Gå til innhold

[Løst] Hjelp til og Bygge en någelunde Gamingdata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joda, oppsettet så greit ut. Ikke forvent at HD 5770 kan gi deg noe god ytelse, kanskje medium på de nyeste spillene.

ellers så stusser jeg på hvorfor du går for HX 750?? denne koster 50(?) kroner mer og er bedre, mye bedre... http://www.dustinhome.no/corsair-ax-750w-professional-series-modular-psu/product/5010545851

Vet ikke hvor mye penger du har å bruke, men det kan jo være lurt å kanskje kjøpe en SSD hvis du har lyst/føler behov, men du vil mest merke den ved oppstart :p ellers så kan det jo være lurt å kjøpe ett skjermkort istedenfor HD 5770 og da anbefaler jeg GTX 560 ti versjonen til Asus, Direct Cu II eller hva den heter...

Lenke til kommentar

nei. GTX/Nvidia gir ikke muligheter for 3 skjermer med mindre du kjører to skjermkort samtidig(SLI) eller kjøper ett gtx 590 som egentlig er to gtx 580. Dette er jo over din prisnivå og da anbefaler jeg deg å kjøpe HD 6950 med 2 GB videominne ;)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638392

egentlig samme hvilke du tar så lenge det er 2 GB videominne(siden du skal kjøre på 3 skjermer)... Tok denne fordi at prisen var på det laveste for 2 GB kortene og det visstnok er kjølig pluss at du får med dirt 3 som er tilpasset så vidt jeg vet med støtte for 3 skjermer ;)

Lenke til kommentar

Som sagt kan du allerede kjøre 3 skjermer med et HD 5770. Om du kjøper et GTX 560 ti i tillegg vil du ikke oppnå noe mer grafikkytelse, og jeg er usikker på hvordan det funker å bruke skjermkort fra forskjellige produsenter. Jeg vil fraråde det.

Edit: Det var en del rot i tråden her, men jeg forstod det slik at du skulle kjøpe et HD 5770 fra en kompis. Tok utgangspunkt fra dette.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

ok :) SÅ var det detta med den Samsung SpinPoint F3 1TB Kr. 440.00 som jeg har skjønt er det en HDD ?

Men har lest, og SSD er såklart best.. Hvis jeg kjøper en SSD ? da er det istedefor Samsung SpinPoint F3 1TB Kr. 440.00 / HDD ? :)

Lenke til kommentar

ok :) SÅ var det detta med den Samsung SpinPoint F3 1TB Kr. 440.00 som jeg har skjønt er det en HDD ?

Det er en harddisk ja, en såkalt "snurredisk"/vanlig harddisk.

Men har lest, og SSD er såklart best.. Hvis jeg kjøper en SSD ? da er det istedefor Samsung SpinPoint F3 1TB Kr. 440.00 / HDD ? :)

Du bør helst ha begge da en SSD har veldig begrenset lagringsplass i forhold til en vanlig harddisk. Om budsjettet ikke tillater det er en SSD selvfølgelig ikke nødvendig og maskinen din vil fungere helt utmerket uten en.

Lenke til kommentar

Det høres veldig greit ut. Du vil uansett ikke tape noe mer enn to hundre kroner på å kjøpe hans skjermkort og kjøpe et nytt senere hvis du finner ut at det ikke helt holder mål når du har fått testet det litt. :)

Men husk en slik adapter da om du skal ha 3 skjermer nå med en gang!

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Okei :] Skal opgradere til 3 skjermer en mnd elns etter jeg har kjøpt pc'en.. tjene litt penger først :)

Men ok! Her er final Specsa! Noe jeg kan bytte ut får og få det billigere ? Eller dyrere ? :p

Kabinett; Thermaltake Level 10 GT Big Tower Kr. 1965.00

Prosessor; Intel® Core™ i5-2500K Processor Kr. 1695.00

Hovedkort; ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 Kr. 1189.00

Skjermkort; XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Kr. 200.00

HDD; Samsung SpinPoint F3 1TB Kr. 440.00

Minnebrikker; Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kr. 499.00

Powesuply; CORSAIR AX 750W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU Kr. 1219.00

CD-DVDrom; Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7280S Kr. 219.00

Total; Kr. 7.426.00

Noe jeg mangler da ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...