siindre Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Heisann Fikk min Galaxy S II i dag, og jeg er helt ny til android. Jeg lærer fort og har teknologi som en hobby, men jeg må ærlig talt innrømme at det var mye med android jeg ikke helt skjønner Mye av dette kan jeg sikkert google meg frem til men det er fortsatt ting jeg har litt vansker med å forstå. 1. For det første så har jeg et abbo uten noe gratis databruk, så det første jeg er interessert i å skaffe meg er en måte å slå av 3G og slike tjenester. Både for strømbruken og for at jeg skal ungå å gå på en smell. Det var en widget som fulgte med telefonen, men her kan jeg kun skru av WiFi, GPS, stille lysstyrken etc. Finnes det en widget/app som gjør at jeg kan slå av alle datatjenester bortsett fra ringe/sms/mms? 2. Dette går mye på det samme som det over. Jeg lurer litt på hvordan syncing fungerer. Jeg har foreksempel gmail konto, og i sted bloppet plutslig telefonen og ga meg beskjed om at jeg hadde fått en ny mail. Jeg fant ingen måter og tilpasse når den skulle leite etter nye mail, det var enten av eller på. Går det an å stille det inn til at den kun leiter etter mail når jeg er koblet på WiFi? 3. Enda mer generelt, kan jeg sette at all syncing skal gå via WiFi? Egentlig så vil jeg ikke at den skal koble seg på 3G i det hele tatt. Bortsett fra når jeg selv slår det på om jeg ønsker å lese avisen på bussen. Hvertfall inntil jeg fikset et abbo med noen gratis mb i måneden. 4. Jeg importerte kontakter fra facebook og da satt jeg plutslig med 300 kontakter og jeg trenger toppen 100 av de. dessuten var 2/3 av kontaktene uten nummer. Er det mulig og f.eks slette alle kontaktene som er importert, som ikke inneholder telefonnummer? I tillegg så greide jeg ikke å legge til telefonnummer til en kontakt som ikke inneholdt det (pinlig ) Takk til alle som har lyst til å sette av litt tid til å hjelpe meg å komme meg på beina med Android. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 1. For det første så har jeg et abbo uten noe gratis databruk, så det første jeg er interessert i å skaffe meg er en måte å slå av 3G og slike tjenester. Både for strømbruken og for at jeg skal ungå å gå på en smell. Det var en widget som fulgte med telefonen, men her kan jeg kun skru av WiFi, GPS, stille lysstyrken etc. Finnes det en widget/app som gjør at jeg kan slå av alle datatjenester bortsett fra ringe/sms/mms? Hold powerknappen inne litt, så dukker det opp en meny. Her kan du skru av data network mode. Dette skru av alt av internettkobling (inkludert mms, tyvärr). Du kan også skru av autosyncing under "Settings" -> "Accounts and sync". 2. Dette går mye på det samme som det over. Jeg lurer litt på hvordan syncing fungerer. Jeg har foreksempel gmail konto, og i sted bloppet plutslig telefonen og ga meg beskjed om at jeg hadde fått en ny mail. Jeg fant ingen måter og tilpasse når den skulle leite etter nye mail, det var enten av eller på. Går det an å stille det inn til at den kun leiter etter mail når jeg er koblet på WiFi? Mener det skal gå an å skru av dette når du skrur av autosyncing, eventuelt fikse det under programmene som ligger i menyen hvor du skrur av autosync. Om du kan fikse slik at det bare syncer via wifi... tror du kan fikse det enten med Juice Defender (fra Market) eller Tasker (fra Market, men krever root om jeg ikke husker feil). 4. Jeg importerte kontakter fra facebook og da satt jeg plutslig med 300 kontakter og jeg trenger toppen 100 av de. dessuten var 2/3 av kontaktene uten nummer. Er det mulig og f.eks slette alle kontaktene som er importert, som ikke inneholder telefonnummer? I tillegg så greide jeg ikke å legge til telefonnummer til en kontakt som ikke inneholdt det (pinlig ) Du kan velge å bare vise kontakter med telefonnumre i Contacts applikasjonen, såvidt jeg husker. Eventuelt også Merge kontakter sammen (feks hvis du har en hotmail kontakt, en gmail kontakt, en facebook kontakt og en tlfnr kontakt som alle tilhører samme personen). Lenke til kommentar
siindre Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Tusen hjertlig, akkurat den hjelpen jeg trengte Har fått installert en app som overvåker databruken så nå føler jeg meg safe hvertfall. Fikk ikke helt til dette med kontaktene. Men nå har jeg bare favorisert de jeg bruker mest, og tror det er en løsning som vil funke for meg. Igjen, tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå