Gå til innhold

Hjelp! Yamaha RX-V667 - Problemer med lyd format

Anbefalte innlegg

Yamaha reklamerer med eks. dts-hd master audio og dolby true HD(dette står også på receiver) men får ikke dette helt til- trenger virkelig litt ekspert hjelp før jeg blir gal. :hrm:

Bruker HDMI kabel(supra HD 1.4) fra receiver(rx-v667) til blu ray spiller (Samsung bd p-1580)

Setter på:

The Assassination on Jesse James og velger da dolby digital 5.1 fra blu ray discen. Og trykker på Surround decoder på receiverns fjernkontroll, men når jeg trykker der kommer det opp surr. decode - straight.

Går så inn på "on screen" på receiver og ser på audio signal information

Format: PCM

Sampling: 48khz

Channel: 3/2/0.1

Bitrate: - - - - -

Dialogue: - - - -

Det samme skjer når jeg setter på filmen "edge of darkness" på blu ray. Bare da velger jeg eks. dts-hd multi ch på audio valgene i discen.

Burde det ikke fremkomme noen sted på receiveren at lydformate er eks dts-hd ? :hmm: :hmm:

Håper det er noen rutinerte der ute som kan hjelpe meg med dette.

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yamaha reklamerer med eks. dts-hd master audio og dolby true HD(dette står også på receiver) men får ikke dette helt til- trenger virkelig litt ekspert hjelp før jeg blir gal. :hrm:

Bruker HDMI kabel(supra HD 1.4) fra receiver(rx-v667) til blu ray spiller (Samsung bd p-1580)

Setter på:

The Assassination on Jesse James og velger da dolby digital 5.1 fra blu ray discen. Og trykker på Surround decoder på receiverns fjernkontroll, men når jeg trykker der kommer det opp surr. decode - straight.

Det samme skjer når jeg setter på filmen "edge of darkness" på blu ray. Bare da velger jeg eks. dts-hd multi ch på audio valgene i discen.

Burde det ikke fremkomme noen sted på receiveren at lydformate er eks dts-hd ? :hmm: :hmm:

Takk for alle svar

Du må sikker inn i menyen på Blu-ray spilleren og sitte den på bit-streaim

Lenke til kommentar

Setter på:

Takk for alle svar

Du må sikker inn i menyen på Blu-ray spilleren og sitte den på bit-streaim

Takk, etter litt knoting fikk jeg det til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor så mye quoting?

BD spillerene kommer ferdig satt opp med secondary audio satt til "ON". Dette gjør at de ikke sender HD lyd som bitstream. Denne MÅ stå til "OFF" for å få til dette. Kun sett denne funksjonen til ON når man ser ekstra matriale som man ikke får lyd i fra.

Yamaha forsterkeren skal vise DTS MSTR eller noe slikt i displayet når du starter ett slikt lydspor, eller veksler på hva den viser i displayet. Viser den kun DTS så funker det fortsatt ikke.

Men husk også at PCM er HD lyd. Det er det samme formatet som forsterkeren dekoder DTS og Dolby formatene til. Bare at spilleren gjør det. Ikke vær så opphengt i hva det står i displayet på forsterkeren :)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke yamaha direkte.

Men Straight er nok deres versjon av Direct som andre bruker. Det betyr at den kun forsterker opp signalet den får inn. Stereo blir stereo, 5.1 blir 5.1.

Har du ett stereo signal, og bruker surround decode, som du sikkert får valget Dolby Pro Logic 2, så tar den i bruk alle høytallerene også på det signalet, og gjør det på en meget bra måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...