kimmen12 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hei. Har et driverproblem med min Lexmark x1170. Det er en forsåvidt en gammel printer, men standen på den er helt ok så vil helst ikke kjøpe ny. Jeg har problemer med at jeg ikke får installert drivere for den. Jeg har windows 7 home 64bit. Når jeg prøver å laste ned drivere fra lexmark.com, så står det at man skal bruke vista drivere for windows 7. Jeg laster ned og installerer. Tar en liten stund, står "Installation complete" og så forsvinner ruten. Når jeg prøver å gå inn på softwaren fra start-menyen og klikker på Lexmark solution center får jeg opp at den mangler snarveien til lxkbpswx.exe. Samt inne på mappen hvor det er blitt installert er det bare noen få filer. Har prøvd å avinstallere flere ganger og installert på nytt igjen, vært sikker på at alt er vekke, restartet maskinen, lastet ned filer fra andre steder osv, men får bare samme feilmelding. På min gamle XP maskin fungerte det flott, bare å sette i cden og installere. Hvis jeg prøver denne cd'en nå får jeg bare opp at språkpakken som er valgt ikke støttes, så ber den velge en annen, men uansett hva jeg velger kommer det samme opp. Finner heller ikke noe drivere via Windows Update, denne referer kun til lexmark sine sider om filen jeg har prøvd ørten ganger å laste ned. Har prøvd "Legg til skriver", der jeg har lett etter drivere manuelt fra filene som er lastet ned, hvor på noen av filene jeg kunne velge har det kommet at det ikke støttes pga. 64bit, og de andre har det kommet opp at det ikke er noen driver.. Inne på Enheter og skrivere er det et lite varseltrekant på Lexmark X1100 Series som sier at den trenger feilsøking. Denne feilsøkingen resulterer i "Driver mangler". Håper det er noen som kan gjøre meg klok på dette her:) Takk Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Det greieste er vel og installere under Windows XP modus, så lenge du ikke har støtte for 64bit ? Endret 3. august 2011 av Nautica Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Det greieste er vel og installere under Windows XP modus, så lenge du ikke har støtte for 64bit ? Tenker du som virtuelt xp eller kompatibilitet? Jeg har prøvd å kjøre med kompatibel med xp. edit: Har nå prøvd å satt opp virutelt xp, fungerte med en gang.. Kan skrive ut og alt fra virual xp.. Så det er nok noe med win 7/64bit som skurrer her.. Endret 3. august 2011 av kimmen12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå