal vi hindre afrikanere å komme til norge fordi de er kulturellt anlagt for å begå kriminalitet? På hvilken måte er dette ikke rasisme?

Lenke til kommentar

Vi tar desverre inn folk over evne, vi må klare å integrere og ta hånd om de vi tar inn. Klarer vi det så er det ingen problemer med flerkultur og innvandring :) Bare artig med flere kulturer. Kjenner mange i fra land i hele verden, greie folk alle sammen.

 

Hvordan mener du å ta hånd om utlendinger?

Tenker du å gi de jobb med en gang de kommer til norge?

Norge skal gi bort sine hus til disse, eller leie den det?

 

Hvis personene ikke har gått på skole en gang, så skal de få betalt ca 300 000 kr i året for å gå på skole?

 

Edit: er det noe som har skadet og tatt livet av mange mennesker opp igjennom tidene så er det fremmedfrykt og mangel på toleranse.

 

Du er ikke helt nøyaktig, det som har skadet veldig mange er nynasister, jeg støtter ikke de, fordi personene er ekstreme, de er ville å ofre seg selv og andre for si sak.

De går helt ville veier, omtrent som folk med ADHD, de handler før de tenker.

 

Jeg syns heller de personene heller skal bli tatt mere hensyn til å bli hørt, så slipper man terror.

Lenke til kommentar

Vi tar desverre inn folk over evne, vi må klare å integrere og ta hånd om de vi tar inn. Klarer vi det så er det ingen problemer med flerkultur og innvandring :) Bare artig med flere kulturer. Kjenner mange i fra land i hele verden, greie folk alle sammen.

 

Hvordan mener du å ta hånd om utlendinger?

Tenker du å gi de jobb med en gang de kommer til norge?

Norge skal gi bort sine hus til disse, eller leie den det?

 

Hvis personene ikke har gått på skole en gang, så skal de få betalt ca 300 000 kr i året for å gå på skole?

 

Edit: er det noe som har skadet og tatt livet av mange mennesker opp igjennom tidene så er det fremmedfrykt og mangel på toleranse.

 

Du er ikke helt nøyaktig, det som har skadet veldig mange er nynasister, jeg støtter ikke de, fordi personene er ekstreme, de er ville å ofre seg selv og andre for si sak.

De går helt ville veier, omtrent som folk med ADHD, de handler før de tenker.

 

Jeg syns heller de personene heller skal bli tatt mere hensyn til å bli hørt, så slipper man terror.

Nynazister er jo selve primæreksempelet på intoleranse og fremmedfrykt. Det var jo derfor Anders Behring terroriserte norge, fordi han var redd for et multikulturellt samfunn. Og hitler av samme grunn, han drepte ikke 6millioner jøder for gøy, men av fremmedfrykt og intoleranse.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Skal vi hindre afrikanere å komme til norge fordi de er kulturellt anlagt for å begå kriminalitet? På hvilken måte er dette ikke rasisme?

 

Nå er det forskjell på å nekte, enn å begrense.

De kan jo komme på besøk en kort periode, men de må ha en spesiel grunn for å bo i norge.

Krig, sult, fattigdom er ikke god nok grunn, de må vise at de kan bidra norge til et bedre samfunn.

 

Men ja, jeg ville sagt her vi trenger ikke folk fra afrika, kina, muligens de er flinke å spare men ellers må vi forsøke å opprette et flott land som mulig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Skal vi hindre afrikanere å komme til norge fordi de er kulturellt anlagt for å begå kriminalitet? På hvilken måte er dette ikke rasisme?

 

Nå er det forskjell på å nekte, enn å begrense.

De kan jo komme på besøk en kort periode, men de må ha en spesiel grunn for å bo i norge.

Krig, sult, fattigdom er ikke god nok grunn, de må vise at de kan bidra norge til et bedre samfunn.

 

Men ja, jeg ville sagt her vi trenger ikke folk fra afrika, kina, muligens de er flinke å spare men ellers må vi forsøke å opprette et flott land som mulig.

37% av innvandrerene kom for å ta utdanning eller å få jobb, kun 26% på grunn av flukt, så vi har ikke veldig mange i den kategorien. Jeg syntes det er mye flottere med et land som kan vise sympati ved å ta inn personer i nød, men det er min mening.

Lenke til kommentar

Nynazister er jo selve primæreksempelet på intoleranse og fremmedfrykt. Det var jo derfor Anders Behring terroriserte norge, fordi han var redd for et multikulturellt samfunn. Og hitler av samme grunn, han drepte ikke 6millioner jøder for gøy, men av fremmedfrykt og intoleranse.

 

Jeg er enig det er ganske idiotisk.

Hva kunne vært verre en at 68 personer barn/ungdom døde?

+ Regjeringskvartalet ble ødlagt av bombeangrep.

 

Men er det ikke riktig å si at nynasister handler om perfekt samfunn der alle er normale?

 

Hva kunne riktignok være verre en terroen?

 

Jeg har muligens ikke så god erfaringer med enkelte utlendinger men alikevell er jo Anders Behring 10 ganger verre, kanskje ennå mere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vi tar desverre inn folk over evne, vi må klare å integrere og ta hånd om de vi tar inn. Klarer vi det så er det ingen problemer med flerkultur og innvandring :) Bare artig med flere kulturer. Kjenner mange i fra land i hele verden, greie folk alle sammen.

 

Hvordan mener du å ta hånd om utlendinger?

Tenker du å gi de jobb med en gang de kommer til norge?

Norge skal gi bort sine hus til disse, eller leie den det?

 

Hvis personene ikke har gått på skole en gang, så skal de få betalt ca 300 000 kr i året for å gå på skole?

 

Edit: er det noe som har skadet og tatt livet av mange mennesker opp igjennom tidene så er det fremmedfrykt og mangel på toleranse.

 

Du er ikke helt nøyaktig, det som har skadet veldig mange er nynasister, jeg støtter ikke de, fordi personene er ekstreme, de er ville å ofre seg selv og andre for si sak.

De går helt ville veier, omtrent som folk med ADHD, de handler før de tenker.

 

Jeg syns heller de personene heller skal bli tatt mere hensyn til å bli hørt, så slipper man terror.

 

Fremmedfrykt er jo akkurat det nynazistene har, i likhet med religion som også har tatt livet av mange mennesker. Flere steder i verden blir folk drept hver dag pga mangel på toleranse.

 

Og med bedre integrering vil mange problemer løses, er jo nettopp det som er feil med innvandringen i dag, de blir ikke tilpasset i vårt samfunn. Du skjønner vel det du også? Selvfølgelig skal de ikke få alt slengt i hånden, men vi må da ta et ansvar og hjelpe de igang, innlemme dem i samfunnet, det er også dette som er for dårlig i dag og derfor vi har problemer. Vi bygger en barriere mellom oss og andre kulturer istedenfor å bygge broer.

 

Eller er du uenig?

Lenke til kommentar

37% av innvandrerene kom for å ta utdanning eller å få jobb, kun 26% på grunn av flukt, så vi har ikke veldig mange i den kategorien. Jeg syntes det er mye flottere med et land som kan vise sympati ved å ta inn personer i nød, men det er min mening.

 

Så vi skal vise sympanti ved å ta inn afrika, kina inn i landet vårt?

Hvorfor heller ikke hjelpe de i lande sitt? Ville ikke det litt mye bedre?

 

1 milion norske kr er kanskje lite for oss, men for kina, afrika er det mye penger.

Dermed sparer vi norge for store penger, og norge forblir ennå rikere på den måten.

 

Så da burde begge parter bli fornøyd? Hvis noen frister å bo i kina, afrika, asia eller et annet sted, er det bare å flytte, men jeg håper på en OSLO by som går for verdens fineste by isteden for by som ligner pakistan og andre steder.

 

New York er neppe bedre en oslo i dag.

Lenke til kommentar

Nynazister er jo selve primæreksempelet på intoleranse og fremmedfrykt. Det var jo derfor Anders Behring terroriserte norge, fordi han var redd for et multikulturellt samfunn. Og hitler av samme grunn, han drepte ikke 6millioner jøder for gøy, men av fremmedfrykt og intoleranse.

 

Jeg er enig det er ganske idiotisk.

Hva kunne vært verre en at 68 personer barn/ungdom døde?

+ Regjeringskvartalet ble ødlagt av bombeangrep.

 

Men er det ikke riktig å si at nynasister handler om perfekt samfunn der alle er normale?

 

Hva kunne riktignok være verre en terroen?

 

Jeg har muligens ikke så god erfaringer med enkelte utlendinger men alikevell er jo Anders Behring 10 ganger verre, kanskje ennå mere.

Nynazisme handler om et samfunn uten homofile, jøder, muslimer, kommunister, folk med andre meninger, fornektelse av historiske hendelser (holocaust fks.) osv. Det handler ikke om at alle er normale, men at alle de ikke liker skal skades.

Lenke til kommentar

37% av innvandrerene kom for å ta utdanning eller å få jobb, kun 26% på grunn av flukt, så vi har ikke veldig mange i den kategorien. Jeg syntes det er mye flottere med et land som kan vise sympati ved å ta inn personer i nød, men det er min mening.

 

Så vi skal vise sympanti ved å ta inn afrika, kina inn i landet vårt?

Hvorfor heller ikke hjelpe de i lande sitt? Ville ikke det litt mye bedre?

 

1 milion norske kr er kanskje lite for oss, men for kina, afrika er det mye penger.

Dermed sparer vi norge for store penger, og norge forblir ennå rikere på den måten.

 

Så da burde begge parter bli fornøyd? Hvis noen frister å bo i kina, afrika, asia eller et annet sted, er det bare å flytte, men jeg håper på en OSLO by som går for verdens fineste by isteden for by som ligner pakistan og andre steder.

 

New York er neppe bedre en oslo i dag.

Fordi å sende penger ned ikke nødvendigvis vil hjelpe styret og holdningene de har der nede. Vi kan ikke gi dem 1. million kr og forvente at de ikke blir forfulgt, drept og turturert på grunn av sine meninger som ikke staten deres liker. Ytrningsfriheten er jo veldig dårlig i kina.

 

Jeg har bodd 1 år i oslo og besøkt New York. Ikke en eneste gang hadde jeg problem med de innvandrerene vi støttet på, snarere tvert imot. I begge byene jobber det hundrevis av innvandrere i butikker. De kunne umulig ha fått jobben hadde de vært kriminelle. Innvandrere utgjør en viktig ressurs uten du vil det eller ikke.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Fremmedfrykt er jo akkurat det nynazistene har, i likhet med religion som også har tatt livet av mange mennesker. Flere steder i verden blir folk drept hver dag pga mangel på toleranse.

 

Jeg tror du bagalitiserer litt, hvis nynazistene tror så vondt om utlendinger er det veldig rart. Hva har de gjort for å fortjene det?

 

Og med bedre integrering vil mange problemer løses, er jo nettopp det som er feil med innvandringen i dag, de blir ikke tilpasset i vårt samfunn. Du skjønner vel det du også? Selvfølgelig skal de ikke få alt slengt i hånden, men vi må da ta et ansvar og hjelpe de igang, innlemme dem i samfunnet, det er også dette som er for dårlig i dag og derfor vi har problemer. Vi bygger en barriere mellom oss og andre kulturer istedenfor å bygge broer.

 

Eller er du uenig?

 

Kan du si hvorfor utlendinger må i hovedsak bo i norge?

Går det ikke ann å finne et annet land de kan bo trygt?

Jeg har ikke så sterk imot de, men jeg syns det ville vært bedre for landet, der vi kan konsitere oss om å vidreutvikle byen en å ha en oslos by som ser ut som totalvrak.

 

Slik jeg ser på oslo i dag, ser utvendig ut som den er over 1000 år uten vedlikehold i det heletatt. Men faktisk virket det ut som vinduene i oslo byttet 20 ganger oftere en i bærum.

 

Derfor blir oslo dyrt, dårlig for befolkningen.

Lenke til kommentar

Fremmedfrykt er jo akkurat det nynazistene har, i likhet med religion som også har tatt livet av mange mennesker. Flere steder i verden blir folk drept hver dag pga mangel på toleranse.

 

Jeg tror du bagalitiserer litt, hvis nynazistene tror så vondt om utlendinger er det veldig rart. Hva har de gjort for å fortjene det?

 

Og med bedre integrering vil mange problemer løses, er jo nettopp det som er feil med innvandringen i dag, de blir ikke tilpasset i vårt samfunn. Du skjønner vel det du også? Selvfølgelig skal de ikke få alt slengt i hånden, men vi må da ta et ansvar og hjelpe de igang, innlemme dem i samfunnet, det er også dette som er for dårlig i dag og derfor vi har problemer. Vi bygger en barriere mellom oss og andre kulturer istedenfor å bygge broer.

 

Eller er du uenig?

 

Kan du si hvorfor utlendinger må i hovedsak bo i norge?

Går det ikke ann å finne et annet land de kan bo trygt?

Jeg har ikke så sterk imot de, men jeg syns det ville vært bedre for landet, der vi kan konsitere oss om å vidreutvikle byen en å ha en oslos by som ser ut som totalvrak.

 

Slik jeg ser på oslo i dag, ser utvendig ut som den er over 1000 år uten vedlikehold i det heletatt. Men faktisk virket det ut som vinduene i oslo byttet 20 ganger oftere en i bærum.

 

Derfor blir oslo dyrt, dårlig for befolkningen.

Så oslo er dyrt fordi man må bytte vinduer hele tiden? Du vet at man har mye høyere lønninger i Oslo som sørger for at prisene blir proposjonale? At lærerlønninger forhandles seperat? Oslo ser jo utrolig moderne og flott ut, bor du i byen selv? Eller er det innvandrerene på gaten som ødelegger "bildet" ditt?

 

Mange andre land tar inn innvandrere, spørsmålet er ikke hvorfor de må bo i norge, men hvorfor de ikke må bo her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

37% av innvandrerene kom for å ta utdanning eller å få jobb, kun 26% på grunn av flukt, så vi har ikke veldig mange i den kategorien. Jeg syntes det er mye flottere med et land som kan vise sympati ved å ta inn personer i nød, men det er min mening.

Det er 26% som kom på grunn av flukt, men det inkluderer ikke barna deres eller familiegjenforening. I tilegg så drar de fleste som kommer hit for utdanning hjem igjen etterpå. Ergo, prosentandelen blir langt høyere.

 

Ja, vi skal være et land som viser sympati for de som er i nød. Det betyr ikke at vi skal gjøre det ved å ta inn en promille av dem inn i Norge. Det er en ekstremt ineffektiv metode for å hjelpe mennesker som er i nød. Jeg er villig til å doble uhjelsbudsjettet om vi får fikset asylpolitikken. Da kan vi hjelpe langt flere og hjelpen vil gå direkte til de som trenger det mest. Hva synes du om det?

Lenke til kommentar

Jeg har lest litt historie og jeg kan fortelle deg at blanding av kulturer er svært uvanlig. Det finnes noen få historiske eksempler, f.eks. i Brasil, Malaysia og svarte i USA, men de fleste land har vært svært homogene til nå. Faktisk de fleste land i verden er forsatt svært homogene, inkludert Norge.

 

Så Alexander den store bidro ikke til å blande den greske kulturen med andre kulturer? Romerriket gjorde heller ikke det samme, hvor romersk kultur ble inkorporert med den lokale kulturen i provinsene? Og om du nå klager på at jeg drar frem svært gamle eksempler, har vi ikke her i Norge (og store deler av vesten) omfavnet store deler av amerikansk kultur, gjennom media, språk og tankemåte? For å ikke snakke om at USA er en eneste gedigen smeltepott av ulike kulturer fra store deler av verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...