Gå til innhold

Kan jeg stå på foreldrenes innboforsikring?

Anbefalte innlegg

Hei er 19 år og flytter ut nå tidlig i august, i en hybel i stavanger med 2 andre karer

lurte litt på dette med innboforsikring og regelverket rundt dette, er det slik at foreldrenes innboforsikring dekker for meg og?

jeg vet fryktelig lite om dette, og beklager om jeg har postet på feil kategorie/sub-forum

har hørt det skal være noen spesielle regler i forhold til hybelboere i en viss alder? (er førstegangs-flytter om det har noe å si)

på forhånd takk til vem enn som vet noe :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei er 19 år og flytter ut nå tidlig i august, i en hybel i stavanger med 2 andre karer

lurte litt på dette med innboforsikring og regelverket rundt dette, er det slik at foreldrenes innboforsikring dekker for meg og?

jeg vet fryktelig lite om dette, og beklager om jeg har postet på feil kategorie/sub-forum

har hørt det skal være noen spesielle regler i forhold til hybelboere i en viss alder? (er førstegangs-flytter om det har noe å si)

på forhånd takk til vem enn som vet noe :p

Få foreldrene dine til å sjekke avtalene sine, noen forsikringer dekker også barn som har flyttet ut pga studier.

Lenke til kommentar

Det kan jo selvfølgelig hende at noen poliser dekker utflyttede barn også, men dette høres rart ut da premien gjerne er basert på hvilke fasiliteter som det tilhører det forsikrede huset. Disse fasilitene er jo gjerne mye dårligere på hybler og andre utleiesteder hvor gjerne barn flytter for første gang, tenker da mest på brann- og innbruddssikring.

Lenke til kommentar

Da jeg flyttet på hybel, men fortsatt sto med folkeregistrert adresse hos mine foreldre, så ble jeg dekket av deres innboforsikring.

Men når jeg flyttet til egen leilighet, og ble folkeregistrert der, så måtte jeg skaffe meg egen innboforsikring.

Men dette kan sikkert variere fra forsikring til forsikring, så anbefaler å sjekke ut det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...