Audun0505 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hei Føler at jeg er lei av å sitte å spille hele dagen og vil istedet gjøre noe, så hvorfor ikke kombinere det med å miste noen kilo og få litt mer muskler? Er 17 år, er 185 +/- høy og veier, tja, 80 kg ca. Har lest at dette er innenfor normalvekta, men jeg er ikke fornøyd Jeg sykler en tur om morgenen (nesten) hver dag som jeg for halvannen måned siden brukte 45 min på, som jeg nå sykler på ca 30 min. Èn mils tur bestående av veldig mye oppover-bakker (bl.a solveien i oslo, om noen er kjent). Når det gjelder kostholdet så er vel ikke det helt max, men jeg er villig til å droppe sjokolade og brus i storefri og grandis på fredag. Uansett, er det noen som har en plan jeg kunne ha fulgt for å bli litt mere fit? Jeg kan gå på treningssenter men da blir det èn gang i uka at most, så jeg vil helst gjøre noe hjemme. Armhevinger, situps, whatever. En ukesplan eller noe hadde vært konge. Takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Tech Nutrition's RYP, hadde jo vært noe for deg, men du ville jo slippe treningsstudio! Uansett tror det blir litt stusslig i trening i lengden da du får knapt en øvelse til hver enkelt muskelgruppe, du har ikke vurdert en slik "hopp, sprett og tjohei foran tven"-treningsfilm? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Tech Nutrition's RYP, hadde jo vært noe for deg, men du ville jo slippe treningsstudio! Uansett tror det blir litt stusslig i trening i lengden da du får knapt en øvelse til hver enkelt muskelgruppe, du har ikke vurdert en slik "hopp, sprett og tjohei foran tven"-treningsfilm? Takk for svar! Det jeg mener er at jeg ikke ønsker å betale for å gå på treningssenter. Vi har noen håndmanualer og en spinning-sykkel hjemme som jeg har til disposisjon samt alt jeg ikke trenger noe aparat til. Jeg har funnet ut at jeg kan være med på elixia ved å bruke en eller annen kampanje de har der du kan da med deg en venn/bekjent elns som kan trene gratis i følge med en som har medlemskap, men kompisen min trener ikke mer enn èn gang i uka. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Håndmanualer og spinningsykkel tar deg bare så-så langt. Kom deg på et treningssenter eller invester i utstyr selv. ;p Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Håndmanualer og spinningsykkel tar deg bare så-så langt. Kom deg på et treningssenter eller invester i utstyr selv. ;p Ja har en ikke skikkelig utstyr oppnår egentlig ikke "så mye" annet god form, får du ikke presset musklene i noen skikkelig isolerte øvelser vokser de nok ikke så mye heller. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hvis du har en litt stor hage, kan du komme langt med treningen. Men det går rundt de samme øvelsene; Markløft, benkpress, knebøy, chins og militærpress/push press. Dette er de viktigste øvelsene og absolutt et minimum for å kunne si at man trener styrke (overdriver litt kanskje ) Har du en stang, så kan du ta chins/pull ups. Har du to 10+ liters bøtter, en stang og litt gaffateip kan du gjennomføre både markløft og militærpress. Har du en benk i tillegg, så bruker du samme opplegget til å ta benkpress. Knebøy er nok det vanskeligste da man helst burde ha stativ og sikring, men stativ kan lages og sikring trengs ikke i starten. Du kan også drive med velt av traktordekk, farmers walk, bil-trekk og andre strongman øvelser som også er god trening, men ikke alltid like lett å skaffe utstyret.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå