Gå til innhold

Revolusjon innen spillgrafikk banker på døra?


Anbefalte innlegg

Voxler er intet revolusjonerende.

 

Cyberrace fra 1993 brukte voxelteknologi. Ligeså Delta Force 1 og Comanche 4.

 

Som andre har påpekt, krever store mengder finkornet vokselgrafikk enorme mengder lagringsplass, og det er også veldig vanskelig å få til troverdige dynamiske omgivelser og animasjoner. Inntil det foreligger en skikkelig teknologidemo utover noen enkle landskaper, er jeg skeptisk.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange gode ideer du har i innlegg 15. Som du selv sier vil nok dette kreve for mye ressurser, i hvert fall med dagens teknologi - men vil nok tro at vi vil se ulike varianter av dette i fremtiden.

 

Takk for påminnelse vedrørende upresis omtale av 3.person. Har redigert innlegget litt:)

 

Du oppsummerer for øvrig greit hva som er viktig i siste innlegg:

"Jeg vil jo mye heller ha et bra spill med bra grafikk enn et bra spill med dårlig grafikk. Bra gameplay utelukker ikke bra grafikk. Det jeg mener er at de må satse på gameplay først. Grafikken i dag er bra nok som den er. Vi trenger ikke å presse maskinvaren for alt den er verdt for å få femtifem lyskilder i stedet or femti, eller hundre og femti zombier på skjermen på en gang i stedet for hundre og førtifem i dead rising 3 osv. Det er mye bedre å "godta" grafikken og heller bruker resursser på å utvikle bedre gameplay".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...