тurbonєℓℓo Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Vet de en gang hvor Norge er? Det vet jeg ikke. Men det er mye som tyder på at de ikke har noen problemer med å komme seg til alle de stedene hvor de føler for å spre Guds hat over det ene og det andre, som de selv mener de finner grunnlag for å gjøre i bibelen..... Vet de en gang hvor Norge er? "Selvfølgelig vet vi det. Det er en liten by sør for Aliceville, Kansas" Han sa ikke "Vi" men om DE viste hvor Norge er Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Ytringsfriheten bør være så total som overhodet mulig. Idiotene får merke vår avsky, men bør ikke merke vår vold. Vet ikke om du har sett dokumentaren med Louis Theroux, men ikke tro at de merker noen noen avsky. Det skygger de enkelt unna. Man kan vel kalle det de driver med for psykologisk vold, så hvorfor ikke? De bøyer seg ikke for ord. Igjen blir utøveren beskyttet av loven? Eller er en runde juling værre en psykologisk terror? Bare meninger, ute etter svar. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 BBC lagde en dokumentar om disse folka i 2008. Anbefaler å se den. En drøy times lang dokumentar, lagt ut på YouTube. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Vet ikke om du har sett dokumentaren med Louis Theroux, Det har jeg. men ikke tro at de merker noen noen avsky. Det skygger de enkelt unna. Man kan vel kalle det de driver med for psykologisk vold, så hvorfor ikke? Kanskje. Hva med andre ytringer som støter, til og med sårer mennesker. Er de også psykologisk vold? De bøyer seg ikke for ord. Men de kan kun overvinnes med ord. Igjen blir utøveren beskyttet av loven? De må vernes mot angrep, vi har ikke selvjustis i Norge. Eller er en runde juling værre en psykologisk terror? Hva som er verst blir et åpent spørsmål, men vold mot ytringer er aldri en god ide. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Det er vel bedre å fortsette trenden fra USA med å latteligjøre gjengen med tilsvarende tulleskilt. Comicon vs westboro 5 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hva som er verst blir et åpent spørsmål, men vold mot ytringer er aldri en god ide. Jeg er helt enig med deg at vold mot ytringer aldri er en god ide. Men vedrørende diskusjonen om at vi skal tillate alle mulige slags ytringer i offentligheten er jeg langt mer tvilende og mener din logikk svaier på gyngende grunn. Dette blir litt offtopic men berører fortsatt den samme moralen - skal vi da etter din logikk tillate oppfordring til vold og ytringer som indirekte kan føre til legemsbeskadigelse og andre lovbrudd? Når det gjelder Phelps og deres ytringer er det helt klart at dette ikke skader noen som helst - ihvertfall ikke fysisk. De latterliggjør seg og deres religion med disse demonstrasjonene. Problemet er, i min mening, at vi i et sivilisert samfunn ikke skal ha et ensidig fokus på en gruppes behov på bekostning av et annet fordi vi av beleilige og ideologiske grunner mener vi må ivareta et sett med verdier. Det er altså etter min mening rom for tolkning og divergering ut fra prinsippene våre, også når det gjelder såpass verdifulle prinsipper som ytringsfriheten, av menneskelige og pragmatiske hensyn. Så kan jeg tilføye at hadde jeg vært en av de pårørende under en begravelse der Phelps dukket opp, hadde det svartnet for meg. Jeg hadde ikke skydd noe som helst for å vise disse klovnene bort fra området eventuelt uskadeliggjort de fra å bedrive videre psykisk terror. Folk som må ty til nødvendige midler for å bevare freden fra disse hjernevaskede idiotene og skjerme pårørende har min fulle sympati og støtte. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 BBC lagde en dokumentar om disse folka i 2008. Anbefaler å se den. En drøy times lang dokumentar, lagt ut på YouTube. Har kommet en oppfølger og, Louis Theroux: The Most Hated Family in America in Crisis. "Loius returns to the Phelps family to find that several members have left the cult, and that they are being sued." 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jøss, det tok 9 dager før de fikk med seg nyhetene fra Norge. Snakk om lukket sekt.Neida, de var ute med statement rimelig fort de. Pressemeldingen er datert 31. juli. Skal se oppfølgerdokumentaren nå. "Fantastisk" sekt Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg er helt enig med deg at vold mot ytringer aldri er en god ide. Men vedrørende diskusjonen om at vi skal tillate alle mulige slags ytringer i offentligheten er jeg langt mer tvilende og mener din logikk svaier på gyngende grunn. Dette blir litt offtopic men berører fortsatt den samme moralen - skal vi da etter din logikk tillate oppfordring til vold og ytringer som indirekte kan føre til legemsbeskadigelse og andre lovbrudd? Ikke oppfordringer til vold. Så lenge oppfordringene ikke direkte går mot vold blir det en annen sak. WBC oppfordrer heller ikke til vold, de vil bare erklære sin avsky. Når det gjelder Phelps og deres ytringer er det helt klart at dette ikke skader noen som helst - ihvertfall ikke fysisk. De latterliggjør seg og deres religion med disse demonstrasjonene. Problemet er, i min mening, at vi i et sivilisert samfunn ikke skal ha et ensidig fokus på en gruppes behov på bekostning av et annet fordi vi av beleilige og ideologiske grunner mener vi må ivareta et sett med verdier. Det er altså etter min mening rom for tolkning og divergering ut fra prinsippene våre, også når det gjelder såpass verdifulle prinsipper som ytringsfriheten, av menneskelige og pragmatiske hensyn. I spørsmålet om ytringsfrihet er jeg i det offentlige nesten en fundamentalist. Merk "nesten". Ytringsfriheten rolle er å verne upopulære ytringer. Populære ytringer trenger ikke noe juridisk vern. Det betyr ikke at man automatisk skal kunne ytre seg hvor som helst. Man trenger en tillatelse for å demonstrere i Norge. Og da kan de plasseres på dertil egnet sted. Så kan jeg tilføye at hadde jeg vært en av de pårørende under en begravelse der Phelps dukket opp, hadde det svartnet for meg. Jeg hadde ikke skydd noe som helst for å vise disse klovnene bort fra området eventuelt uskadeliggjort de fra å bedrive videre psykisk terror. Folk som må ty til nødvendige midler for å bevare freden fra disse hjernevaskede idiotene og skjerme pårørende har min fulle sympati og støtte. Det hadde nok svartnet for meg også. Men selv om jeg kan forstå det om noen slår Phelps over hodet med en tørrfisk kan jeg ikke støtte det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det er vel strengt tatt snart ikke noen begravelser igjen å forstyrre. Så om de ikke har kjøpt biletter ennå så begynner det å bli for sent. Men siden jeg tror på ytringsfrihet: De skal heller få en stående invitasjon til min begravelse, når nå den måtte bli. Sammen med Blitz. Skulle bli en interessant seremoni. Synd jeg ikke får oppleve den selv. Geir Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det er vel strengt tatt snart ikke noen begravelser igjen å forstyrre. Så om de ikke har kjøpt biletter ennå så begynner det å bli for sent. Men siden jeg tror på ytringsfrihet: De skal heller få en stående invitasjon til min begravelse, når nå den måtte bli. Sammen med Blitz. Skulle bli en interessant seremoni. Synd jeg ikke får oppleve den selv. Geir Sure you can, fake your own death. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Mjo. Men Blitz og WBC kunne blitt morsomt. Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 http://www.dagbladet.no/2011/08/11/nyheter/innenriks/bergen/utoya/17640992/ Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Vet de en gang hvor Norge er? Jeg tror ikke engang de vet hvor USA er... Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Det er vel strengt tatt snart ikke noen begravelser igjen å forstyrre. Så om de ikke har kjøpt biletter ennå så begynner det å bli for sent. Men siden jeg tror på ytringsfrihet: De skal heller få en stående invitasjon til min begravelse, når nå den måtte bli. Sammen med Blitz. Skulle bli en interessant seremoni. Synd jeg ikke får oppleve den selv. Geir Å, det skal bli interessant. Om, vi får lov så vil flere fra diskusjon.no komme i den. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Kan noken forklare meg kva den sekten her har i mot Norge? Er litt uopplyst om dem egentlig, men hadde dem komt i begravelser hadde vi nok gjort det på Sons of Anarchy style. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Kan noken forklare meg kva den sekten her har i mot Norge? Er litt uopplyst om dem egentlig, men hadde dem komt i begravelser hadde vi nok gjort det på Sons of Anarchy style. Fordi det står en setting i bibelen om at homofili ikke er bra, har de bestemt seg for at homofili er det værste som finnes i hele hele hele verden. De tror gud vil straffe alle som ikke prøver sitt beste på å stoppe homofile. Og siden norge er homo vennlig hater de så klart norge, og mener bomben og skytinga er gud som straffer norge. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Kan noken forklare meg kva den sekten her har i mot Norge? Er litt uopplyst om dem egentlig, men hadde dem komt i begravelser hadde vi nok gjort det på Sons of Anarchy style. Fordi det står en setting i bibelen om at homofili ikke er bra, har de bestemt seg for at homofili er det værste som finnes i hele hele hele verden. De tror gud vil straffe alle som ikke prøver sitt beste på å stoppe homofile. Og siden norge er homo vennlig hater de så klart norge, og mener bomben og skytinga er gud som straffer norge. haha xD Makes perfect sense så det er ingenting direkte enigheter i tenkingen deres med ABB ellers eller noe? Dem bare hater Norge?XD steik for noken idiota, men føle eg ikkje er den første som sier det .. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Vi må møte dette med åpenhet og mer demokrati. Vi må KOSE ihjel intoleransen. Og når fremmede makter kommer med våpen og ber oss om å underkaste oss da må vi kose litt til, og så kan vi kose oss seks fot under torva. Venstresidens ignoranse her i landet er et symptom på at vi har det for bra. Hva som er verst blir et åpent spørsmål, men vold mot ytringer er aldri en god ide. Da jeg frontet at ABB burde bli henrettet på billigste måte (kule i panna, levningene rett på fyllingen) ble jeg spurt: "Hva skal til for at vi skal ofre rettsprinsippene våre". Jeg er fristet til å spørre deg: Hvor stort overgrep må direkte involverte tåle for at folk som deg kan føle seg ekstra selvtilfredse, for at de bor i et samfunn som overhodet ikke tar hensyn til rettsfølelsen til de rammede? Når er det greit å sette hardt mot hardt? Når fundamentalister demonstrerer i begravelsen til ungen(e) dine? Når folk rekrutterer fra minnesmarkeringer for å si at de som står der vil brenne i helvete fordi de ikke fordømmer homofile? Når man vil bruke flere titalls millioner på en langtekkelig etterforskning som skal "gi familien svar" ved å bekrefte om akkurat deres barn stod i 30 eller 35 graders vinkel før han/hun ble skutt? Dette landet går rakt til helvete, godt støttet opp av ønsket om å være "bedre" enn andre. Endret 14. august 2011 av Lilac1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå