Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 ble i fjor stoppet i en kontroll og fikk sjekket skiven. jeg kjørte da en minibuss som brukes til taxi. kluet var at jeg ikke hadde skiftet skive på 5 dager, noe som er min skyld. jeg hadde kjørt ca 1000km på de 5 dagene uten at det er noen god unnskyldning. jeg var inne til avhør uka etterpå, men siden har jeg ikke hørt eller fått noe av politiet. jeg lurer da på når blir saken foreldet? og gjelder det når jeg er inne på avhør? har vurdert å stikke innom og høre, men er jo ikke vits å minne de på det ikke har jeg råd til bot i 10k klassen atm heller. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Tre år er vel alminnelig foreldelsesfrist, jeg er ikke kjent med noen andre frister for forseelser, uten at det betyr at det ikke er noen. Straffeloven: § 66. En handling er ikke lenger straffbar når foreldelse er inntrådt etter reglene i §§ 67-69. Tap av offentlig stilling kan dog idømmes selv om annen straff er foreldet. Endret ved lov 14 apr 1972 nr. 15. § 67. Fristen for foreldelse er: 2 år når den høyeste lovbestemte straff er bøter eller fengsel inntil 1 år, Endret 3. august 2011 av sverreb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå