furiousanimal Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hei, jeg lurer på om jeg oppfyller ett av kravene for å få bostipend. Jeg har flyttet ut og bor alene, uten noen inntekter akkurat nå. Søker på jobb, men har ikke fått meg noen enda. Foreldrene mine er skilt og krangler en del. Har ganske mye problemer når det gjelder å bo hos min far, min mor kan jeg bo hos, men jeg synes det er veldig vanskelig og klarer det ikke noe godt. Å dette er noen av grunnene til at jeg flyttet ut. Har jeg da rett på bostipend eller ikke? Synes det blir vanskelig å klare meg uten et bostipend. Lurer også på siden jeg vet at jeg må ha dokumentasjon på de sosiale forholdene, hvordan kan jeg få det? jeg går ikke til noen psykolog eller lignende. Å skjønner ikke helt hvordan jeg skal få en slik dokumentasjon når ikke så mange utenom meg kan vitne til dette. Er det mulig at jeg skriver et brev til lånekassen eller ringer dem, for å så se deres respons, eller burde jeg gå ett sted og snakke med noen som jeg kan få dokumentert dette hos? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Her ser du kriteriene... http://ung.no/stipend/2811_Bostipend_på_videregående.html Lånekassen er lån for utdanning, du nevnte bare at du er arbeidssøker? Lenke til kommentar
furiousanimal Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Her ser du kriteriene... http://ung.no/stipend/2811_Bostipend_på_videregående.html Lånekassen er lån for utdanning, du nevnte bare at du er arbeidssøker? Har sett på disse kriteriene før, jeg holder på med videregående utdanning, noe som jeg glemte å si. Å jeg søker bare meg jobb på deltid utenom skole, for at jeg skal klare meg litt bedre. Men vet forsatt ikke helt hvordan jeg skal få en dokumentasjon på dette fra noen? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Spørs om du fyller "kravene" til Særlige forhold... Konflikter og uenighet som blir sett på som vanlig mellom barn og foreldre, er ikke omfattet. Men det står du kan få dokumentasjon fra PP-tjeneste, sosialkontor, familierådgivningskontor eller psykolog. PP-tjenesten er gjerne på skolen, sikkert greit å ta det med dem. Endret 3. august 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå