Dufen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Sitter å leser dette: http://whiskeys-place.blogspot.com/2011/07/anders-breivik-beta-male-rampage.html Lurer på om bloggeren har rett? Hva tror dere? Endret 2. august 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg ser bare en høyreradikal amerikaner som i likhet med resten av den høyreradikale bloggosfæren i USA, prøver å bortforklare og viske ut alle beviselige likheter han har med massemorderen. Når en konservativ, kristen muslimhater begår massemord, så kan det jo selvsagt ikke være politisk motivert. Da er det nok mer sannsynlig, som bloggeren "Whiskey" påpeker, at motivasjonen til Breivik var "primarily sexual, and primal, not political." For øvrig linker "Whiskey" til bloggene Gates of Vienna, Hot Air, Ace of Spades og Big Hollywood. Det sier mer enn nok om denne personen. For ikke å snakke om de andre bloggpostene hans, f.eks. der han forsvarer Sarah Palin mot den onde "venstresiden" over 20 sider. 5 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 De bloggene kjenner ikke jeg til, men er ikke det en tidig tanke at ABB har vært en som har blitt en betamale som bloggeren skriver og har knektes psyksik av dette og det igjen har resultert i det som har skjedd? Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Anders B. Breivik hadde ingen politisk agenda? Det var et slag mot Arbeiderpartiets politikk og politikere Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Et slag FOR i såfall med tanke på oppslutning og PR (som de utnytter til det maksimale for øyeblikket)... Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Det var et slag mot Arbeiderpartiets politikk og politikere Dette var målet Et slag FOR i såfall med tanke på oppslutning og PR (som de utnytter til det maksimale for øyeblikket)... Og dette ble resultatet Ikke helt som planlagt... Lenke til kommentar
Intellektro Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Jeg overhørte en interessant teori på puben forleden dag. Jeg latet som om jeg var geskeftig med en avis, men jeg leste ikke, jeg lyttet med spisse ører. På nabobordet satt to staute eldre karer i staselige dresser og pratet om den grusome hendelsen som hadde funnet sted i Oslo og på Utøya. De behersket en dannet tale, en slags forfinet måte å formulere seg på som man gjerne langsomt og gradvis tillegger seg ved å ta en lang og ærverdig utdannelse. De så godmodige og kloke ut, der de satt, avslappet og verdige, i de ikke-altfor-komfortable pinnevedstolene - som forøvrig har en tendens til å knirke vemodig når man rikker litt på seg. (Ja, jeg smugtittet litt på dem iblant ) Den ene av herrene, en tykkfallen og liten kar med glissent hår på det store, fotballrunde hodet, hevdet at Anders Bhering Breivik var såpass gjennomtenkt - noe som bestrides av de lærde (noen sier han er smart, andre mener han bare klipper og limer) - at han muligens hadde en grandios og fordekt plan bak det hele. Han mente at ABB hadde kalkulert med at det norske folk ville ha medlidenhet med det AP, så mye medlidenhet at det friksjonsfritt skred over til sympati-stemmer. AP har gått voldsomt frem i de siste meningsmålingene. Videre mente han at Breivik bevisst gikk inn for å forryke demokratiet, nettopp ved å egenhendig - på en grufull måte - å sørge for at AP høstet rekordmange stemmer. Dette ville implisere et skjevt demokrati, der hovedtyngden befinner seg på den "den røde sida". Da - fortsatte den distingverte herremannen - ville den ytterliggående motgruppen, de høyreekstreme, bli katalysert av ubalansen; de vil bli oppildet og desperate og ty til med ugjerninger. Og dette er den fordekte planen som en iskald og kynisk Breivik har pønsket ut i sin ensomme låve. Ikke vet jeg, men jeg synes denne teorien var interessant og betenkelig. Endret 4. august 2011 av Intellektro Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Anders B. Breivik hadde ingen politisk agenda? Det var et slag mot Arbeiderpartiets politikk og politikere Et slag FOR i såfall med tanke på oppslutning og PR (som de utnytter til det maksimale for øyeblikket)... Arbeiderpartiets multikulturelle politikk vil nok gradvis endres etter dette. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Jeg overhørte en interessant teori på puben forleden dag. Jeg latet som om jeg var geskeftig med en avis, men jeg leste ikke, jeg lyttet med spisse ører. På nabobordet satt to staute eldre karer i staselige dresser og pratet om den grusome hendelsen som fant sted i Oslo og på Utøya. De behersket en dannet tale, en slags forfinet måte å formulere seg på som man gjerne langsomt og gradvis tillegger seg ved å ta en lang og ærverdig utdannelse. De så godmodige og kloke ut, der de satt, avslappet og verdige, i de ikke-altfor-komfortable pinnevedstolene - som forøvrig har en tendens til å knirke vemodig når man rikker litt på seg. (Ja, jeg smugtittet litt på dem iblant ) Den ene av herrene, en tykkfallen og liten kar med glissent hår på det store, fotballrunde hodet, hevdet at Anders Bhering Breivik var såpass gjennomtenkt - noe som bestrides av de lærde (noen sier han er smart, andre mener han bare klipper og limer) - at han muligens hadde en grandios og fordekt plan bak det hele. Han mente at ABB hadde kalkulert med at det norske folk ville ha medlidenhet med det AP, så mye medlidenhet at det friksjonsfritt skred over til sympati-stemmer. AP har gått voldsomt frem i de siste meningsmålingene. Videre mente han at Breivik bevisst gikk inn for å forryke demokratiet, nettopp ved å egenhendig - på en grufull måte - å sørge for at AP høstet rekordmange stemmer. Dette ville implisere et skjevt demokrati, der hovedtyngden befinner seg på den "den røde sida". Da - fortsatte den distingverte herremannen - ville den ytterliggående motgruppen, de høyreekstreme, bli katalysert av ubalansen; de vil bli oppildet og desperate og ty til med ugjerninger. Og dette er den fordekte planen som en iskald og kynisk Breivik har pønsket ut i sin ensomme låve. Ikke vet jeg, men jeg synes denne teorien var interessant og betenkelig. Vel... I ytterste konsekvens ER dette en teori som kan få liv... Et FOR rødt demokrati blir i lengden skadelig det og, hvis man blir for tolerant ovenfor hva man skal tillate så vil det til slutt bli "anarki". Jeg mener da at for mye blir tillatt slik at befolkningen til slutt ønsker revolusjon. Men som sagt... I ytterste konsekvens... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå