Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ikke HD-kvalitet fra HDMI på PS3 lenger!

Anbefalte innlegg

Har hatt denne Tv-en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604130, i noen uker, kjøpte den

ikke på komplett btw, selv om det var planen, men servicen deres er raua, nok om det... Har brukt HDMI-kabel på PS3 siden det, og det har funket å spille i 1080p fram til nå. Har ikke HDMI-kabel på monitroen, siden den er gammel og har ikke inngang. Har to HDMI-kabler btw. I helga var to venner av meg og overnatta, han ene hadde med seg sin egen PS3, ettersom han hadde map packs på Black Ops, noe jeg ikke har... Han brukte sin egen HDMI kabel da, på min TV. Så spilte jeg på min i noen minutter i stad, det funka fint, men plutselig så ''stoppa'' skjermen opp, den ''fryste'' kan man si, og jeg måtte restarte PS3. Scenarioet nå, er at jeg kan kun spille på HDMI, hvis jeg prøver å spille på AV2 eller AV3 så funker det ikke, har før hatt i både AV2 OG HDMI, visste ikke at jeg kun kunne bruke HDMI, og da har det kommet ved hver restart: Det er en HDMI-blablabla tilgjengelig, vil du koble til denne? Og da har det blitt 1080p. Når jeg bruker HDMI-kabelen nå derrimot kommer ikke denne opp, kvaliteten er dårligere, og TVen sier at det er 573p, ikke vet jeg. Hva er feil??? :ph34r:

Endret av Treserget
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å starte PS3 med kun HDMI koblet til, og hold power knappen inne til det piper.

Da får du bilde fra kabelen som er koplet til, tror den også nullstiller evt utgangsinnstillinger.

Skal prøve dette når TVen er tilgjengelig, bruttern er på den nå, og han nekter å leave.

Lenke til kommentar

Sjekk innstillingene på TV'en din. Kan det være at det er mulig å skifte oppløsning der og at det har blitt satt til 720p eller lavere og som en konsekvens av det vil ps3'en aldri klare å vise 1080p?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...