nepsenepse Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hei. Kan noen gi meg tips om en skikkelig kul konfirmasjonsgave jeg kan gi til fetteren min i slutten av august? Er 30 år selv, og ikke oppdatert på hva som er kult å få blant ungdommen i dag, jeg vil gjerne ha en gave som slår de andre - pris betyr noe. Jeg svir gjerne av endel kroner, men ikke noe voldsomt ekstraavagant - hva er kult til en grei penge? :-) Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Kommer jo ann på interesse selvfølgelig Dyre alternativ: Gaming Pc Paintball Utstyr Pocket Bike Div sportsutstyr En stor TV( må være stærre en den han eventuelt har) Billigere og kule ting of få om interessen er der = Diverse data gadgets Eks : Usb kjøleskap-Usb vifte-Ekstern hardisk- Gaming tastatur / mus ( eventuelt kjøp mange ting og gi han en Gadget pakke ? ) Høytaler anlegg Camping / Telt Utstyr Frilufts utstyr ( Evt Kniv,Sag,Primus,En sikkelig god sekk) ----------------------------------------------------------------- Noen gaver som krever litt mer tiltak Paintball Tur Gocart tur Utelandstur ( Evt med deg om dere har såpass kontakt) Strikk hopping Luftballong Tur med jagerfly Sitte på med Rallybil / gatebil -------------------------------------- Noe jeg satt veldig stor pris på selv var at jeg fikk gavekort på Jegerprøven Dette er en Liste over forskjelige ting du kan kjøpe eller gjøre for han . Selvfølgelig kommer det jo ann på hva han er interesrt i . Noe av det kuleste er jo Kanskje Billeter til en konsert om han er Stor fan av musikk om det skulle være en konsert i nær fremtid Håper dette var til hjelp =) Edit : Sessongkort på Diverse ting som Tusenfryd - Div messer - Badeland - Eller Skianlegg/skibakker som for eks trysil eller Hafjell / hemsedal Kommer veldig ann på hva han liker og hva han driver med. Endret 2. august 2011 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Eller penger penger kommer alltid godt med 1 Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Sølvskje eller armbånd. Da blir du en virkelig kul fetter. Jeg støtter forslagene om å gi ham en opplevelse. Fallskjermhopp og lignende kommer han aldri til å glemme. Slike gaver er en investering i fremtiden hans. Kanskje nettopp din presang gjør at han får en ny interesse? Pengenegaver blir bare sløst bort på tull, og fort glemt. PC er det siste en gutt i tenårene trenger. Endret 3. august 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Enig med TheGnome , Er kanskje ikke så veldig lurt med en Gaming pc eller noe den klassen . Jeg ville heller satse på en opplevlese Rafting for ekseempel . . . Men jeg lagde bare en liste om hva som kan være aktuelt selvom ikke alt kanskje er like bra =) Men en opplevelse som han husker er verdt mer en bare penger . Lenke til kommentar
nepsenepse Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Var veldig mye bra der Eriksendrul:) Likte denne godt: "Tur med jagerfly" Onkelen min er sjef på helikopterskvadronen på Bardufoss - vært kult med en lynx-tur før dem pensjoneres, har hatt to turer selv - heftig!!! - kanskje jeg må godsnakke med han:) Liker den opplevelses-biten - Jon-Olav (gammel kompis fra Lørenskog) er "hot" i UFC, en tur for å se han sloss er en jævla kul ide! Sølvskje eller armbånd sier en - er noe skepsis til den - er det virkelig en kul konfirmasjonsgave nå til dags??! Gaming-pc kan jeg bygge til han, men synes det er litt kjipt alt i alt, men uansett - har fått mange bra forslag jeg ikke har tenkt på - men tar gjerne i mot flere. Uansett - takk foreløpig - dere ga meg mange gode ideer!!! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Sølvskje eller armbånd sier en - er noe skepsis til den - er det virkelig en kul konfirmasjonsgave nå til dags??! Nei, det var ironisk ment. Unngå i hvert fall slike gaver. En ting blir fort glemt, mens en opplevelse er noe man husker resten av livet. Off topic. Ett utropstegn holder etter hver setning, og du bør overveie om det er bedre egnet enn et punktum. Ett spørsmålstegn er også nok. Benytter du deg av flere, så oppfattes du som en høyrøstet, skrikende tulling. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Nå er det fryktelig vanskelig å vite hvor stort budsjett "en del penger" er, fordi det er så forskjellig for alle, men en fin, mekanisk klokke kan være en fin gave. Ikke kjøp quartz, kjøp heller en fin klokke som vil holde i mange år fremover og være noe han kan bruke i flere tiår fremover, og som ikke blir utdatert i løpet av to år (som en PC eller TV vil bli). Litt avhengig av budsjett, men ta en titt på Omega. Dersom de er i overkant av hva du kan tenke deg å bruke, ta en titt på Stowa, Steinhart, Archimede og Hamilton. Det ligger også en klokketråd på Mote- og velværedelen av forumet hvor du kan få flere gode tips som passer til ditt budsjett, og Tidssonen.no har mange veldig dyktige og flinke folk som garantert kan hjelpe -- i tillegg har de et salgsforum der det ofte kommer gode klokker til gode priser. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Du kan jo liste opp hvilke interesser han har, hva han liker å sysle med på fritiden osv. Det gjør det litt enklere å komme med forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå